Sinds 3 dagen krijst mijn kleintje van 10 a 11 weken tijdens de fles. Voordat ze moet drinken huilt ze bijna nooit. Maar nu als je de speen in haar mondje stopt en ze neemt een slok begint ze ontzettend te krijzen. Het kost veel moeite om haar dan weer rustig te krijgen. Meestal door haar even te laten sabbelen op mijn pink word ze rustig en kan ik na aantal minuten de fles er opnieuw instoppen en drinkt ze haar fles leeg. Het krijzen lijkt alsof ze pijn heeft, ze huilt normaal echt nooit zo hard. Ik zie verder geen spruw of beschadigingen in haar mondje. Fles is normaal op temp. Ze spuugt ook minder dan voorheen. Wel kwijlt ze veel, maar dat doet ze al lange tijd. Ook is ze de laatste dagen bezig met haar handjes en is ze opzoek naar haar duimpje. Af en toe lukt het haar om te duimen. (speen wil ze echt niet) Ook is ze aan het bijten op mijn pink. Ze krijgt om de 3 a 4 uur 180/6 Nutricia Omneo flesvoeding aangeboden en drinkt meestal tussen de 160 en 190 cc per keer. Ze krijgt 5 voedingen per dag. We gebruiken de aventfles met speen nr2. Andere flessen hebben we geprobeerd, maar deze blijft voor haar en ons het prettigst. Weet iemand waardoor dit misschien komt. En heeft iemand tips? Vind het zo ontzettend zielig dat ze zo huilt en pijn aangeeft.
Mijn zoontje had exact dit, ook wekenlang rond die leeftijd. Bleek uiteindelijk verborgen reflux te zijn in combinatie met een te kleine speen. Hij kreeg Nutrilon Omneo met de S (kleinste) speen van Difrax. Hierdoor moest ie te hard zuigen met frustratie en te veel lucht (dus kramp) als gevolg. Ook had hij last van zijn slokdarm. Hij krijste keihard tijdens de fles. Het geven van de fles was toen voor mij echt een stressmoment. Toen ie medicatie kreeg (Losec) en overstap naar de Dr Brown fles met een M speen verdween het gekrijs na een week als sneeuw voor de zon. Nutrilon Omneo is een veel dikkere voeding dan de Standaard.
We geven de omneo vanwege het spugen en problemen met de ontlasting. De ontlasting is nu een stuk zachter waardoor ze nu zelf weer kan ontlasten, maar nog steeds is het met veel gas en krampen. Ook is de ontlasting donkergroen. Het spugen is na 3 weken omneo met vlagen minder. Ze spuugt soms nog gewoon 3 uur na de voeding. Nu spuugt ze geen voeding maar met kracht doorzichtig lijkt water. Dat noem ik dus kwijlen. Ik heb niet het idee dat ze voorheen pijn had tijdens het drinken. Wel deed ze altijd al vreemd met het begin van het flesje. Ze heeft een periode gehad dat het net leek alsof ze niet meer wist hoe ze moest drinken aan de fles. Ook schudden met haar hoofd en nu dus echt krijzen. @angelique, hoe ben je erachter gekomen dat het verborgen reflux was?
Wij hadden dat ook met de avent fles. Ineens niet meer willen en flink overstuur! We hebben een andere speen op de aventfles gezet, kersspeen voor brede halsfles van het Kruidvat. Toen wilde hij ineens wel weer drinken... nog steeds geen idee waarom maar het werkte
Hier ook als er te weinig voeding uit de speen komt, krijssen geslagen. Ik had een keer met die schoonmaak borstel de speen gereinigd, toen was er een haar in dat gaatje blijven steken..poeh poeh..denk dat ze hem aan de andere kant van het dorp konden horen. Nu nog als de speen te klein is of verstopt gillen. Alleen, je dochtertje gaat nadat ze is gekalmeert verder drinken, is de fles te heet? Idd spruw kan het ook nog zijn, al had mijn zoon hier een witte tong met een dikke plak spruw, maar gelukkig geen pijn. Heel vervelend, ms krampjes na de eerste slok?
Ik denk dat ik maar eens een 1, 2,3 speen ga proberen. Spruw is het zoiezo niet, zie helemaal geen wit of iets in haar mondje. En ga eerst eens kijken wat ze doet als de fles koeler is. Nou ik me bedenk mag ze graag drinken met een pauze. Misschien vind ze een koudere fles lekkerder. Allemaal bedankt voor het meedenken.
Mijn zoontje zag je vaak voeding opgeven en weer inslikken. Hij rook zuur uit zijn mondje en wilde niet plat liggen. Bijna de hele dag door huilen en om de twee uur willen drinken. Ook sliep hij overdag niet en wilde niet in de kinderwagenbak. Veel smakken, bellen blazen en hikken. Toen dacht ik aan verborgen reflux en dit werd door de kinderarts bevestigd. Hijh kreeg medicatie mee, 2 maal daags Losec Mups 5 mg. Na twee weken ging het langzaamaan beter en na vier weken had ik een ander kind. Verder krijgt hij ook Nutrilon Omneo voor de moeilijke ontlasting en het vele stinkwindjes laten. Dit dik ik af en toe in met JHBPM zodat de voeding beter in zijn maagje blijft.
Ze ruikt verder niet zuur en ze huilt verder ook niet. Dus ik denk niet dat het een reflux is waar ze last van heeft. Wel spuugt ze veel, maar dat is meer een wasprobleem dan een probleem voor de kleine. Ik heb de flessen echt lauw gemaakt en ze huilt nu dus niet meer. Toch heel vreemd. Ze krijgt nu toch 6 weken voeding op de zelfde temperatuur, maar nu wil ze de fles koeler. Allemaal erg bedankt voor jullie tips. De fles kouder maken had ikzelf helemaal niet aangedacht. Hopelijk blijft het drinken nu zonder krijzen en hoofd schudden.