Hallo lezers, Ik moet even van me afschrijven. Ben a.s. zaterdag uitgerekend na een vrijwel probleemloze en fijne zwangerschap. Afgelopen maandag was ik bij de verloskundige en die ging mijn baarmoeder opmeten. Daarna zei ze "ik denk dat het goed is dat we een extra groei echo laten maken i.c.m. consult gynaecoloog om te kijken of het kindje nog goed groeit" omdat mijn baarmoeder niet groter is geworden afgelopen week/weken. Zonder veel te vragen zei ik "prima" omdat het ziekenhuis op korte termijn een afspraak kon maken. Ben daarna gebeld door het ziekenhuis, blijkt dus dat ik pas morgen (vrijdag) terecht kan. Heb toen gebeld met de verloskundige met de vraag of dit de bedoeling was een dag voor uitgerekende datum en of ik me zorgen moet maken. Ze zei van niet, enkel dat het meer is uit voorzorg. Maar op de doorverwijsbrief staat Neg-Dys. Niet dat ik er erg gestrest over ben maar het blijft bij mij toch spelen op de achtergrond. Ik bedoel, wat willen ze nu nog doen als blijkt dat onze jongen een groeiachterstand (Neg-Dys) heeft, en als dat blijkt komen ze daar wel een beetje laat achter nietwaar!?! Ik ga me ook meer dingen afvragen. Eerder bij Iris echo bleek dat onze jongen niet zo'n groot hoofdje heeft. Hij zit op de buitenste lijn van het gemiddelde maar ging toen wel mee met de groeicurve. Ook niet iets om zorgen over te maken zeiden ze toen. Ik voel de kleine goed, echter zijn er dagen bij dat ik m echt wel minder voel, wel gewoon minimaal 10 keer per dag maar bijv. niet altijd op bepaalde tijdstippen. Normaal gesproken voel ik de kleine altijd als ik naar bed ga. Maar sommige dagen dan toch weer niet. Dan probeer ik lichtjes te drukken maar krijg dan niet altijd reactie. Een tijdje later beweegt hij dan wel weer maar dus niet met regelmaat. Ook heb ik echt een kleine buik. Ik woog voor de zwangerschap 59 kg en nu weeg ik 65 kg. De verloskundige heeft nooit gezegd dat ik weinig ben aangekomen maar toch. Misschien dat ik een muts ben maar toch al die dingen bij elkaar en omdat het mijn eerste kindje is maken me erg onzeker.
Anders gewoon nog een keer bellen stress is niet goed en ik begrijp je onzekerheid Niet denken ze vinden me een zeur gewoon bellen hoor En betreft de rest heb ik geen ervaring mee wat dat betekend Bij me dochter gingen ze ook voelen en zeiden ze ooh wel klein kindje. Nou ze was mooi 4100 gram wat klein haha Heel veel succes en wens je een voorspoedige zwangerschap toe
Als zij veel reden tot zorg zouden hebben zou je eerder terecht hebben gekund. Maar jij maakt je nu wel extra zorgen en dat is reden om je vk te bellen. Ik denk dat er niets aan de hand is, maar jij moet je er goed bij voelen. Dus gewoon even bellen.