Gekookt ei

Discussion in 'Voeding' started by HappyRabbits, Jul 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Ik hoor/lees hier wisselende berichten over. De één zegt dat het al kan vanaf 6 maanden, de ander vindt dat je voor het eerste jaar niet aan ei moet beginnen in verband met allergenen. Op internet las ik ook dat je eerst het eigeel moet geven en vanaf 8 maanden pas het eiwit. Ik wil ons mannetje aan zo veel mogelijk dingen laten wennen die wij ook met regelmaat eten. Nu is dat voornamelijk groente, fruit, aardappel, rijst, pasta en couscous.
    Wij eten tegenwoordig wat minder vlees, maar wel wat vaker ei, al dan niet ergens doorheen. Mijn vraag is eigenlijk: wat zijn hier de ervaringen met een eitje?

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ik heb ermee gewacht tot een jaar omdat ze al KMA had en neefje in shock gegaan is na het eten van ei. Maar het ging wel meteen goed toen ze het toen kreeg.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb het pas met een jaar gedaan omdat hier veel eczeem was en ik gene risico wilde lopen

4. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier vanaf 9-10 mnd ongeveer...

5. gusto

gusto Niet meer actief

Vanaf 10 maanden ongeveer at mijn dochter weleens een eitje. Ik geef ze mijn zoontje van 7,5 maand nog niet, maar of het kwaad kan, geen idee.

6. manamana

manamana Fanatiek lid

Apr 30, 2014
    1,372
    22
    38
    het Noorden
    Vanaf ongeveer 9 maanden ei gegeven, ging prima.

7. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Hier vanaf een maand of 7. Een halve per week ongeveer. Gaat goed. Ze vind het erg lekker. Ook haar eczeem is niet verergert ofzo.
    Ik had begrepen dat het vanaf 6 maanden mocht?

8. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Hier kma en na ruim 9 maanden ei gegeven. Hij moest er alleen ongelofelijk scheten van laten en stinken:)

9. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    hahah, ja dat verwacht ik ook wel een beetje :p.

@Koeki: ik dacht ook vanaf 6 maanden...maar verschillende bronnen spreken elkaar wel tegen. Bij ons verder geen allergieën, maar ik wacht misschien toch nog maar een maandje.

10. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Hier gegeven rond 11 maanden en een zware ei-allergie. Maar ik denk niet dat het had uitgemaakt als ik het eerder of later had gegeven.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij geven ei vanaf 6 maanden maar vorige week is gebleken dat een maaltijd van ei echt teveel is, meneertje kreeg daar last van zjin buik van. Dat doen we niet meer. Pannenkoeken ed wel.

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier rond een maand of 9, rond dezelfde tijd als ik met vlees ben begonnen.
    Maar hij eet beide niet zo graag, dus dat hielp niet echt ;)

Share This Page