welke speen met 5wk

Discussion in 'Borstvoeding' started by moontje2008, Aug 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    heb een dochter van ruim 5 weken en zo'n difrax fles met standaard beginners speen. Ze drinkt zo'n 110cc gekolfde moedermelk per keer zo'n 7x per dag..

ik vind dat ze vaak zo moe is na het drinken, heb ik wel de goede speen? heb eerst avent fles gehad met speen 1, maar die vond ik niets. Nu moet ik wel zeggen dat ze 's nacht maar 15 minuten doet over haar fles, overdag zo'n 20 tot 25 minuten..

heb ik wel de goede speen op de fles? Wie heeft er tips?

x

2. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    Melk uit de borst drinken gaat ook niet zo gemakkelijk hoor. Wat dat betreft gaat een speentje niet zomaar "te moeilijk" of "te zwaar". Nr.1 lijkt me helemaal niet zo gek, en ook de tijd die je kindje voor het drinken neemt lijken me niet gek.

Dat ze moe zijn na het drinken is vrij normaal, het is voor veel kindjes ook bijna een drug ;) ze worden helemaal high en vallen heel gemakkelijk in slaap.

Zolang je kindje gewoon voldoende binnenkrijgt (goed groeit, genoeg plasluiers, flessen leeg) zou ik me niet te veel zorgen maken nu.

Zeker als je ook live bv (waarom kolf je eigenlijk alles? zomaar een vraagje...) geeft zou ik niet op een lichtere speen overstappen, want dan wordt je kindje "te lui" en drinkt niet gemakkelijk meer uit de borst.

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik heb ingetrokken tepels, mijn moeder en zus hadden hetzelfde probleem, zelfs met kolven komen ze niet naar buiten.. is al deskundige bij geweest en die zag ook geen andere optie.. maar heb er vrede mee al kost het een hoop extra tijd en energie..

4. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    petje af hoor! super dat je dat doet!

wat betreft die speen - niet teveel zoeken en wisselen lijkt me, daar wordt een beebje ook niet vrolijk van.
    maar goed, misschien hebben anderen betere tips. wij hadden avent met nr1, maar ze dronk zelden uit de fles hoor. avent/nr1 ging overigens wel goed bij ons, nooit een andere geprobeerd.

Share This Page