geknipt worden

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door mano82, 16 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hmmm... Toch niet gebeurd. Er was haast tijdens m'n bevalling, binnen 1 perswee, 5 minuten tijd, 3900 gram eruit geperst. Het heeft me wel een staartje opgeleverd ;) Maar ben niet ingeknipt, alleen inwendig wat hechtinkjes. Dus 100% klopte niet echt hihi.

2. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    GEFELICITEERD MET JE DOCHTER!!!

3. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik ben ook geknipt. Ben verdoofd in een wee (niks van gevoeld) en geknipt in de daarop volgende wee (ook niks van gevoeld) en toen was hij er al. Hechten ook niks van gevoeld. Paar uur daarna auw auw auw...maar ook dat gaat weer over. Ik was hier ook zo bang voor maar dat was echt nergens voor nodig.

4. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Van tevoren vond ik zo'n knip ook een gruwelijk idee. En dat vrouwen zeggen dat je dat op zo'n moment niet voelt omdat die wee al pijnlijk genoeg is. Hoe erg is zo'n wee dan wel niet! :confused: Ik vond het doodeng.

Maar tijdens mijn bevalling kreeg mijn dochtertje zuurstof tekort en moest ze er binnen 10 minuten uit anders zou ze er met een spoedkeizersnee uit gehaald moeten worden. Dat wilde ik absoluut niet dus ik heb als een gek liggen persen en heb de professionals daar onder hun werk laten doen. Wilde gewoon dat ze er zsm zou zijn, dus knippen, vacuuumpomp, hele rataplan, maakte me niet uit, als ze er maar snel zou zijn. En dat is gelukt. Ik wist wat ze aan het doen waren, maar het is toch wel langs mij heen gegaan. Voor mijn man was het een stuk gruwelijker dan voor mij, geloof ik, ik had wel wat anders aan mijn hoofd dan mij daar druk over te liggen maken.
    Ik ben in het ziekenhuis bevallen, op mijn zaal was iedereen gehecht hetzij daar onder of een keizersnee. Iedereen deed moeilijk met gaan zitten en opstaan enzo, hoorde er een beetje bij. Na 2 weken zijn de hechtingen opgelost, na een dag of 10 mogen de hechtingen er uit als je er last van heb (lucht inderdaad op).
    De eerste 2 maanden moest ik alleen nog niet denken aan spelen met mijn man.

5. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ik had precies na 10 dagen opeens geen last meer van die hechtingen. We hadden visite en ik zat op de leuning van de bank en opeens :confused: ik ZIT! Op mijn kont! De pijn was na 10 dagen gewoon weg. Geweldig was dat. Dat je zo blij kan zijn met op je kont zitten, haha.

Had nog gevraagd aan de gyn hoeveel hechtingen er nu in gezeten hebben en hij 'tja, je gaat gewoon door tot het af is he' :(

Lena had of nog rotter ter wereld gekomen of ik was denk ik een eind ingescheurd dus achteraf ben ik wel 'blij' hoe het is afgelopen maar dat komt ook door de gyn die ik had. Hij was heel erg meelevend en zei nog 'sorry' toen ik au zei tijdens het hechten. Echt een aardige man!

6. kleinegabriel

14 jun 2008
    9
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ten eerste mijn excuses voor mijn nederlands (spreek niet zo goed nederlands)

Ik wil vragen hoeveel Biotex gebruik je in bad voor de ontstoken hechtingen. Ik heb ook ontstoken hechtingen...al 4 weken. Het gaat beter maar zie nog een bobbel en wit puntje op mijn schaamlippen en die doet echt zeer. Ik gebruik soda in bad.

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik gebruikte ook soda in een zitbadje (kun je voor 10 euro kopen bij de thuiszorgwinkel), ongeveer een 2 flinke theelepels.
    Het helpt ook om het daarna goed te laten "luchten" en drogen.

8. kleinegabriel

14 jun 2008
    9
    0
    0
    Halo Rosao,

Bedankt voor de reactie. Hoe lang duurt dat bij jou? Het is nu al 4 weken na de bevalling en gaat nog steeds niet voorbij. Ik baal gewoon.

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Het duurde bij mij ook wel een paar weken. Maar als je het niet vertrouwt moet je gewoon even vragen of je verloskundige nog even wil kijken. Totdat je terug bent geweest voor de nacontrole kun je haar dingen vragen.

10. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ik heb gelukkig bij mijn eerste bevalling geen last gehad van de inknip. Was erg bang er voor maar is gelukkkig mee gevallen. Heb het niet gevoeld ook de hechtingen zetten niet.

Was ook erg bang om te plassen omdat ze zeiden dat het wel kon gaan branden met plassen. Maar dit voelde ik niet.

Hoop dat bij deze bavalling ook zo is... Liever helemaal geen knip.

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Luchten helpt inderdaad goed.
    Als je op bed gaat een matje of een een badhandoek neer leggen en dan niks aan doen van onder.
    Koud compressen, dit is makkelijk. Maandverband/kraamverband in 3 stukken knippen, natmaken in een zakje doen en in de vriezer. Helpt tegen zwellingen en tegen de pijn. Ik vond het heerlijk gewoon.

12. vlademira

vlademira Niet meer actief

Ik heb ook een knip gehad maar heb er totaal geen last van gehad ik kon doen wat ik wou zitten zoals ik wou en is heel mooi genezen dus je hoeft echt niet bang te zijn hoor

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik ben geknipt (voor de vacuum) en vervolgens nog eens uitgescheurd.. echt van voor tot achter.. Dat is dus gehecht op de OK, omdat het gewoon teveel was voor op de verloskamer. (De dokter zei: je lag behoorlijk aan flarden).

En toch liep ik op dag 10 een blokje met de kinderwagen..

Ik heb wel last van de hechtingen gehad. De eerste dagen liep het wat moeilijk, maar kon prima zelf douchen.
    Jammer genoeg is het ook nog wat onstoken, maar heb 3 x per dag biotex badjes genomen, en voor de rest zo luchtig mogelijk gekleed. Toen het vloeien zo goed als voorbij was, heb ik een paar dagen met katoenen rok, katoenenonderbroek+washandje rondgelopen.. Lekker luchtig en helpt de genezing. En ook gewoon regelmatig bloot in bed liggen..

Ik denk dat dag 6-8 het vervelendst waren met die ontsteking, daarvoor en daarna ging het redelijk naar omstandigheden (Er is toch een 8 ponder uitgekomen, met wat moeite)

14. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    De knip en de hechtingen, vond ik het ergste van heel de bevalling...ik heb veel last gehad van de hechtingen erna, terwijl ze bij mij absoluut niet ontstoken waren, iedere keer hoorde ik in het zieknhuis maar hoe goed het eruit zag.... maar ik had er ontzettend pijn aan, toen de hechtingen er op dag 6 uit werden gehaald was de pijn wat minder...maar echt om deze reden overweeg ik serieus om geen kinderen meer te nemen..zo een pijn deed het mij...ik ben de pijn ook niet vergeten. ik ben op 9 juli bevallen dus nu precies 3 weken geleden...het hele gebied is nog gevoelig en ik denk dat het zeker wel nog een maand als het niet langer is dat het wat beter gaat voelen daar beneden. Aan sex moet ik ook helemaal niet denken...mentaal mis ik de intimiteit wel met mijn vriend...maar fysiek...heb ik nu het gevoel dat het echt een half jaar zal duren voor ik lichamelijk aan sex toe ben..

15. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik heb een flinke knip gehad, en voel het echt wel de hele dag maar het is ook niet zo dat het ondraaglijk is hoor! tis gewoon echt ongemakkelijk en met hoesten of niezen wel echt pijnlijk eventjes.
    maar verder ist wel te doen vooralsnog

16. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik ben ook ingeknipt. Maar ik heb er helemaal niks van gevoeld. Het hechten deed wel een beetje pijn, maar dat vond ik helemaal niet erg, want toen had ik de kleine al lekker op m'n buik liggen. En naderhand heb ik helemaal geen last gehad van de hechtingen, ik kon gelijk al weer zitten en goed lopen en alles. Het is me echt 100 % meegevallen.

17. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik heb mijn knip ook heel goed gevoeld! En het deed flink pijn! Het hechten viel mij heel erg mee, heb wel een verdoving gekregen. Dus voelde het hechten niet :) .
    Maar de dagen erna pffff zitten was niet leuk meer hahaha. Heb er nu zelfs nog last van!

18. Secretstar

Secretstar Actief lid

Ik moest een wee wegpuffen omdat de dokter een knip wou zetten, viel dat even tegen!
    Mijn meisje lag al op mijn buik en ik was gescheurd, heb twee hechtingen gekregen!
    Moet zeggen dat het reuze meeviel van pijn maar dat komt misschien ook omdat ik na de bevalling een zware complicatie heb gehad waar ze me serieus hebben moeten pijn doen om me erdoor te krijgen, dus die hechtingen vond ik peanuts ;)

Deel Deze Pagina