Mijn dochter is 7 maanden oud! Zitten sinds een weekje op 3 flessen omdat ze haar laatste fles van 19.15 uur niet meer leeg dronk. Dit is nu haar schema: 7.30 uur 180/6 met fijne granen 10.15 uur fruit ongeveer 120 gram 12.00 uur 180/6 proberen met wat brood erbij 15.00 thee met overgebleven fruit of liga(wil nog niet zo erg, veel kokhalzen) 16.30/17.00 uur warm eten 200 gram, yoghurt wil ze niet want dan zit ze echt vol. 19.15 uur 180cc met rijstebloem Ze doet na haar warme hap nog een slaapje van een klein uurtje. Maar als ze dan haar laatste fles moet hebben drinkt ze daar maar een klein beetje van en dan begint ze te huilen, krijg er niet meer in. Ze is dan ook heel moe en wil niks meer en dan leg ik haar maar in bed en slaapt dan wel tot de volgende morgen. Ze moet toch eigenlijk die laatste fles wel leegdrinken om aan het aantal zuivel te komen?
Ik vind het niet zo heel gek, om etenstijd 200 gram warm eten en dan twee uur later een papfles! Liga = niet nodig. Gewoon puur fruit aanbieden, in stukjes (rapley) of geprakt. Pureren is niet meer nodig en het is ook niet meer aan te raden ivm mondmotoriek. Om aan het zuivel te komen kan je om 15.00 wat griekse yoghurt geven. Gewoon naturel of met een schepje aardbeienjam (dan blijft het op dikte. Bij diksap/roosvicee wordt het dunner) Je kan er niks in proppen.
Mijn zoon dronk ook de fles van 19:30 uur erg slecht. Wij zitten nu op het volgende schema om op 3 flessen te komen 7:30 pap (gemaakt van opvolgmelk 180 cc) 10:00 fruit (1,5 stuk) 12:00 uur fles en een paar stukjes brood 14:30 uur beetje thee, water of diksap met eventueel soepstengel 16:00 uur fles 18:30 uur groenten 200 gram en een beetje yoghurt. Hij wilde zijn fles juist in de middag houden.
Nee hoor, op die leeftijd is 300 tot 500 cc genoeg. 2 flessen raadt mijn kinderarts me aan. Je kan eventueel proberen als je wil dat ze meer melk drinkt om je eerste fles wat te verhogen of een yoghurt tussendoor nog te geven. "15.00 thee met overgebleven fruit of liga" zou ik veranderen naar een yoghurt met thee of zo.
Oke bedankt. Had het cb ook nog even nagevraagt en die zei ook dat ik in principe wel naar 2 flessen mag. Ik geef ook fruit s middags meestel nog en dat was goed. Maar om dan de yoghurt te geven is ook een goede optie.
Onze dochter wilde met 7maanden ook geen fles meer om 19uur. Ze dronk twee of drie slokken en was dan klaar. Ik kreeg het er niet in en als ze al eens per ongeluk meer binnen kreeg dan spuugde ze het gewoon weer uit. En werd ze ook nog eens zo onrustig dat ze ging huilen enzovoort. Ik ben toen maar gestopt. Erin proberen te proppen werkte echt averechts en ze weigerde of ze spuugde alles terug. En omdat ze dan ook nog eens zo boos en verdrietig werd, was ik soms wel weer even bezig om haar rustig te krijgen.
Wat een verschil per kindje! Hier een meisje van 10 maanden, drinkt nog 4 flessen! We zijn bezig de fles van half 4 eraf te krijgen. Maar on topic: ik vind het veel avondeten! Hier met 10 maanden kreeg ze tot voor kort 100 gram. Zou je dat niet minderen?
Wij hebben mijn dochter een laatste fles gegeven als wij naar bed gingen, omdat ze anders niet genoeg dronk op een dag en na het avondeten geen trek in een fles had. Ze dronk het dan half slapend op en ze sliep ook gelijk weer verder als de fles op was. Sinds een paar weken mee gestopt, omdat ze overdag nu genoeg drinkt. Ze is nu 14 maanden.
Nou 200 gram is echt niet abnormaal veel hoor! Vind eigenlijk 100 gram veel te weinig voor een baby van 10 maanden. Op het cb zeiden ze dat nu haar fruit groenten en brood hoofdzaak zijn en dat de flessen nu bij voeding zijn. Nu vind ik dat met 7 maanden al wel een beetje ver gaan. Maar als mn dochter aan 400 cc melk komt is dat voldoende. Meningen kunnen verdeelt zijn en ook ieder kindje is anders. Maar je mag wel van een bepaalde richtlijn uitgaam.
Hm, hier gaat het heel anders, begin nou te twijfelen of ik het wel goed doe..Hier nog 4 flessen: 2 van 180+6 en 2 van 210+7. Ze krijgt 's ochtends na haar slaapje fruit (ik maak het zelf, vaak een paar eetlepels, bijv banaan met mango). Dan tussen de middag een broodkorst of 2 (meer soppen dan eten) en 's avonds eet ze ook zo'n 4 a 5 eetlepels groente met aardappel of rijst oid. Dan nog een fles Friso Goedenacht (zit volgens mij ook iets van rijstebloem in). Ik kan er nog niet eens 1 fles af laten..zo goed gaat het eten nog niet. Ik moet er overigens wel bij vermelden dat ons meisje aan de kleine kant is: nu 6370 gram.
Ik zou hem inderdaad iets kleiner maken en de rijstebloem eruit! Mijn dochter is ook 7 maanden en eet dit op een dag; 1x fles 150/5 2x fles 180/6 1,5 stuk fruit 150/200 gram avondeten Evt rijstwafel/soepstengel oid
Kan je niet na haar middag slaapje wat thee geven met iets erbij en dan de fles laten vervallen? Ben je met 6 maanden begonnen met bijvoeding? Bij sommige duurt het gewoon wat langer voor ze het onder de knie hebben
Kan je niet na haar middag slaapje wat thee geven met iets erbij en dan de fles laten vervallen? Ben je met 6 maanden begonnen met bijvoeding? Bij sommige duurt het gewoon wat langer voor ze het onder de knie hebben