de laatste loodjes amai

Discussion in 'Gezondheid' started by sitara, May 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sitara

sitara Bekend lid

Jan 16, 2009
    528
    1
    0
    moet even men ei kwijt

ik ben vandaag 30 weken ver
    maar voel me allesbehalve vrolijk dat de laaste 10 weken zijn begonnen
    de kleine schopt maar af en toe (voel hem niet veel)
    ik zit met een lopende stoelgang, jippi
    ben constant moe, heb rugpijn als ik te lang zit, heb rugpijn als ik te lang rechtsta
    voel me zo verdrietig dat het lijkt alsof ik de hele dag door kan huilen
    en ben opnieuw strontmisselijk als ik smorgens opsta
    heb geen zin in eten, maar word dan zo misselijk tot ik wel iets eet (en ben dan natuurlijk nog misselijker omdat mijn maag dan voller is)

heb zelfs weer zelfmordgedachten (nog maar 2 keer gebeurd)
    wil iets doen want wordt gek in huisn, maar heb de fut niet
    staar me blind op die stomme striemen

en dan vraag ik me af of dit het wel allemaal waard is (begrijp me niet verkeerd, ik zou het besterven moest er iets gebeuren met mijn kindje, ben dolblij dat hij er is)
    maar soms vraag ik me af of ik het wel allemaal zal kunnen

klinkt ongelooflijk stom als ik dit zo herlees, maar tlijkt alsof niemand begrijpt wat ik bedoel als ik erover begin

:cry:

2. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

Misschien moet je gewoon even met iemand gaan praten, misschien je verloskundige even bellen dat je je zo rot voelt.

in iedergeval heel veel sterkte, volges mij zjn er meer vrouwen die zich zo rot kunnen voelen hoor, vervroegde kraamtranen? maar wie weet ook wel depressie? ik weet het ook niet natuurlijk, maar lijkt me verstandig om ff met iemand te praten meid.

suc6 en sterkte!

3. mona23

mona23 Niet meer actief

praat erover met iemand, blijf hier niet mee rondlopen meis.

4. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Praat er inderdaad met iemand over! Bel je vlos of je huisarts, ik zou er zeker niet mee blijven rondlopen.
    Ik ben natuurlijk geen dokter, maar het klinkt als een prenatale depressie.

In ieder geval heel veel sterkte meid!!!

5. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Als je rondloopt met de gedachten tot zelfdoding dan moet je zo snel mogelijk hulp zoeken! Sterkte!!!

6. sitara

sitara Bekend lid

Jan 16, 2009
    528
    1
    0
    ik weet het wel, maar heb het gevoel dat ik me aanstel

en eerlijk gezegd, hoe begin je daarover tegen iemand (ook als is het je huisarts)
    wat kunnen ze eraan doen? wss toch niet veel, pillen kan ik nu niet pakken omwille van het kindje
    (nam voor de zwangerschap een tijdje deanxit, maar ben 2 maand voor ik wist dat ik zwanger was gestopt omdar het beter ging)

7. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    je kan het gewoon aangeven bij je huisarts.. je bent niet de eerste die rondloopt met zulk negatieve gedachten tijdens zwangerschap.. er is nog steeds een bepaalde vorm van antidepressiva die je ook mag nemen tijdens zwangerschap. Je moet nu wat doen, anders is de kans heel groot, dat je zo glijdt in een postnatale depressie.

Share This Page