Hoeveel drinkt een baby van drie weken gemiddeld?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door TallieJ, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TallieJ

TallieJ Actief lid

6 mei 2014
    236
    0
    0
    Ik werk op een kinderdagverblijf
    Hoofddorp
    Mijn zoontje van bijna drie weken heeft 's avonds veel last van krampjes. Infacol, d'r Brown fles, cinebaby etc werken niet. Hij krijgt nu om de ongeveer vier uur 100 a 110cc. De kz en cb zeiden beiden dat dat ook de Max is en hij dit ongeveer moet drinken. Nu lees ik op veel sites dat baby's van drie weken meestal maar Max 80 of 90 cc krijgen. Krijgt hij dan teveel? Komen daar de krampjes vandaan? Want ik heb al eens geprobeerd om vaker minder cc aan te bieden maar dan huilt ie omdat ie nog trek heeft...
    Wat is gemiddeld/normaal?

2. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Dat is afhankelijk van het gewicht van je baby.
    Daarbij krijgen veel baby's van 3 weken oud nog 7 of zelfs 8 voedingen. Dus qua totale hoeveelheid per dag komt dat ongeveer op hetzelfde uit.
    Mijn zoontje woog 4,3 kilo met 3 weken en kreeg volgens mij 7x90 met 3 schepjes. Dus dat komt ook uit op 100 per fles. Die kon dat prima hebben. Wat weegt jouw kleintje?
    Kindjes kunnen idd kramp krijgen van te veel voeding. Maar daarnaast is de een er ook gewoon gevoeliger voor dan de ander. Mijn dochter was de eerste maand standaard de hele avond aan het huilen. Gelukkig hielp bij haar de infacol wel en was het daarna voorbij.
    Succes met je kleintje! Als je het niet vertrouwt, gewoon even contact opnemen met cb of HA :)

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    De richtlijn is 150 cc voeding per kg per 24, waarbij men uitgaat van minimaal 120cc en maximaal 180cc voeding.

Voeding is water+ schepjes.
    Elk kindje heeft een ander gewicht.

Stel je kindje weegt 4 kg dan is het als volgt;
    4 x 150 = 600 cc
    Je geeft 6 flessen per 24 uur; 600 / 6= 100 cc. Dan geeft je 90/3, want aangemaakte voeding is dan totaal 100 cc.

Deel Deze Pagina