Gekneusde rib in linkerzij (38wkn zwanger!): PIJNLIJK!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Linda1975, 7 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda1975

Linda1975 Actief lid

1 mrt 2008
    156
    0
    0
    Hoi hoi!

Ben morgen 38wkn zwanger. De afgelopen 3 weken ben ik behoorlijk ziek geweest. Eerst een flinke griep met koorts, daarna werd ik onverwachts 2 dagen opgenomen in het ziekenhuis (men vreesde een beginnende zw.schapsvergiftiging, maar na bloedonderzoek bleek het licht nierfalen te zijn; mijn nierfuncties lagen wat plat tijdens mijn griep, zo bleek), na ontslag kreeg ik keelontsteking en een flinke verkoudheid, dus ik heb me de afgelopen 1,5 week helemaal gek gehoest.

Sinds afgelopen weekend voelde ik een pijn in mijn linkerzij opkomen, die met de dag erger werd. Gisteren naar de HA geweest en hij constateerde dat de pijn toch in en tussen de ribben zat. Mogelijk dus een gekneusde rib als gevolg van het vele hoesten. In mijn rechterzij trekt het inmiddels ook wat (sinds gisteren), maar links is het meest pijnlijk.
    Ik kan gek genoeg wel op die pijnlijke zij liggen (duurt dan even voordat ik een pijnloze ligging heb zeg maar), maar op mijn rechterzij kan ik dus niet liggen (dat trekt aan mijn linkerzij). Ik ben nog ietwat aan 't hoesten (wat kriebelhoest zeg maar) en zodra ik dat moet doen, is het net of er een mes in m'n zij gestoken wordt. Ik moet me ook echt ergens aan vasthouden, om overeind te blijven.

Van de HA mocht ik het warm houden. Gisteravond poosje onder een warme douche gestaan, voordat ik naar bed ging, maar door het hoesten stond ik er zowat te janken van ellendigheid.

Vanochtend kwam mijn man terug van z'n nachtdienst en die schrok, toen hij zag hoe moeilijk ik alleen al overeind kom komen uit bed. Ik was ook hartstikke stijf, aangezien ik alleen maar op 1 zij kan liggen.
    Maar de HA kan er weinig meer aan doen. Ik vrees nu echt met grote vrezen voor de bevalling (wanneer deze zich ook aan mag dienen, ergens binnen nu en de komende 4 weken als 't goed is ;)). Maar ik voel me zo zwak en ik heb zo'n pijn nu erbij gekregen, dat ik niet zou weten wat te doen als 't zich ineens aan zou dienen. Ik zie er als een berg tegenop in ieder geval.

Iemand hier ervaring mee? Want lijkt me dat een gekneusde rib nog wel even pijn kan blijven doen gedurende een aantal weken.

2. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Geen ervaring met bev. met gekneusde rib....maar 2 jaar terug had ik er ook 2 gekneusd door hoesten... dus voordat iemand zegt "onzin" het kan! ;) **dit even ten goede orde want dat hoorde ik heel veel**

Deel Deze Pagina