ik ben ook ingeknipt van beide bevallingen en vond de verdoving erg pijnlijk maar heb er nu al geen last meer van ik ben bij Shenaya 2 keer ingeknipt omdat ze in stuit lag maar echt als er goed verdoofd word voel je van het hechten als het goed is ook niets ow en succes met de bevalling en er word natuurlijk ook niet altijd geknipt
hey ik heb die knip hard gevoeld maar ik heb er nadien er geen last van gehad. ik scheur liever dan geknipt worden. een scheur voel je bijna niet.
Ik zag ze de spuit met verdoving klaarmaken, en de verpleegkundige moest de gyneacoloog erbij halen voor de vk mocht knippen. Ik schrok best wel van die grote/lange naald (bang voor naalden), riep ook meteen dat ik die spuit niet moest zien . De prik voelde ik heel kort. De knip voelde ik niet, en meteen na de knip kreeg ik mijn lieve meid in mijn handen. Het hechten vond ik minder leuk, en heb uiteindelijk voor de afleiding roddelbladen liggen lezen. En werd ook bijverdoofd, omdat het te gevoelig werd. Weet niet hoeveel hechtingen ik had, mar het duurde volgens mij een half uur (als het niet langer is).
Ik heb bij de eerste een knip gehad met verdoving. Achteraf werd er gezegd dat het niet nodig was, maar dat ze me hadden willen helpen. Ik heb de eerste week alleen moeite gehad met gaan zitten. Je moet er goed op gaan zitten. Bij de tweede ben ik een beetje gescheurd, heb er deze keer nauwelijks last van gehad. Het hechten vond ik allebei de keren erg vervelend ondanks dat het verdoofd was. Ik had meer iets van blijf van me af, laat me met rust. Ik weet nog bij de tweede keer dat de vk zei nog ene om het mooi te maken. Ik heb toen gezegd dat hoeft niet. Ja wel voor je man. Voor mij had het echt niet gehoeven. Veel succes.
een knip is k*t. Het zetten kom je vaak wel overheen, het hechten doet zeer (of het zetten van de verdoving eigenlijk) en ik heb me toch een ellende gehad met het genezen..ik ben er nu ook were bang voor. Bij de nacontrole de vk maar eens vragen...
Ik had er van te voren nooit over nagedacht eigenlijk, terwijl ik wel tegen de bevalling opzich opzag (tegen de pijn) Maar op het moment dat ik de knip kreeg had ik het niet eens door dat ze het deden. (hij lag in aangezichtsligging en moest daarom met een vacuumpomp gehaald worden.) Echt : je merkt niets van de knip, je wordt verdoofd en je voelt het niet, hoor! Dus ik zou er niet tegen opzien, je zit dan ook in een roes (tenminste dat had ik ) en je focust je dan alleen op het persen. Nou meid, succes als het zover is, laat het maar over je heenkomen!
Hai.Ik ben ingescheurd,heb er ook niks van bevoeld. Ik vond het hechten pas gemeen omdat ik voor 7 hechtingen geen verdoving kreeg... Ik vond het wel heel eng om weer voor het eerst te moeten poepen aangezien ik daar altijd al moeite mee heb... Voor de rest ging het wel maar leuk is anders,succes!
sorry late reactie Ik zou het wel ff aangeven, maar ik denk dat ze er ook weinig mee kan. Mss een beetje geruststellen, maar dat doen wij ook al Probeer nog lekker te genieten van je zwangerschap en niet aan de bevalling denken...laat het over je heen komen dan komt het vanzelf wel goed
ik ben ook ingeknipt vorige week zaterdag en ik kon gisteren al weer mee gaan winkelen. de eerste dagen waren bij mij even wat pijnlijk en zitten was niet mogelijk. Maar in mijn geval geneest het erg snel. De knip zelf heb ik helemaal niet gemerkt. het hechten is wel gevoelig maar dit verdoven ze.
Je voelt de knip wel (was niet verdoofd) maar alles doet toch al zeer, hehe. Maakte mij allemaal niet meer uit. Hechten deed ook wel zeer, maar ik gaf geen kik (vond de VK nog zo vreemd.) Maar ik had zo'n mooi meisje op mn buik, het deerde me allemaal niet meer. En daarna.. veel spoelen met een flesje water, en ik had zo'n spray met oa alcohol, 3x daags spuiten. Dat is pas pijnlijk!... Maar had er al snel geen last meer van.
Hier ook een knip! die is ook ingescheurd, maar goed ik had een ruggeprik dus heb van alles, knippen, scheuren, hechten helemaal niks gevoeld! gelukkig Wel heeeeeeeeel veel last gehad van het genezen, maar denk niet dat je de details daarvan wil horen Gelukkig is het voor iedereen anders! succes!
Beste meiden, bedankt voor jullie reacties, aangezien onze meid in stuit ligt heb ik gekozen voor een keizersnede! Daar ben ik eigenlijk wel erg blij mee! Heb liever een wonde aan m'n buik, vind de gedachte van een knip aan m'n vagina pijnlijker dan een snee in de buik. Ach ja, de kleine moet eruit he! Veel succes aan iedereen met jullie kleintje!
Ik was ook als de doods voor de knip: ik heb geperst of mijn leven er vanaf hing en toen de hartslag van de kleine te hoog werd (anders had ik hem er makkelijk zelf uitgekregen, zei ook de gyn daarna) heeft ze me een kleine knip moeten geven. Toen ze dat zei moest ik huilen, zo bang was ik ervoor. Je krijgt altijd een verdoving, zeker als je erom vraagt (volgens haar zetten ze in ons ziekenhuis geen knip zonder verdoving) en hij is me ontzettend meegevallen! Ik heb er nagenoeg geen pijn van gehad, ook erna niet. Ze zei wel dat ik er goed op moest blijven zitten tegen het zwellen, en zelf heb ik wel vijf keer per dag de douchekop erop gezet met wisselbaden (warm/koud, warm/koud) en ik heb er echt geen last van gehad. De vijfde dag voelde ik het even een beetje, volgens de kraamverzorgster omdat de wond dan even probeert te wijken. Dit was volgens de kraamvz maar een dagje, en ze had gelijk. Nu ruim twee weken na de bevalling krijg ik stiekem weer een beetje zin om met mijn man te spelen, dat zou ik niet hebben wanneer ik ook nog maar enigszins last zou hebben van de knip.
Oh, ik zag daar ook zoooo tegenop, eventueel geknipt worden! Had een epi-no besteld en daar ook mee geoefend (jaja, erg charmant maar ja) dus ik had er alle vertrouwen in dat het niet zou hoeven. Moet zeggen dat het me wel voor de bevalling veel vertrouwen heeft gegeven. Maar goed. Lena lag in aangezichtsligging, waardoor het hoofdje op zijn breedst eruit komt. Een knip was dus eigenlijk onvermijdelijk. Hij is door de gyn gezet en ik heb ik helemaal niets van gevoeld. Is wel nog extra verdoofd naast een (lichte) ruggenprik. Van het hechten heb ik ook niets gevoeld. Van de hechtingen heb ik ook geen moment last gehad en je ziet er helemaal niets van. Helaas zit er naast wel een dikke bloeduitstorting waardoor veel dingen alsnog pijn doen maar ja... Dus hopelijk kan ik wat mensen gerust stellen: het hoeft helemaal geen pijn te doen en je hoeft er ook geen last van te hebben!
Haha Valhalla, hier ook de epi-no gebruikt! Ik kwam alleen niet verder dan 7 cm, en durfde niet verder uit angst om al uit te scheuren voordat ik bevallen zou zijn
Ik heb ook een knip gehad vanwege vacuumpomp. Er was absoluut geen tijd meer om te verdoven, dus ineens voel ik een scherpe steek in mijn piep! (ze was net te vroeg met knippen, maar 2 sec. later was de wee op zijn hoogtepunt..nou dan voel je die knip niet meer hoor) Het hechten was ook niet echt prettig, de gyn wou eerst naar de OK, maar dacht dat ik het wel aan kon als ze het direct in de verloskamer zou doen....(ach ja, die wolk van een baby helpt dan ook wel mee) De weken daarna...dramatisch. De boel ging een beetje ontsteken en ik kon met mijn zere onderkantje in een bad met biotex 2 maal daags! Na 4 weken heeft de gyn de hechtingen verwijderd waar ze nog bij kon komen....ongeveer na een maand of 2 was het redelijk genezen... Ik moet nu heel snel weer bevallen, ik wil nu absoluut NIET weten of ik een knip krijg...laten ze die maar gewoon doen zonder dat ik het weet....... En ik neem meer rust na de tijd, dat zal ongetwijfeld helpen met genezen...
Niet om flauw te zijn, maar onderschat het niet.. Van een gewone bevalling ben je veel sneller hersteld als van een keizersnede. (normaal gesproken) Mij is de keizersnede VIES tegengevallen. Ik had liever een knip gehad!
ik heb een flinke knip gehad, heb er niks van gevoeld hoorde het alleen kraken ,dat is wel een rot gehoor. hechten deed ook niet zeer of en toe voelde ik een klein prikje.
beetje late reactie maar toch wilde ik ff reageren, ik heb de knip wel gevoelt, en hoe . ik werd niet van te vore verdoofd dus ze hebben gewoon geknipt ook denk ik dat zijn wee niet sterk genoeg was. en toen dat hechten erna nog pfff.... ik heb ook erg veel last gehad van de knip nu soms nog een beetje.
Heb je een geplande ks gehad? Hier is het erg goed meegevallen, ik mag niet klagen, ik heb nu eigenlijk totaal geen last meer van m'n wonde.