Welke van de twee flessen geeft het juiste aan?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Islah, Jan 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Ik maak altijd de fles klaar in zo'n fles met enkel een dop (dus zonder speen) die ik in het ziekenhuis heb gekregen. Makkelijker met schudden, en bovendien is de opening aan de bovenkant wat groter zodat er minder poeder naast de fles belandt. Zo ook vanochtend dus. Alleen kwam ik er achter dat de maataanduiding niet klopt! Daarna heb ik nog even gekeken (dacht dat ik het misschien toch niet goed had gezien) en inderdaad: 80 ml. in de ziekenhuis-fles is 75 ml. in mijn gewone fles (ik heb een Hemafles). Wat denken jullie, welke fles is juist?
    Het gaat om 'maar' 5 cc, maar toch. Ik vind dit erg raar.

2. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

Feb 22, 2013
    574
    150
    43
    Female
    Maasdriel
    Dat klopt inderdaad. Alle flessen zijn anders. Ik heb verschillende flessen gehad (difrax, avent, hema) en er zat soms wel een verschil van 10cc in. Heb wel eens het advies gelezen van een maatbeker, maar ja hoe weet je dat die precies klopt.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wegen!
    Lege fles op weegschaal zetten en er 150 of 120 gram water in schenken. Dat is gelijk aan 150 of 120 cc. Dan zie je meteen welke fles 'gelijk heeft' (waarschijnlijk zitten ze er allebei een beetje naast - eigenlijk, als je echt nauwkeurig te werk wilt gaan kun je het water beter even wegen i.p.v. de maatstreepjes op een fles te volgen).

4. Islah

Islah Niet meer actief

Beetje late reactie, maar bedankt voor de tip dm. Daar had ik nog niet aan gedacht! Mijn weegschaal is niet zo'n nauwkeurige (meet per 2 gram dus niet per gram) dus ik weet niet of het geschikt is om water mee af te wegen, maar ga het zeker proberen.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    2 gram is nauwkeurig hoor, met verschillende merken flessen, of boven of onder het streepje kijken zit je al snel op een afwijking van 10cc!

6. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik werk in het ziekenhuis en die maten daar zijn echt niet heilig in elk geval.

Share This Page