Hallo, Ik geef nu 4 weken borstvoeding en ben gedeeltelijk aan het stoppen met de BV. Ik ben gister begonnen met het geven van 2 flesjes, vandaag wil ik er 3 geven. Ik zou graag sochtends en savonds nog de borst willen geven en uiteindelijk aan het eind van me verlof volledig op flesvoeding willen zitten. Heeft u misschien tips? Of zijn er dingen waar ik op moet letten? Ik weet dat bij BV en flesvoeding er obstipatie bij me baby kan onstaan hoe merk ik dit?. Gister heeft me dochter om 15:30 95 ml gedronken en on 21:30 70 ml...is dit een beetje normaal?? Groetjes Milly
Wat je kindje per voeding nodig heeft kun je een beetje uitrekenen: neem haar kilo's lichaamsgewicht en vermenigvuldig dat met 150 (bijvoorbeeld: ze weegt 3,2 kilo, dan doe je dus 3,2 maal 150. Dit is 480. dat deel je dan door het aantal voedingen wat ze per etmaal krijgt. Zit ze op 6 voedingen, dan doe je dus 480:6 = 80. Dat is dan bij benadering wat ze in haar flesje aangeboden kan krijgen. Wanneer je afbouwt, geef je lichaam dan een paar dagen om dit op te pakken: zo voorkom je ernstige stuwing en verstopping: het laatste wat je nu wilt is een ontsteking oplopen omdat je borsten te vol waren. Gaat het goed om de voedingen over te slaan, dan kun je de volgende voeding vervangen. Ochtend en avondvoeding is prima, kijk gewoon hoe het gaat, dan zie je wel waar het schip strandt! Geniet van je kindje!