Wie heeft er ervaring mee? Wij zijn nu een week op vakantie,(buitenland met hopelijk veel zon zodat wij kunnen zwemmen in zee).En tampons vind ik niet fijn en ik ben altijd heftig ongesteld. Nu moet ik deze week ook ongesteld worden,via de huisarts heb ik weer primolut voor geschreven gekregen. In het verleden heb ik dit ook wel eens een dag of drie geslikt en dat zal nu ook weer zo zijn. Alleen ik lees alleen maar negatieve reacties,zijn er mensen die hier positieve ervaringen mee hebben? Want ik ga nu twijfelen of ik hem wel drie dagen moet gaan slikken? Of toch maar gewoon ongesteld gaan worden en het zwemmen e.d laten zitten maar ook met het reizen vind ik de toiletten nooit zo prettig. Het zou in totaal om 9 pillen gaan (drie dagen zodat ik het kan verschuiven). Ik ben vandaag al wel begonnen,en heb twee pillen geslikt kan dit direct kwaad? Aangezien ik met de pil ben gestopt omdat ik niet goed meer tegen de hormonen kon en ivm familie geschiedenis hart/vaatziekten. Volgens de huisarts is het veilig voor mij om drie dagen te slikken.
Voor 3 dagen zou ik dat gerust aandurven hoor. Heb het zelf nu ook in huis voor volgende week, moet het alleen wel echt 10/12 dagen slikken. Zie er wel tegenop, maar heb altijd veel pijn, dus vind ik ook geen optie. Maar voor 3 dagen zou ik me echt niet druk maken en je kunt altijd nog stoppen. De laatste keer dat ik het heb gebruikt was meer dan 20 jaar geleden. Weet alleen nog dat ik erna veel buikpijn had, maar kan me niet herinneren dat ik tijdens het slikken klachten had. Er zijn ook vrouwen die deze medicatie het hele jaar door gebruiken (dan in een lagere hoeveelheid), dus zal dan ook wel meevallen lijkt mij.
Je hebt t toch al vaker geslikt? Uitgaan van je eigen ervaring dan en niet die van een ander lijkt mij.
Ja dat klopt hoor,eerder wel eens gebruikt maar vorig jaar kreeg ik er een slecht gevoel bij maar dat was meer doordat ik vanuit mijn omgeving alleen maar negatieve verhalen er over hoorde.
Als het jou toen gewoon goed bevallen is, zou ik daar nu ook weer vanuit gaan. Iedereen reageert anders op medicatie.
Ik zou me niet te druk maken. Gewoon zien, bevalt t niet dan volgende x niet. Lees de bijsluiter van paracetamol en je neemt t nooit meer. En je hoort alleen de slechte ervaringen nooit de goede. Ik heb het geslikt voorafgaand aan clomid om zwanger te worden. Geen last van gehad.
Ik heb primolut één keer gebruikt en daarna was ik hormonaal totaal ontregeld. Ik zal het niet weer gebruiken. Nu moet ik wel toegeven dat ik hormonaal erg gevoelig ben. Als je het vorige keer zonder problemen hebt geslikt, verwacht ik niet dat je lichaam er nu anders op zal reageren.
ik heb het in mijn jeugd 1 of 2 keer gebruikt voor een kamp - ik kan me niet herinneren dat ik er toen problemen mee had of gekregen heb achteraf. Ik zou het voor mijn dochter ook gerust aan durven. Die is echter een half jaar aan de pil gegaan - omdat ze 5 weken weg was, waarin ze niet ongesteld wilde worden, dus mogelijk 3 weken moest schuiven. En dan is primolut niet de beste optie. Maar anders had ze dit zeker ook gekregen (in overleg met de huisarts uiteraard)
Is een menstruatie bikini niet wat? Misschien beetje laat. Of anders proberen met een menstruatie cup. Die kunnen heel veel bloed ook opvangen.
Heb je ervaringen met zo'n bikini? Ik heb er nu 2 voor mijzelf besteld, want na het lezen van de bijsluiter durf ik zelf niet zo goed meer te beginnen met de primolut. Ik ben namelijk veel te zwaar. Ben al 15 kilo kwijt, maar ben nog zeker niet op een gezond gewicht. Daarbij ben ik ook 40 jaar en beide zijn toch wel extra risico's voor trombose.
Als je het voorheen zonder problemen heb ingenomen dan zou ik het innemen en anders gewoon accepteren dat je menstrueert. Ik heb ook zware menstruaties en als het dan eens in een vakantie valt dan is het wat het is. Is ook een mindset. Tampons draag ik sws altijd tijdens mijn menstruaties en voor de buikpijn neem ik Brufen en dan uitzingen die ellende. Komende zomer in Portugal ben ik volgens mij ook ongesteld dus ook weer irritant. Ellendige zooi blijft het en al helemaal als het geen enkele toegevoegde waarde meer heeft alszijnde een kinderwens.
Haha, ja dat vooral. Totaal geen kinderwens meer dus laat dat gedoe maar stoppen. Liever vandaag dan morgen. @86Elise Wbt de primolut, ik heb dat 30 jaar geleden een keer gebruikt. Ik ging op kamp en zou precies die hele week mijn menstruatie hebben. Ik heb toen primolut van de huisarts gekregen. Ik heb geen idee meer of ik daarna klachten heb gehad. Maar was maar wat blij dat ik niet ongesteld was die week. Als je het al eens eerder hebt gebruikt en dat ging prima, dan kun je het volgens mij gewoon weer doen en lijkt mij dat je weinig problemen zult hebben. Zeker voor naar 3 dagen zou ik me niet te druk maken.
Nee zelf helaas niet maar ik lees echt hele goede verhalen dat het meerdere tampons qua bloed kan opvangen.
Ik ben er mee gestopt..ipv nog 2 pillen te nemen besloot ik vanochtend ermee te stoppen. Dus in totaal 7 pillen gehad maar ik werd er zo moe van en ook wel erg neerslachtig..Iets wat ik volgens mij de keer daarvoor ook had maar niet meer zeker wist. Nu hopen dat het niet mijn hele cyclus en menstruatie in de war heeft gebracht door die 7 pilletjes..we gaan het zien of ik nu dus gewoon twee dagen later ongesteld ga worden of nog later.