Hallo mede-forummers! Ik moet hier toch echt even mijn ei kwijt.. Vorig jaar september gestopt met de pil, vanaf die maand ook een mooie regelmatige cyclus van 27 dagen (ieder maand op de dag af ook). De eerste maanden had ik wel wat klachtjes na eisprong maar dit kon ik gewoon afschuiven op het ontpillen. Vanaf december kreeg ik te maken met de 'standaard' klachtjes, misselijkheid, slecht humeur, veel trek en wat andere kleine dingen waardoor in toch in de veronderstelling was dat het weleens raak zou zijn. Nu weet ik niet beter of het zijn PMS klachten. Deze maand is het echt verschrikkelijk.. ik ben de duivel in eigen persoon lijkt het wel.. gelukkig is mijn vriendje een begripvol persoon, maar wat voel ik mij ellendig! Verder ook weer extra 'klachtjes' erbij.. wat eigenlijk geen maand hetzelfde meer maakt. Sinds deze maand doen ook mijn borsten (4 dagen na ovulatie) zo'n gruwelijk pijn.. en dan voornamelijk mijn tepels! Ik heb het constant koud, krampen in mijn onderbuik en ik ben moe (maar dat wijt ik gewoon aan de tijd van het jaar). Ik kan ook ineens ontploffen.. om niets! Het badmatje wat dubbel gevouwen ligt.. als er iets op de grond valt en ik moet ervoor bukken. En zelfs als ik voel dat ik wat afscheiding verlies voel ik me licht geprikkeld (raar?). Zijn er onder jullie, die hierover mee kunnen en willen praten.. kan ik het 2e deel van mijn cyclus wat verdraagzamer maken voor mezelf (en mijn vriendje)?
Hi, ik herken het heel erg. Ik ben echt een duiveltje. Ik neem wel eens Efamol PMP, dat verlicht alles een beetje. Zijn echt de hormonen. Sterkte ermee en hopelijk ben je snel zwanger meid!
Ik weet precies waar je over praat. Ik kreeg echt bijna een depressie, grauwe sluier over de dag, huilen, woest worden om niks, zeer pijnlijke borsten en nacht zweten. Enige pluspunt was de opruimwoede! En dit meteen vanaf de dag na mjn eisprong tot aan mijn menstruatie. Echt frapant, zodra de bloeding begon werd ik zo vrolijk als wat. Enige periode dat ik geen last had van PMS klachten na mijn eisprong was toen ik zwanger was (helaas uitgelopen in een miskraam). Het zijn overduidelijk PMS klachten. Ik onderging ze maar want na jaren PCOS was ik al blij dat ik een eisprong had. Mijn dochter had hetzelfde probleem en ik heb teunisbloem capsules voor haar gekocht bij de kruidvat. Je slikt ze wel dageljiks maar ze hebben haar echt geholpen en ze zijn niet te duur. Ze halen niet al de klachten weg maar ze verminderen aanzienlijk. Ik hoop dat je er wat aan hebt, ik voel helemaal met je mee. Groet, Adria