'Na openen beperkt houdbaar.' Ja heel leuk. Maar hoelang is dat eigenlijk? Ik ben altijd behoorlijk voorzichtig met open verpakkingen. Ik heb woensdagochtend een fles jus open gemaakt. Daarna 'vergeten' en nu vraag ik me af of dit morgen nog goed is.
Ruiken en proeven. Maar dat is 3 dagen later zou ik het nog wel drinken. Je proeft snel genoeg wanneer het niet meer goed is.
3-4 dagen zeker wel. Ik google altijd even als ik twijfel en kom dan vaak op de site van het voedingscentrum terecht, die vertrouw ik wel met dit soort info
Dat is echt wel 3/ 4 dagen goed in de koelkast. Waarschijnlijk gaat het pas kapot na een week. Blijven ruiken en kijken
Ja hoor, kan prima. En anders even je neus gebruiken, je ruikt het snel genoeg Ik had pas een fles smoothie die er prima uitzag, maar nam een slokje en dacht bahhhhh, dit is niet oké. Heb er niks van gekregen Dit was vers en stond 2 dagen open, kan normaal prima, maar dit keer even niet.
Ik hou een dag of 4 a 5 aan ongeveer als het koel stond Als ik op man reken dan 3 maanden ofzo die onthoud echt niet hoelang iets open is en zou zo nog een glas uitschenken, ik doe dus nu wekelijks een rondje 'wat moet echt weg'
Ik ben nu wel nieuwsgierig Als in: je gooit het enorm snel weg, of als in; je gebruikt het nog (te) lang?
Morgen moet wel kunnen hoor. Bij twijfel altijd kijken / ruiken en dan proeven. Ik heb er nooit iets van gehad
Ff kijken ruiken en proeven zintuigen gebruiken vroeger stond er ook geen houdbaarheidsdatum op. Hoevaak ik cliënten heb die bepaalde dingen gewoon ff over datum eten en moet zeggen doe ikzelf ook als mn zintuigen zeggen dat het nog kan.
Ikzelf ben met smoothies en jus op fles vaak wel voorzichtig. Smoothies drink ik dezelfde dag nog op en jus meestal uiterlijk 3 dagen achter elkaar. Dus dat is 2 dagen ná openen (er vanuit gaande dat je direct na openen dus ook een glas drinkt). Vanochtend heb ik even geroken en geproefd en dit smaakte nog prima ben wel blij dat ie nu op is want het idee woensdag - zondag vind ik wel lang.