Groente- en fruithap: wat mag wel en niet?

Discussion in 'Voeding' started by Roze78, Jul 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roze78

Roze78 Actief lid

Jul 5, 2006
    352
    0
    0
    Ik wil zo langzamerhand gaan starten met een groente- en fruithapje. Maar je hebt verschil tussen hapjes vanaf vier maanden en zes maanden. Het liefst wil ik alles vers maken, maar wat mag wel en niet? En waar vind ik eventueel lekkere receptjes? Ik heb al gehoord van het boek Opperdepop, maar zijn er nog andere leuke boeken?

2. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    ik lees mee, want ben ook op zoek naar kookboekjes voor baby's... Is opperdepop van de AH?

Hier geef ik fruit vers, volgens de kinderarts maakt het niet uit welk fruit en mag het gewoon door elkaar. Ik geef alleen geen banaan (voorlopig) ivm de ontlasting. Vaak pureer ik nu een appel en een nectarine of perzik ofzo. Aardbei is hij niet zo dol op. En volgens het KDV eet hij ook kiwi (!) met appel!

W.b. groente is Thomas minder makkelijk... ;) Die 4+ potjes vond hij goor en helaas vers al helemaal! Dus nu aan de 6+ potjes (daar zit vlees en soms ook aardappel/rijst doorheen), die vindt hij wel lekker! Toch wil ik vers nog een keer proberen, alleen dan ook met wat vlees en aardappel/rijst erdoorheen..., want 'losse' groente hoef ik dus niet mee aan te komen! ;) Vandaar op zoek naar recepten..
    Kool en prei enzo raden ze in het begin geloof ik af...

3. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    ik kreeg van m'n cb een lijst mee van welk fruit/groente hij mag en vanaf wanneer, en maakte ook alle hapjes zelf
    tipje, als je appelstukjes (of peer) eventjes kookt en dan pureert, heerlijk! als het is afgekoeld kan het ook prima de vriezer in!

4. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
  5. Roze78

Roze78 Actief lid

Jul 5, 2006
    352
    0
    0
    Hee, leuke tips allemaal. Ik ga ook het cb even bellen voor zo'n lijst. En die website is ook handig. Dank je wel!

6. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

7. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
  8. wuppie

wuppie Bekend lid

Jul 16, 2006
    621