Hoi hoi Ik heb begrepen dat je bepaalde vis soorten moet laten staan.. maar wat ik nergens terug kan vinden is makreel uit blik,net als tonijn uit blik,nu heb ik gewoon makreel gegeten wel gebakken met een ui.. maar voel me toch 1 of ander manier niet goed.. twijfel namelijk of ik dit wel mocht eten... ik eet ook 1 a 2 in de week zalm van de vriezer en dan op de grill. maar nu mag je dat ook niet in combinatie met groentesoorten.. pffffff......ik heb gewoon 3 keren doperwten zitten eten terwijl dat niet goed is. en heel vaak sardien uit blik lopen eten met een stokbroodje.. moet ik nu mn hele etens wijze omgooien? i dont know! ben 5 weken zwanger. zucht....
Zalm niet in combi met groente? Nou dan ben ik toch een aantal keer heel fout bezig geweest. Ik heb er nog nooit iets over gehoord dat dat niet mag....
ja ik zat net te googlen... en het schijnt dat je geen nitraat groenten mag eten in combinatie met vis! ik wist het ook niet.... maar het staat er echt... dit is de link! http://baby-op-komst.nl/113/lijst-voedingsmiddelen.html
het enige wat ik weet is dat tonijn uit blik gewoon mag. Laatst gelezen is een zwangerschapsboek. Goed doorbakken zalm mag ook...alleen geen gerookte uit vacuumverpakking. In combinatie met groente nooit van gehoord!
Dat was vroeger zo, geen vis met spinazie en andere nitraatrijke groente, maar daar zijn ze nu weer vanafgestapt dus het mag weer! Sardientjes is volgens mij juist prima, vette vis twee keer per week. Gerookt van de visboer mag wel, vacuum niet. Kijk maar op de site van het voedingscentrum, daar is een kopje voor zwangeren en daar staat alles in! Niet teveel zorgen maken hoor, wij zijn er ook allemaal en onze moeders wisten van niets!
Ik zat nog even naar jouw link te kijken en ze spreken zichzelf in de eerste zin al tegen: KAAS wel niet beperkt Hollandse kaas, uit winkel x Hollandse kaas, van de boer (rauwe melk) x Brie (van gepasteuriseerde melk) x Camembert (van gepasteuriseerde melk) x Feta en verse roomkaas x Schimmelkaas x Kaasjes met vermelding "au lait cru" x LET OP: Harde kazen mogen altijd gegeten worden, ook al zijn ze van rauwe melk gemaakt. De Listeria bacterie kan namelijk niet overleven in harde kaas." Hollandse kaas is namelijk harde kaas, dus rauwmelkse boerenkaas mag wel. Ik heb dat zelf geproduceerd en toen navraag gedaan bij voedingscentrum. Ik adviseer altijd 1 bron te kiezen waar je je voedingsadviezen vandaan haalt, anders wordt je gekgemaakt! Ikzelf gebruik dus het voedingscentrum. Als je verschillende (zwangerschaps)bladen leest, krijg je namelijk constant tegenstrijdige adviezen. Geniet van je zwangerschap meid, en gefeliciteerd hè!
Hoi Deetje! Ik voel me een stuk beter nu, dankje! ja idd he dat is waar onze moeders wisten van niks en wij zijn er!
Ja idd.. ik zat te googlen en ik kwam van de ene naar de andere site,maar werd er niks wijzer van.. ik ga mezelf ook niet gek maken.. dankje! en jij ook gefeliciteerd! groetjes sha.
Vis uit blik mag gewoon, doperwten mag ook gewoon hoor :S en het was VROEGER zo van nitraatrijke groenten met vis, is nu helemaal niet meer van toepassing! Dus gewoon lekker eten...
Makreel mag ook gewoon (niet uit blik), als hij maar niet vacüum verpakt is geweest. (Zit ik dus iedere keer met een hele makreel ... )
Dit is nou zo verwarrend Ik heb vandaag wel makreel uit blik gegeten,heb het wel gebakken met een ui..
Sorry, ik bedoelde niet dat je géén makreel uit blik mag eten. Ik bedoel te zeggen dat je (volgens mij) zowel makreel uit blik als gerookte makreel mag eten. Mits de geoorkte makreel dus niet vacüum verpakt is geweest.
Ik ben er nog steeds niet uit wat er nu mis zou zijn met doperwtjes. Die zijn, voor zover ik weet, niet eens nitraatrijk....