Ik zit erdoorheen! Wij zitten vanaf vorig jaar mei in een bewindvoeringstraject, tot nu toe alleen mar gezeik en gezeur, 1e keer pikten ze de kinderbijslag al in, met pijn en moeite toch later nog gekregen. Mijn vriend werkt gewoon en heeft in het begin heel veel overuren gedraait om maar voldoende inkomen binnen te krijgen. Hij verdient redelijk maar het bewind neemt gewoon domme beslissingen, in 1 keer dikke rekeningen betalen, geen reserveringen opbouwen. Ik heb meerdere malen gebeld hou er rekening mee dat D. uitzenkracht is en het werk dus inneens over kan zijn, iedere keer kreeg ik te horen ja komt wel goed komt wel goed. In dec is mijn vriend inderdaad zonder werk komen te zitten het bedrijf had teveel personeel aangenomen in 1 keer en al die overuren koste hun teveel geld. Probleem, gelijk gezeik met het bewind, ik hals overkop weer solliciteren, papieren aanvragen enz enz, geen recht op WW niks, resultaat weer uitkering aanvragen. Bewind blijft dure rekeningen betalen (die gerust even konden wachten) waardoor de huur van Januari niet betaald kon worden, vriend heeft inmiddels weer werk, Kerst niks etra's gekregen, sinterklaas ook niet. Mijn dochter was in Feb jarig heb ik WEKEN van te voren aangegeven, eerst was het verhaal dat ik 100 euro kon krijgen, toen inneens 100 euro voor al onze 3 verjaardagen, ik zei geen probleem ik vier de mijne toch niet en D. ook niet dus kunnen we die 100 euro gebruiken voor DA. haar verjaardag. Puntje bij paaltje GEEN geld kunnen krijgen ik heb huilend aan de telefoon gezeten. Nu is de druppel voor mij!! Ik heb altijd gezegt als er problemen zijn stel me op de hoogte dan kijk ik wat ik kan doen. Ik maandag naar de bank, geen leefgeld. Ik dinsdag dus gebeld, ze zou even kijken en zou me zsm op de hoogte stellen, krijg ik gister om half 6!!! een mailtje met een heel verhaal, kortom kon geen leefgeld krijgen want er zou niet voldoende geld zijn, de huur van Januari is nog steeds niet betaald, er staat nu 420 euro en de huur bedraagt 430 dus hebben ze niks kunnen overmaken en dus krijg ik ook geen weekgeld. Morgen komt er weer loon en kan de huur betaald worden, ook krijgen we nog een X bedrag van de gemeente omdat D. even geen werk had, er komt morgen dus inneens een bult geld binnen. Hebben ze geen boodschap aan ik moet me maar redden. Ik kan niks, geen boodschappen doen niks. Ik voel me zo KUT, zit er nu gewoon doorheen! Ook moeten al mijn 4 verstandskiezen eruit, ze hebben geen tandartsverzekering voor mij afgesloten, kreeg dus ook de boodschap dat er dus eerst gekeken moet worden of het wel mogelijk (financieel) om die behandeling te ondergn (terwijl ik het nodig heb, groot ontstekingsgevaar). Nu heb ik gelukkig net te horen gekregen dat het vergoed wordt vanuit het basispakket. Maar het gaat me om het principe, ik moet dus maar gewoon creperen omdat "er geen geld is". Sorry warrig verhaal ben nogal emotioneel op het moment, en er is NERGENS waar ik terecht kan met mijn klachten. De ombudsman kan me niet helpen.
Jeetje meid wat een verhaal is er helemaal geen mogelijkheid om een andere bewindvoerder aan te stellen of werkt dat zo niet? Even over dit: Als je je verstandskiezen er bij de tandarts uit laat halen moet je dat helaas wel zelf betalen en gaat naar mijn weten niet via de basisverzekering. Mijn man heeft een tandartsverzekering waardoor hij 75% vergoed krijgt, maar moest gewoon nog 25% betalen aan de tandarts. Als je de verstandskiezen eruit laat halen bij de kaakchirurg gaat het via je basisverzekering maar betaal je wel je eigen risico van 220 Veel sterkte ermee meid!
Meis, je moet een brief schrijven naar de rechter, dat je een andere bewindvoerder wilt..moet te regelen zijn hoor!
Hè meid. Klinkt heel erg als onze bewind mag ik vragen bij welke jullie zitten? Wij bij mozaiek. We zijn er nu weg ze hebben in de 3 jaar dat we bij hun zitten 15000 euro meer schuld dan toen we erin gingen. Antwoord van hun is "we moeten meer schuld maken voor de officiële wsnp" Nu hebben wij de woningbouw gebeld en blijkt het dat ze vanaf 2009 geen een keer de volledige huur hebben betaald. Terwijl wij zelf altijd vooraf betaalden en nog nooit huur schuld hebben gehad. Xxxxx
Mijn moeder heeft al aangeboden het te willen doen, we zijn vrijwillig naar de rechtbank gegaan mar ik heb er echt spijt van! Ik moet ook 120,- per maand aan kosten betalen voor hun "werk" terwijl ik overal ZELF achteraan bel en regel. Deurwaarders e.d als er problemen zijn met rekeingen of inkomsten/uitgaves, denk maar niet dat hun dat doen, ja na een week ofzo terwijl ik het GELIJK wil regelen. Ik ben door de tandarts doorverwezen naar het ziekenhuis, het is zuur die 220 eigen risico maar altijd beter dan de complete rekening, Ik probeer het al zo lang mogelijk uit te stellen maar 1 kies begint al te ontsteken en dan ben ik verder van huis..
Ik woon aan de andere kant van Ned dus zit ergens anders, ik woon richting Groningen. Ik vind het gewoon zuur! Ik was schuldvrij, mar omdat ik bij mijn vriend de GKB(gemeentelijke kredietbank) inmoest vanwege samenwonen is het mis gegaan. Alle vaste lasten stonden op mijn naam en hebben ze amper betaald. Wij werkten allebei gewoon dus er kwam genoeg inkomen binnen, maar ik heb gewoon geen poot om op te staan. Daarom nu maar "officiele" hulp gezocht maar het is nog bagger!
Och meis toch, kunj e niet over naar een andere bewindvoerder? als eht zo gaat schiet het tochn iet op.. Je kan tochn iet zonder leefgeld zitten? Dikke knuffel
Wij hebben het zelf in werking gesteld, wel toegewezen door de rechter. Er wordt nu eerst een Minnelijk Traject opgestart.
Vrijwillig bewind of niet moet beide door de rechter goed gekeurd worden. Hier pakte ze de kgb en kinderbijslag ook, en daar mogen ze officieel niet eens aankomen. Ze kregen 3200 euro per maand binnen toen we beide werkten en nooit betaalden ze de rekeningen die wij door stuurden naar hun. Dus waar al ons geld is gebleven?
heb je via de gemeente hulp, zo niet zou ik dat eens aanvragen, tevens zou ik heeel rap een andere bewindvoerder willen, dus weer terug naar de rechtbank gaan. zorg dat je alles op papier hebt als bewijs om aan te tonen dat jullie niets te verwijten valt enz,
In het begin konden wij wel extra's vragen en dan kregen we dat ook wel. Maar op een gegeven moment was er telkens geen geld. We hebben nu een advocaat voor onvermogen erop zitten. Toen ik in de kraamweek zat hebben ze ook 4 weken geen leefgeld gestort, want ja ik was toch thuis? Had geen geld nodig volgens hun
Dobbel wij hebben nooit geen bewijs gehad? Als we de afschriften van hun kregen dan stonden er allemaal codes voor de betaalde dingen, maar als je vraagt wat voor codes zeggen ze "dat weten we niet"
Nee, via de gemeente hebben we nergens recht op. Ik heb nu volgende week woensdag wel een afspraak bij het juridisch loket hopen dat dat iets oplevert. Ik krijg verder geen papieren, ik heb nu voor de 2e keer een afschrift gekregen (vanaf november) en er staan dingen tussen dat ik denk, dat kon anders. Ik kreeg laatst naar mijn hoofd geslingert dat het toch wel raar was dat ik in zo'n situatie terecht ben gekomen (schulden) terwijl ik denk alles op een rij te hebben. Terwijl ze drommelsgoed weten hoe de vork in de steel zit. Polissen van uitvaartverzekering van vriend krijg ik niet, zorgverzekering, inboedelverzekering en aansprakelijkheidsverzekering idem. Zelfs mn moeder heeft al gebeld, dat als er iets met mn vriend gebeurt midden in de nacht ofzo of ze dan een privenummer hebben dat ik kan bellen om de uitvaart te regelen. Dombo's!!
Wat een rotsituatie! Wat betreft je verstandskiezen: als deze in het ziekenhuis worden getrokken ben je inderdaad 220 euro eigen risico kwijt, maar je kunt hiervoor een betalingsregeling bij je zorgverzekeraar aanvragen. Hoef je dat niet in een keer te betalen.
Bezwaar maken bij de rechtbank. Je bewindvoerder moet jaarlijks verantwoording afleggen over wat hij doet. Zo te horen hebben jullie genoeg redenen om hard te maken dat hij niet doet wat hij moet doen. Je hoort maandelijks een overzicht te krijgen van inkomsten en uitgaven. Zoek een andere (betrouwbare) bewindvoerder en dien bij de rechtbank een verzoek tot wijziging in. Er zijn advocaten die je hier tegen geringe vergoeding bij kunnen helpen. De gemeente of MEE kan je vast een adres geven van een betrouwbare bewindvoerder. Sterkte meid!
Iedereen kan via de gemeente schuldhulpverlening krijgen, zie deze link daar kan je veel info vinden en vragen,dit klinkt mij als een bewindvoerder die wellicht geld zoektmaakt in eigen zak, helaas heb je die te veel Forum voor de FAQ en spelregels voor uw lotgenotenforum
Ik snap niet zo goed waarom er zogezegd mensen zijn die je helpen met je schulden en die dan vervolgens je schulden niet aflossen?! Klinkt bijna als oplichting...
Ja idd maar weet je wat het mooiste is als ik zeg tegen jou kom maar ik hou het voor je bij, dan mag dat dan mag ik ook voor bewind spelen, en dat wist ik weer niet. De bewind waar wij bij zitten staan erom bekend(zijn wij achteraf pas achter gekomen) zoek maar is op google mozaiek bewind. Hoeveel mensen er belazerd zijn. Ze zijn zelfs op tv geweest.