is dit een beetje een goed schema?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by keina, Dec 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. keina

keina Bekend lid

Mar 30, 2009
    675
    0
    0
    hoi hoi

mijn zoontje is over 2 weken een half jaar! hij is 74 cm lang en bijna 8,2 kilo! ja een grote vent!

nu is hij totaal geen flessen kind,
    dus zit nu op dit schema, maar is dat wat?

6.30 wakker
    8.00 fles 210+7
    fruit (volle bak)
    13.00 fles 210+7
    16.30 potje groente (die van 6 maanden en gaat helemaal op!)
    18.45 210+7 en rijstebloem

en dan meestal tussen 22.30-2.00 uur 1 fles van 180+6.

nu ging dat prima,
    1) alleen vraag ik me af of het erg is dat hij al 1,5 uur wakker is voordat hij de fles krijgt? want eerst wou hij niet gelijk de fles maar ik denk dat het nu wel verandert, omdat hij 's nachts niet echt meer komt. of is het beter om gelijk te beginnen met een fles?
    2) mag hij met 6 maanden voorzichtig beginnen met kleine stukjes brood? hij is er zo aan toe! was ook al in overleg met CB eerder begonnen met de 6 maanden potjes, daar zit hij nu een weekje aan.
    3) de fles na 18.45 kan ik die langzaam gaan afbouwen, door steeds minder te geven? of mag hij nog niet na 3 flessen?

4) is dit dan een mooi schema voor straks?
    6.30 wakker
    6.45 fles 210+7
    fruit
    12.00 brood
    12.30 fles (hoeveel melk???)
    sapje
    16.30 groente
    18.45 fles 210+7 en rijstebloem
    en eventueel nog een fles die ik wil afbouwen.

5) mijn zoontje gaat meestal na de fles van 18.45 na bed, maar is dan veel wakker en valt niet goed zelf meer in slaap, om het uur moet ik een speentje erin doen, hij is dan heel onrustig, pas na de vierde fles slaapt hij goed en hoor ik hem niet weer, wat zou dat kunnen zijn? als hij om 23 uur nog een fles krijgt slaapt hij daarna door, terwijl hij daarvoor heel onrustig was.

6) en als laatste had ik nog een vraag hoe herken je koemelk allergie?
    mijn zoontje heeft het hele hoofd rood en bulterig ook op zijn beentjes. nu heb ik hormonen zalf gekregen van huisarts maar dat werkt totaal niet, nu dacht mijn man nog aan koemelk allergie.

bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,

Spannend, al bijna een half jaar!
    Het schema waar je zoontje nu op zit ziet er goed uit hoor.
    Je hoeft niet gelijk wanneer hij wakker is een fles te geven. Je kunt de voeding aanbieden wanneer hij hier behoefte aan heeft.
    Vanaf 6 maanden kun je inderdaad ook stukjes brood (met korst) gaan geven en kijken om van 4 naar 3 flessen (van 235 ml, 210 ml water met 7 schepjes) te gaan.
    Schema ziet er goed uit. Misschien als je de laatste fles wat later geeft, evt. met pap, kan je zoontje wat makkelijker de nacht doorslapen.
    Wanneer je kindje een koemelkallergie heeft kan hij verschillende klachten hebben; huiduitslag, benauwdheid, diarree, verstopping, onrustig, veel huilen, vaak verkouden. Hoe meer klachten je kindje heeft hoe groter de kans op een koemelkallergie. Je kan dan het beste even contact opnemen met je huisarts/ consultatiebureau.

Groetjes Angelique

Share This Page