Is vla echt 'slechter' dan.......

Discussie in 'Voeding' gestart door sneeuw, 14 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    ..... yoghurt als toetje! Mijn zoon is zo dol op vla nu dat hij even geen yoghurt wil en nu wil dochter van anderhalf ook alleen maar vla......

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Vla bevat meer suikers dan gewoon volle yoghurt...
    Dus in dat opzicht slechter.
    Maar dat is een eigen keus...

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Weet je.., mijn man en ik eten zelf ook vaak vla ipv yoghurt...
    Onze zoon van ruim acht maanden krijgt t zelfde als ons....
    Tis een keuze die je maakt'denk ik....

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Yoghurt=per 100 ml 28kcal en 4g koolhydraten
    Vla= per 100 ml 88 kcal en 14g koolhydraten

Een keertje is niet erg maar ik.zou voor zo'n kleintje er geen gewoonte van maken

5. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oefff das inderdaad een groot verschil. Hmmmm hoe pak ik dat nou weer es aan. Als ze vertikken yoghurt if kwark te eten ben ik nu gauw geneigd te denken, dan maar vla...... Toch maar weer poot stijf houden dus soms. Het zijn absoluut geen dikkerds maar wil het ook niet aanmoedigen....

6. meelezer

meelezer Niet meer actief

maak er dan een vlaflip van met yoghurt en roosvicee of een sheutje diksap ?

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Je zou ook nog merendeel yoghurt, klein schepje vla kunnen doen? Of langzaam van de vla over naar yoghurt door steeds minder van het een en meer van het ander?

Hier geregeld yoghurt met zeg een kleine eetlepel vla erbij. Al eten ze ook prima gewoon yoghurt of yoghurt met muesli of fruit etc etc.

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Sorry,ik keek op mijn pak magere yoghurt........
    Dus met volle yoghurt zal het verschil minder zijn :))

Desalnietemin, ik heb zelf zo lang mogelijk gewacht met zoetigheid op die manier. Voor je het weet willen ze niets anders,ik vond het niet nodig.

9. adi

adi Niet meer actief

Bedoel je dit als toetje? MOETEN zie die perse eten dan?

Mijn kinderen eten niks van deze dingen. Ze zijn gewon vol na het avondeten. En ik denk dat ze best vaak zouden weigeren als ik na het avondeten nog met een schaal zuivel zou aankomen.

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar het is toch helemaal niet verplicht om zoiets te eten? Mijn dochter krijgt zo'n dingen gewoon niet.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja, ik vind vla wel slechter als yoghurt ja... Er zitten suikers in, en je kindje went aan de enorm zoete smaak. Magere yoghurt, van die dunne zure vind ik echt heel erg vies maar een lekkere romige standyoghurt is echt heerlijk hoor daar hoeft geen suiker door! ( En vetten en calorieën vind ik niet van belang voor een kind, suikers wel )

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

helemaal eens.

Probeer anders eens volle kwark

13. Michiee

Michiee Niet meer actief

Hier krijgt ze eigenlijk weinig een toetje..
    soms een suikervrij waterijsje , dat vind ze heerlijk vooral als der tandjes doorkomen.
    of griekse yoghurt heb je die al eens geprobeerd? die is lekker romig en dik !

14. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Hier ook niet vaak een toetje,zou niet weten wanneer hij dat moet eten.
    Ik doe soms een klein beetje diksap door de volle yoghurt,dan eet hij dat makkelijker.
    Vla ga ik niet aan beginnen,idd teveel suiker.

15. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Het is inderdaad de suiker die vla ongezonder maakt dan yoghurt, wat vetten bevat die je kindje nodig heeft. Maar ik vind het ook echt aan de leeftijd liggen en aan de bouw van je kindje welke keuzes je maakt als ouder. Hier een dreumes van 19 maanden die in zo goed als alles met de pot mee-eet en ook gewoon een toetje eet net als haar ouders. De ene keer is dat vla of vruchtenkwark ofzo, maar ook wel eens een ijsje of gewoon yoghurt (evt met iets van fruit erin). Het is een tenger dametje ondanks dat ze prima eet. Ik ben dus makkelijk hierin en stop haar graag iets extra's toe. Bij voorkeur wel iets waar haar lijfje ook echt iets aan heeft zoals vetten en vezels etc, en liever minder de geraffineerde suikers.

Ik vind het verder belangrijk dat ze geniet van eten en drinken, dat het een gezellig en sociaal moment is. Dat ze allerlei smaken leert kennen en zelf mag aangeven of ze genoeg heeft of niet. Toetje is dan ook optioneel. Ik ben zelf ook zo opgevoed, lust bijna alles, houd erg van groente en fruit (en snoep ook graag op z'n tijd!) en ben heel slank. Ik mocht bijna altijd wel iets lekkers (uiteraard binnen grenzen) en leerde daardoor ook goed wanneer het genoeg was. Maar goed, dit alles is wel wat off-topic, sorry!

16. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zweden, ik hoop en denk dat het bij ons ook zo'n beetje zo gaat. En aardbeienyoghurt dan, die lusten ze volgens mij wel namelijk

17. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Als je kindje er moeite mee heeft kun je lekker dikke yoghurt kopen en daar wat zacht fruit door pureren. Dan heb je het beste van twee werelden. Maar sowieso is een toetje optioneel. Misschien hebben ze er gedurende de dag meer trek in. Mijn oudste kreeg op het kdv rond 4 uur yoghurt een beetje aangelengd met water uit een bekertje. Vonden ze heerlijk.

18. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon is dol op griekse yoghurt :)

Hij krijgt het de ene keer puur en andere keer doe ik er klein druppeltje roosvicee doorheen (in een spiraaltje ;)) en andere keren zacht fruit zoals bessen, aardbeien, frambozen.

Onze dochter eet pure magere yoghurt. En afwisselend fruit erin. Eerste keren moest ze ervan gruwelen was het na drie happen klaar maar nu zit ze al te wijzen naar de koelkast als ik de borden afhaal :)

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Maar in magere yoghurt zit eigenlijk niets nuttigs

20. Yanna

Yanna Actief lid

7 aug 2013
    295
    6
    18
    Ja vla is slechter dan yoghurt. Het is niet alleen het aantal kc en suikers maar yoghurt is erg gezond door de bacterien die er in zitten. Dit is erg gezond voor je tandvlees en gaat dan ook tandvleesontstekingen tegen. Dat er niets nuttigs in yoghurt zit is natuurlijk onzin. Yoghurt is goed voor de darmflora, en natuurlijk de calcium die er in zit. En yoghurt is beter te verteren dan koeienmelk.

Deel Deze Pagina