Gekookt water bewaren

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Spring, 24 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Voor de flesvoeding maken wij gebruik van gekookt water wat wij maximaal 24 uur in de koelkast bewaren. Dit advies hebben wij opgevolgd van de kraamverzorgster.
    Nu bewaren wij het water in een grote Avent fles, maar onze dochter krijgt nu 150 water, dus we halen er steeds maar één fles uit.
    Wie o wie heeft er een goede tip voor het bewaren van gekookt water, waardoor we minder vaak op een dag water hoeven uit te koken?!

Bedankt!

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Mineraal water kopen gewoon?
    Gekookt water bewaren is niet stof en bacterie vrij.
    Dan denk ik beter gewoon leidingwater gebruiken?

3. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Hmm is dat zo? Dan vind ik het toch jammer dat wij van onze kraamhulp dit advies hebben gekregen..

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Nou mijn kraamhulp bewaarde voeding in de koelkast en warmde 2x op :$
    Water kan je per voeding koken en in de avent fles afgesloten bewaren.
    Maar leidingwater is betrouwbaar en als je even de kraan laat stromen is er niks aan de hand :)

5. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Op mn werk (kdv) deed ik altijd gekookt (beetje afgekoeld) water in een kan, folie erover en dan in de koelkast. Dat water warmde ik als ik het nodog had op in de magnetron :) ik deed dat trouwens in een kan van ikea, zo'n plastic ding. maar je jan ook een cola fles (ofzo) goed uit wassen en je water daar in doen.

Ik neem nooit ongekookt water, daar krijgen ze hier kramp van. t schijnt niet te kunnen, maar ik merk echt verschil!

6. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Volgens mij is het advies van je kraamverzorgster wel juist hoor :)

Wij bewaren gekookt water, in een plastic kan van de Ikea, maximaal 24 uur in de koelkast. Of als het uitkomt ongeveer 50% net gekookt water en 50% koud kraanwater, is het meteen op temperatuur!

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Gekookt water kun je in een gesloten kan 24 uur bewaren in de koelkast.
    Maar gewoon koud stromend kraanwater is prima. Of water per voeding koken en aanvullen met koud water.

8. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ik heb een afsluitbare Maatbeker bij de blokker gekocht

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Sommige baby's krijgen kramp als je water gebruiktndat niet afgekookt is (als je het water kookt moet je het ook echt even laten doorkoken), maar de meeste baby's hebben er totaal geen probleem mee als je per fles gewoon vers water uit de kraan tapt.
    De aanbevolen manier (WHO en Unicef) is om water te koken en het poeder op te lossen in water dat net van de kook af is. Poeder lost dan het beste op, en evt. bacterien in het poeder worden gedood. Fles daarna afkoelen kost tijd, daarom kun je ook helft heet water nemen, poeder oplossen en dan aanvullen met vers koud water tot de juiste hoeveelheid.
    De meest gangbare manier in Nederland is vers kraanwater afmeten in de fles, opwarmen tot bloedwarmte in magnetron, poeder er in oplossen, en aan kind geven.

Wil je gekookt water in de koelkast bewaren, haal dan bij de Blokker een kan met deksel.

10. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier gebruiken we een termosfles. Water koken, in de termofles. Als de kleine honger heeft, juiste hoeveelheid in de fles, poeder erbij, evt aflaten koelen onder de koude kraan en klaar. Makkelijk meenemen naar boven voor de nacht

11. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook gewoon kraanwater, ook geadviseerd door kraamzorg, gekookt was volgens mij achterhaald

12. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Hier ook kan met deksel van tupperware.

Deel Deze Pagina