gekolfde melk combineren met flesvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door moontje2008, 17 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    #1 moontje2008, 17 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 aug 2009
    zit ff met mijn handen in het haar...
    De laatste paar dagen is mijn meissie meer gaan drinken, da's aan de ene kant geweldig, want eerst was ze een ontzettend slechte drinker, maar ook een probleem..

Ik geef haar namelijk gekolfde melk en kolf zo'n 110cc om de 3 uur.. maar vanavond wilde ze al 150cc en dat heeft ze gisteren ook gehad..

is echt puur alleen de voeding rond 8 uur, voor de rest van de dag drinkt ze zo'n 110cc.

nu vraag ik me af of ik als ik niet meer genoeg heb 's avonds bijvoorbeeld een flesje nutrilon kan geven, en dan kolf ik wel gewoon maar dan heb ik in elk geval genoeg melk voor de rest van de dag..

wie heeft hier ervaring mee? en welke flesvoeding gebruik je dan?

ik ga denk ik sowieso morgen het cb even bellen.. maar jullie advies is me ook erg dierbaar..

x

2. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik denk dat je kindje meer gaat drinken. Normaal regelt ze dit zelf door dan tijdelijk vaker te vragen en te drinken. Je kunt dit nabootsten door tijdelijk vaker (iedere twee uur) te kolven. Normaal heeft een moeder vaak de eerste zes weken minimaal 10-12 voedingen nodig om de bv goed op gang te krijgen. Dus ik denk dat het raadzaam is om even vaker te kolven. Dan krik je je productie op en kun je na een paar dagen weer minder vaak kolven en dan meer.

Lukt het niet om je kindje gewoon bij je te laten drinken? Ook niet met hulp van een lactatiekundige? Veel succes in ieder geval.

3. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    het is zo als lady zegt inderdaad. je kleine gaat meer drinken. en zou ze live drinken zou ze in de avonden gaan clusteren dus veel en vaak drinken. dit kan je dus na bootsen door meer te kolven en om de 2 uur is dan helemaal niet gek. Dylarius clusterde wel elk uur in de eerste maanden.

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    even in het kort.. aan de borst drinken ging gewoon niet..
    Mijn tepels zijn volledig ingetrokken, is lactatiedeskundige bij geweest, tepelhoedje wilde ze absoluut niet pakken... Ik heb echt vrede met mijn beslissing.. lactatiedeskundige zei ook dat dit nog de enige manier was voor mij om bv te geven.

als ik om de twee uur moet kolven dan heb ik geen leven meer.. half uur voeden, tijdje spelen en knuffelen en dan poosje kolven en ik begin weer overnieuw.. het cb vond juist dat ik minder vaak moest kolven namelijk om de 4 uur.. mijn tepels gaan er langzaam maar zeker aan..

lastig allemaal..

x

5. mamaloew

mamaloew Actief lid

24 apr 2008
    203
    0
    0
    Limburg
    Hoi

Ik combineer bv met fles in het begin kreeg ze volledige bv maar toen ik weer moest werken zijn we begonnen met combineren.
    De dagen dat ik aan het werk ben krijgt ze gewoon de fles terwijl ik op het werk kolf.Inmiddels krijgt ze ook als ik thuis ben een bord met pap en opvolgmelk de rest drinkt ze bij mij.Ik gebruik similac dit is voor zachte ontlasting.Het is alleen niet overal meer te krijgen.Ik zou in ieder geval niet gelijk voor een speciale voeding gaan zolang er geen reden voor is zoals hyperallergeen en zo.Het cb raade mij dat dus wel aan waarop ik zei dat ik dat onzin vond.Dit is trouwens de 2e keer dat ik combineer en het gaat/ging super.

6. mamaloew

mamaloew Actief lid

24 apr 2008
    203
    0
    0
    Limburg
    Trouwens om de 2 uur kolven zou maar tijdelijk zijn tot je productie bij gewerkt is.
    Trouwens even ot petje af dat je kolft om toch bv te geven ik ben in de gelukkige situatie dat het voor mij niet nodig is (behalve als ik werk) maar elke voeding kolven had ik denk ik nooit gedaan.Super van je

7. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Als je het toch zou willen proberen, kan je er ook voor kiezen om gewoon om de 3 uur te kolven maar als je man thuis is iets vaker (terwijl hij de fles geeft bijvoorbeeld). Alle beetjes helpen om je productie te verhogen.
    Maar als je wil combineren, kan ik me dat ook heel goed voorstellen in jouw situatie, het is niet niks om volledig te kolven. Combineren kan prima, je vervangt 1 voeding door fv en kolft zelf wel gewoon. dan heb je genoeg voor de overige voedingen. Je moet je wel realiseren dat hiermee het afbouwen begint, want je productie blijft op deze manier gelijk of neemt af en de vraag zal toe blijven nemen. Langzaamaan zal je dus ook fles 2, fles 3, etc. moeten gaan vervangen door FV.
    Succes met je keuze!

8. Angelala

Angelala Actief lid

3 apr 2008
    296
    0
    0
    Hoooiiii:D

Ik kolf het ook altijd af en geef het in het flesje omdat het via de borst geven te pijnlijk was;) Ik hgeb dus niet genoeg borstvoeding dus vul ik het flesje altijd aan met nutrilon;) Doe ik eigenlijk al vanaf het begin en het werkt goed zo want ik ga ook niet zo vaak afkolfen op een dag... doe het nu 3 keer per dag:)

Liefs Angela

9. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    hoi allemaal

het advies van het cb was niet zozeer meer kolven, maar ik moest meer rust nemen... en dat werkt behoorlijk.. kolfde vanmorgen bijna 400cc en gisteren de hele dag zo'n 130 dus daar red ik het wel mee!

nog bedankt!!

x

Deel Deze Pagina