Vegetarische eten voor baby 6 maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door maybe, 10 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maybe

maybe Lid

28 feb 2008
    44
    0
    0
    Hoi,

Ik heb een vraagje:
    Mijn dochtertje is volgende week 6 maanden en eet nu al zelfgemaakte groentehapjes ( broccoli, wortel en zoete aardappel) Als fruithapje eet ze appel, banaan en verse sinaasappelsap).
    Ik wil dit graag gaan uitbreiden maar weet niet precies hoe en met welke producten. ( we dachten aan bv rijst, kidneybonen).
    Omdat onze dochter geen vlees en vis te eten krijgt is het belangrijk dat zij alle voedingstoffen binnen krijgt. Kunt u ons vertellen wat een goede maaltijd zou zijn voor een baby die vegetarisch eet?En wat voor producten je het beste kan gebruiken?

Als een baby 2 hapjes per dag krijgt, blijf je dan gewoon 4 flessen van 210 cc op een dag geven ( nutrilon 2) en eentje met rijstebloem? Is Nutrilon 2 opvolgmelk?

Alvast bedankt!!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Tussen de 6-8 maanden kan je ongeveer 700-800 ml opvolgmelk per dag geven. Ook al krijgt je kindje nog niet zoveel vaste voeding, zoals groente en fruit. Nutrilon 2 is inderdaad opvolgmelk en zorgt vaak ook voor wat meer verzadiging.
    Vlees en vis bevatten veel ijzer en B-vitamines. Wanneer je dit niet geeft is het belangrijk voldoende andere producten te eten dit dit bevatten; volkorenproducten, aardappelen, peulvruchten, eieren, zuivelproducten, vleesvervangers.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina