Hoi, Onze dochter van 9,5 maand drinkt slecht. Ze krijgt nog 3 flessen van 180+6. De eerste gaat op. 's Middags drinkt ze meestal de helft en 's avonds drinkt ze misschien een kwart als ik geluk heb. Niet heel erg op zich, want ze groeit prima, maar verder wil ze overdag niets drinken. Diksap, water, thee, roosvicee.... 2 slokjes en vervolgens duwt ze de fles/ beker weg. Met een lepeltje ook geprobeerd, maar ook dat duwt ze weg na een paar keer. Op zich zit in dr voeding ook wel vocht, maar nu wil ze sinds een week ook dr fruit niet meer echt eten...... Iemand tips? Volgende week vertrekken wij richting spanje : warm...... ze heeeft toch genoeg vocht nodig, maar ja, kan het er moeilijk in proppen.
Hier ging ze vorig jaar op Tenerife goed water drinken uit een tuitbeker... Doordat het zo warm is hebben ze natuurlijk ook sneller dorst! Ook deed ik dan altijd extra water door de flessen, maar hier werden de flessen wel altijd goed leeg gedronken...
hoi hier drinkt ze sinds dat ze een maand of 9 is dingen uit kartonnekes met een rietje. ze wil zelf kunnen drinken. rietjesbekers( aantal geprobeerd) dat wil ze niet. zo drinkt ze hier per dag een 200 cc bij het liefste die van appelsientje van studio 100 gr
Ja daar zou ze best last van kunnen hebben, maar vraag me af of dat het is. Ze heeft namelijk nog nooit goed iets anders dan melk gedronken.
Sorry, ik had je berichtje verkeerd gelezen. Mijn dochter dronk dat soort dingen ook slecht. Melk ging prima, maar de rest niet. Ik denk dat ze het moest leren drinken. Dat was ook met de overgang naar koemelk; die heb ik de eerste maanden opgewarmd. Ik kan me ook nog vaag herinneren dat ik lauw water bij de diksap had gedaan, wat een beetje hielp.
Met onze zoon precies hetzelfde gehad. Hij dronk alleen zijn flessen en wilde op een paar slokken na helemaal niets drinken. Uiteindelijk heb ik met 11 maanden zijn flessen afgebouwd, gewone melk vond hij hartstikke lekker en sindsdien drinkt hij eigenlijk alles.... Schijnt best wel vaak voor te komen, kindjes zijn gewend aan KV/BV en moeten eht nog even wennen aan ander drinken. Gewoon blijven aanbieden dus!