Afbouwen van bv naar fv, heel onrustig slapen overdag

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Martine01, Jan 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Martine01

Martine01 Lid

Mar 18, 2008
    37
    0
    0
    Ik ben sinds 1,5 week aan het afbouwen van borst naar fles. Mijn zoontje krijgt 4 voedingen en slaapt al sinds 3 weken door 's nachts.
    Ik heb eerst de 3e voeding afgebouwd, dat is rond 16u. Dat is redelijk goed verlopen. Nu sinds 3 dagen ook de 2e voeding (rond 12u) maar hij is heel onrustig na de 2e voeding. Wil niet slapen en huilt bijna tot de 3e voeding. Ook na de 3e voeding is hij nog onrustig en slaapt iets meer/beter. hij wordt wel om de zoveel minuten wakker en huilt dan een beetje.
    Ik begrijp dat hij voor hem ook moeilijk kan zijn om af te bouwen. En dat hij het fijn vindt om liever tegen mij aan te liggen dan aan een fles te zuigen en binnen een kwartier klaar te zijn. Ik geef hem 180/6, misschien iets meer geven? Hij is stevig; met de geboorte woog hij 3640 en weegt nu 6770 en is bijna 12 weken. Graag advies.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Over hoeveel hij mag kun je best op CB overleggen: zij hebben zijn groeigegevens bij de hand.
    Ik snap dat hij inderdaad lekker bij jou kon zijn tijdens het drinken aan de borst. Dat kan nu ook, alleen zonder de voedingsmomenten. Evt. kun je overleggen of je hem kunt inbakeren na de 2e voeding om hem te helpen goed in slaap te komen. Of kijk of hij een fopspeen prettig vindt. Het is even overleggen of de problemen die hij heeft (onrust) aan de voeding ligt of aan zijn leeftijd en bijbehorende ontwikkeling.
    Overleg dus even op het consultatiebureau.

Succes! Geniet van hem!

Share This Page