Julian is nu ruim 3 maanden oud (6,7 kg) en krijgt 6 keer per dag een fles van ongeveer 160 ml. De eerste rond 7.00 en de laatste rond 23.00. Hij laat dus 3 uur tussen zijn voedingen. Over zijn fles doet hij 20 min. We dikken de voeding in met nutriton ivm spugen. Veel meer geven dan die 160 ml is dus ook niet echt een optie: hij spuugt het er weer uit. Hij slaapt overdag moeizaam: steeds zo'n 45 minuten. Als hij dan wakker wordt is hij vaak nog moe, en na een klein "troostflesje" van zo'n 20 ml slaapt hij nogmaals 45 minuten (zonder dit flesje slaapt meneer niet meer, hebben al van alles geprobeerd: laten huilen, steeds speentje geven, ect). Hij slaapt dus nooit tot aan zijn volgende voeding en is al best moe als hij aan zijn fles toe is. Nu vraag ik me af of het ergens nodig voor is om terug te gaan naar 5 flessen en dus 4 uur tussen zijn voedingen te krijgen? Bijvoorbeeld straks als hij fruithappen gaat eten? Of kan ik gewoon op 6 flessen blijven? Alvast bedankt!
Hallo, Het kan geen kwaad dat je zoontje 6 flessen van 160 ml drinkt, zolang je maar niet meer dan een liter voeding per 24 uur geeft. Wanneer je gaat starten met bijvoeding is het wel makkelijker om bijvoorbeeld 5 of 4 voedingen te geven, dan is het makkelijker in te passen. Groetjes Eveline