Hoi, nou hoor ik toch weer van kennissen dat ze deze zomer in Amsterdam soms maar met de helft van het aantal uren kraamzorg moet doen. Utrecht schijnt hetzelfde liedje te zijn. Is dit nou maar een praatje of horen jullie dat ook? Erg toch?
Hier in Groningen krijg je hetzelfde te horen, je mag dan wel thuiszorg aanvragen om de schoonmaak klussen te doen, maar hoe het met de thuiszorg in Groningen zit weet heel Nederland.
Is in veel plekken in de randstad (en daar buiten). ik werk bij een verzekeraar en hoor mijn collega's soms hele telefoonboeken aan kraambureaus bellen om iemand nog kraamzorg te bezorgen.
ik krijg maar 7 keer 3-4uur dus als ik pech heb maar 21 uur ipv 49... en zit wel in randstad, maar niet in stad zeg maar...
Het heeft echt niets met de randstad te maken, het is een landelijk probleem, zeker in de zomervakantie.
ja hoor hier is het ook in de zomertijd een rommeltje met kraamzorg. altijd zeggen dat je borstvoeding gaat geven bij je intake gesprek ook al wil je dat niet. dan krijg je extra tijd ingedeeld. ik moet zelf in november dus hoop wel op de 49 uur kraamzorg.
ikheb vandaag een brief gekregen voor JANUARI dat ik waarscheinlijk maar 24 uur krijg en ook niet een en de zelfde persoon
Mijn kraamtijd is sinds vandaag afgelopen en ik heb maar 14 uur gehad. Zondag ben ik bevallen, maar toen zijn er hier meer mensen bevallen, dus kon er helemaal niemand komen . En de rest van de week is er elke dag 2 uurtjes iemand geweest, ook niet de hele tijd dezelfde. De vk is wel elke dag even komen controleren of alles goed ging, maar dat is ook steeds maar 10 minuten ofzo.
Hoi, Ik werk zelf ook in de kraamzorg. In brabant. En bij ons is het uitermate rustig! Iedereen krijgt nog alle uren waar ze recht op hebben. Ik kreeg zelfs nu meer dagen vrij ivm de weing bevallingen. Groetjes Marleen
volgens mijn vriendin die in de kraam werkt niet. en joh ikkan me wel nu al druk maken maar daar zit mijn bloeddruk niet echt op te wachten
Hi.. Wanneer heb je deze zorg aangevraagd... ik heb het nl met 8 weken zwangerschap aangevraagd en ik heb dezelfde week een brief gehad van verzekering en zorg dat ik wel alle uren krijg en ik beval begin januari.. (als het goed is).... en hoop dat het zo blijft 24 uur is echt rot (en dan zeg ik het netjes..)
Je krijgt nog een gesprek als je net bevallen bent en aan de hand van dat gesprek worden de definitieve uren ingeroosterd.... (bij de meeste kraamzorgcentra's werkt dat zo) Bij mijn vorige had ik namelijk moeder/kind zorg doorgegeven en flesvoeding.... dit is op het laatste moment veranderd in hele dagen zorg en borstvoeding.... het is namelijk helemaal niet gek dat mensen toch nog van gedachte veranderen.... Denk dat die uren zo te schrappen zijn, zeker met het tekort wat er nu is...
Nou als je der recht op heb. Waarom dan minder uurtjes geven. Sam_Kraamcentrum lever alle uurtjes waar je recht op heb..
Kan je wel recht hebben op meer, als ze de mensen er niet voor hebben en de mensen die er wel zijn al 60 uur per week werken (zoals de kraam van mijn zusje op dit moment doet) dan houdt het toch echt op hè.
Wij hebben kraamzorg in Den haag in oktober en krijgen alle uren... Heb van de week intake gehad en die vrouw gaf aan dat zij gewoon niet meer patienten aannemen dan ze aan kunnen.. Wel goed vind ik. Dan kan je iedereen maximale zorg bieden.
Op zich wel fijn voor de mensen die zich wel aan hebben kunnen melden. Maar wat nou als alle kraambureau's in een regio vol zitten? Dan zouden er dus mensen zijn die helemaal geen kraamzorg kunnen krijgen omdat ze gewoon niet aangenomen worden... Dan vind ik het eerlijker dat iedereen bijv. 24 uur krijgt, en niet de ene wel 49 en de andere helemaal niets. Is geen commentaar op jullie hoor , ik snap dat je 't fijn vind dat je gewoon alle uren krijgt .
Ja, daar heb je wel gelijk in hoor.. Alleen wordt er hier HEEL duidelijk tegen mensen gezegd dat ze zich moeten inschrijven bij de kraamzorg. De zorgverzekering raadde het aan om dit te doen voor 13 weken zwangerschap en de VK (of gyn) raden het ook aan om het z.s.m. te doen. Als je je dan aanmeld heb je altijd wel zorg want dan ben je een half jaar van te voren aangemeld. En dan kunnen zij die zorg ook garanderen! Ik vind dat als je je dan te laat aanmeldt en je hebt geen zorg/minder zorg dat het dan een beetje eigen schuld, dikke bult is.