Mijn meisje heeft altijd wel moeite met ontlasting gehad. Ze zit vaak verstopt, ze poept om de dag en moet dan wel hard werken om het eruit te krijgen. Het is niet zo erg dat ik er medicijnen voor wil, zoveel last lijkt ze er niet van te hebben. Nou zag ik van roosvicee, laxo. Kan ik hier een beetje van door haar melk geven? Geprobeerd om het gewoon met water te geven maar ze houdt niet zo van de fles dus alles extra naast haar melk wilt ze dus niet
Onze dochter had dat ook. Roosvicee laxo weet ik niet. Wil je al hapjes gaan geven? We zijn toen peer gaan geven (geen banaan!) en ander fruit en dat hielp heel goed. Sindsdien kan je er echt de klok op gelijk zetten en het gaat heel soepeltjes zeg maar...
Ik heb, gelukkig, geen ervaring ermee. Neem aan dat je extra water al hebt geprobeerd? Wat ik op de site van roosvicee lees is dat het vanaf 6 maanden mag. Pruim mag volgens mij ook pas vanaf 6 maand? Heb je kindicol al geprobeerd?
Van infacol ging ze juist meer verstoppen. O dacht dat het vanaf 4 maanden was. De rest van ze roosvicee (huismerk dan) stond 4+. Geen optie dus. Extra water ook geprobeerd ja. Probleem is alleen dat ze slecht drinkt dus niet altijd haar flessen leeg drinkt
Op de roosvicee laco zelf staat geen leeftijdsindicatie. Misschien anders toch overleg met ha? Misschien geeft die iets anders aan.
roosvice laxo is geen probleem hoor, mag je gewoon geven, hier het zelfde probleem en als mijn dochter het uitkrijst van de pijn, en de ontlasting al dagen op zich laat wachten krijgt ze van mij een volle theelepel laxo. heb de HA gevraagd, en dat mocht. kon geen kwaad. hier helpt het wel enig sinds, soms de ene keer beter als de andere keer. mij werd geadviseerd om het op een theelepel te geven voor de fles, aangezien hier de flessen ook niet helemaal leeg gaan.
mijn ha adviseerde een klein lepeltje olijfolie in de fles te doen , voor mij zoontje ging het poepen daarna een stuk beter
Olijfolie word door de een aangeraden, maar door de ander absoluut afgeraden. Ik zou daar dus wat voorzichtig mee zijn.
Haha. Bah! Precies weet ik niet, maar hoor, zie en lees dat het vaak juist wordt afgeraden. Alles anders dan melk (bv of kv) valt onder bijvoeding he? Ts dr dochter krijgt nutramigen ivm kea (?). Dan zou ik dus extra voorzichtig zijn met zulke dingen...