Ik ben benieuwd hoe het indelen van de 10 minuten gesprekken op school bij jullie gaat? Wij kregen vandaag een email dat we maandag welkom zijn om 14uur. Hartstikke mooi. Nog geen week van te voren midden op de dag vrij moeten regelen van werk.... Toen ik zelf nog voor de klas stond deden we het volgens mij s avonds, ook niet ideaal (Mn voor de juf), maar vind dit wel heel erg lomp. Daarnaast duurt school tot kwart over 2 en beginnen de gesprekken om half 2 al...
Bij ons is t meestal tussen 4 en 7 (met etenspauze voor de juf tussendoor uiteraard. Wij mogen zelf via de schoolapp de tijd inplannen.
Hier hangt er een inschrijflijst aan de deur met alle tijden. Vanaf schooltijd tot een uur of 17.30 uur. En kan je op die momenten echt niet dan kan je een aparte afspraak maken.
Bij ons verdeeld over verschillende dagen middag en avond. Inschrijven via de app. En als je niet reageert krijg je een uitnodiging met datum tijd.
Ik zou vragen om de tijd te verzetten. Ik mag hopen dat ze daar niet moeilijk over doen. Tegenwoordig kunnen wij ook zelf plannen via de app. Maar voorheen werden we ook ingedeeld. Als het niet uitkwam ruilde ik het gesprek (via de klassenapp) of ik verzette de tijd.
Voor zover ik weet is er geen klassen app (ze zit net een maand op school). In de nieuwsbrief staat ook niets genoemd wat je kunt doen als het tijdstip niet uitkomt. Ik heb nu maar een email gestuurd wat we moeten doen als het tijdstip niet lukt.
Bij ons krijgen de keren een dikke week van tevoren een briefje mee, daarop kun je aangeven welke dag+tijdstip je het beste uitkomt. Aan het einde van de week moeten die briefjes ingeleverd zijn; de leerkrachten maken dan een planning en de volgende maandag of dinsdag krijgt je kind het briefje mee terug naar huis met de afspraak erop. Werkt prima hier.
Hier dinsdag en donderdag. Vanaf ongeveer 16:00 tot een uur of 20:00, met pauze daartussen. Je kunt je zelf inschrijven voor een dag en tijd.
Hier is het op maandag en donderdag. Via een website kun je zelf een afspraak plannen (tijden die bezet zijn zie je dan al). Tijden zijn tussen 18.30 en 21.30 uur.
Wij krijgen een paar weken van tevoren een briefje mee, waarop je aan kunt geven welke dagdelen je niet kunt (en er zijn mensen zoals ik die dus altijd invullen wanneer ze wél kunnen, zucht). Daarna krijg je een briefje mee, met de tijden waarop je verwacht wordt. De oudercommissie schenkt koffie en thee, dus als je even moet wachten, dan kun je daar terecht. Ze plannen het wel zo in dat je met meerdere kinderen redelijk snel achter elkaar kunt gaan, wij hebben vaak 10 minuten ertussen.
Waar ik werk kun je kiezen tussen twee middagen en een avond. Waar mijn eigen kinderen naar school zullen gaan ook. Ik vind het wel prettig dat het 's avonds kan ivm werk, maar zou er ook begrip voor hebben als het niet meer 's avonds kan. Allerlei andere afspraken die je voor je kind maakt, denk aan huisarts, consultatiebureau, eventuele ziekenhuisbezoeken ed zijn ook overdag en dat vinden we ook allemaal normaal. Maar goed, ik zou even mailen. Wel gek dat het onder lestijd is, maar er zal dan wel een invaller zijn zodat de leerkracht de gesprekken kan doen?
We krijgen van tevoren een link om zelf een tijdstip in te plannen op een website (kan ‘s middag of ‘s avonds). Grote gezinnen (3 of meer kinderen) mogen een dag eerder al inplannen, zodat ze het sluitend krijgen en er niet een uur tussen gesprekken zitten oid. Voorheen kreeg je een briefje mee, waarop je moest invullen of je ochtend, middag of beide beschikbaar was.
Bij ons gaat dit via een digitaal systeem! Ik maak als leerkracht de planning met tijdsloten (incl pauzetijd en eventuele uitloopsloten) en ouders plannen zichzelf in. Broertjes en zusjes kunnen zij dus zelf dichtbij elkaar plannen zodat het makkelijker is voor hen. Qua dagen hebben we in principe 2 middagen en aansluitend deze 2 avonden. Maar ik verspreid het liever, ik pak op de woensdagmiddag ook een uurtje erbij als het enigszins kan. Hoef ik in de avond minder lang door. Als ouders echt geen optie hiertussen vinden komen ze even langs om apart een afspraak te maken. Maar eigenlijk gebeurt dit heel weinig
Bij ons moet je het zelf inplannen via internet. Je kunt kiezen uit 2 dagen en dan vanaf einde schooltijd tot 20:20. En dan zit er ergens nog een pauze voor de juf. Ik ben ook wel eens smiddags geweest, ging dochter gewoon mee
Wij krijgen een briefje mee en dan kan je aangeven welke van de twee avonden je het beste uit komt. Verder kan je alleen aangeven of je wel/niet laat op de avond kan. Later krijgen we een briefje met welke avond en op welke tijd je wordt verwacht. Als je meerdere kinderen op school hebt wordt je automatisch achter elkaar ingepland. Ik sta echt een beetje te kijken dat het bij zoveel scholen gewoon op een middag is... Dat is toch niet voor iedereen te doen om vrij te regelen? Mijn man en ik gaan ook altijd samen omdat het 's avonds is.
Maar wie geeft de les dan? Hier is het verdeeld over 2 avonden tussen 16h en 20h (grote klas). Planning wordt gedaan door het planninsprogramma omdat ze rekening houden met alle kinderen per gezin en 10min speling tussen de gesprekken bij meerdere kinderen in 1 gezin. Best een geregel dus.
Er hangt een intekenlijst naast de klas als er weer gesprekken aankomen. Eigenlijk altijd onder werktijd van de juf, aansluitend aan de schooldag. Als de gegeven tijden niet uitkomen, kan je wat anders plannen. Ik heb wel eens een gesprek om kwart voor 8 s ochtends gehad. Ik vind het wel prima zo, in hoeveel gezinnen werken nog beide ouders vijf dagen per week overdag?