Gekozen voor flesvoeding 'zonder reden'?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Dora en Boots, 29 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    en ik kan best toegeven hoor dat bv de beste voeding is.... als je dat zo graag wilt horen.
    maar op deze manier krijg ik er echt een soort van antipathie tegen BV.

ik vind dit trouwens ook ontzettend flauw...
    dit topic is bedoeld om van je af te schrijven waarom je FV geeft , met of zonder reden.
    en niemand die vraagt wat nou beter is..... ????

kom op zeg , hou jullie ''wetenschappelijke'' info lekker voor je of lanceer die even in een BV topic.
    en laat ons lekker FV geven met of zonder redenen!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je hebt gelijk, de vraag is niet wat beter is, maar wat iemand gedaan heeft.

Dat neemt niet weg natuurlijk dat ziekenhuizen geen onzin mogen verkopen op dit gebied. Die horen eerlijk en objectieve info te gegeven, zodat moeders zelf kunnen bepalen wat ze willen!

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Och hou toch op man! Jij verkoopt zelf ook kant en klare onzin als je weer eens beweert dat bv in alle gevallen de beste keus is en als het niet goed uitpakt is het een menselijke fout en kan het onmogelijk aan de bv liggen. Jij hebt totaal geen realistisch kijk hierop ookal doe je jezelf af als diegene de er het meeste verstand van heeft.

Soms geef je toe dat er uitzonderingen zijn maar die spreek je dan in hetzelfde bericht wel weer 3 keer tegen met domme smoesjes.

En het vervelende is dat je dat bij alle fv topics doet... Je staat niet voor niets bekend als het forumlid die als zwaar irritant gezien wordt. Jij bent het typische voorbeeld van het opdringen. Je zegt wel altijd zo mooi dat ze het niet mogen opdringen maar jij doet het altijd!!!!

Ik heb eens een topic gestart met welke flesvoeding ik het beste kan beginnen. 1e berichtje van jou.... Waarom ga je geen bv geven dat is veel gezonder voor je kindje....

Dat is toch ^%&^#%&^%# niet wat ik vraag!!!!!

Sorry hoor, maar ik ben het gewoon een keer zat. Ik wordt zooooo verschrikkelijk moe van jou bemoeienissen!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Jammer dat je het zo ervaart.

5. Bastet

Bastet Niet meer actief

@Vica86: lucht het een beetje op? :)
    Ik ben het wel met je eens hoor, dat je er een beetje simpel van wordt. Steeds maar weer de bv de hemel in prijzen, en o wee als je voor iets anders kiest, want dan zou je niet genoeg voor je kindje over hebben.

Maar goed, we geven allemaal onze kindjes te eten en ze groeien allemaal.
    bv, kv, wat maakt het uit?
    Zolang je een ander maar niet je eigen visie opdringt, dat is het belangrijkst.
    Want zoals jij bent is een ander niet, en zal dat ook nooit zijn.

6. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ik kan me voorstellen dat jullie je groen en geel ergeren aan het gezeik van "ons" in "jullie" topic. Weet je hoe het bij mij zit: het zal me eerlijk waar een worst wezen waarom jullie niet gewoon de meest natuurlijke voeding aan je kindje geven en jullie kunnen ook lekker naar hartenlust daarover kletsen.
    Waar ik het dan moeilijk mee heb, is dat er door sommige moeders die kv geven gezegd word dat kunstvoeding qua samenstelling en voedingsstoffen niet onder doet voor borstvoeding. Dit is gewoon niet waar. En ik zou het jammer vinden als er bijvoorbeeld een moeder mee leest die nog twijfelt over wat te geven na bevalling en dan door zo'n onwaarheid over de streep getrokken word om flesvoeding te gaan geven bijvoorbeeld.
    En denk jij nou echt dat als er in een bv-topic bijvoorbeeld gezegd zou worden dat kv slecht is voor je kindje en vergeleken word met een soort gif (wat best eens kan voorkomen door extreme bv-fanatici, dat er dan geen kv-moeders mee komen typen en commentaar gaan leveren? Ik dacht het wel! ;)

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dat gebeurt ook gewoon. En terecht ook. Net als dat ik jouw reactie Oleander ook terecht vindt.

Toch is het jammer dat het topic zo loopt he. Of eigenlijk alle topics over dit soort onderwerpen. Dat is precies waar we allemaal een hekel aan hebben en toch allemaal aan meedoen.

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    oleander , ik vind het prima dat je je mening deelt , maar ik ben er idd wel van overtuigd dat er weinig verschil zit tussen BV en FV. Jij kennelijk niet...
    maar daar gaat dit topic toch niet over????
    dit topic is er voor bedoeld dat iedereen die FV geeft aan kan geven waarom zij dit doet , of juist miss geen reden heeft om dit te doen.

Ik vind het gewoon zo irritant dat er steeds maar wordt gehamerd dat BV altijd de beste voeding moet zijn...
    ja dat weten we nu wel! :)

en nee tuurlijk wordt er in een bv topic niet gezegd dat kv gif is... dat bedoel ik ook helemaal niet.
    Bedoelde meer te zeggen dat je je mening daar ook heel erg kunt opdringen, maar wat heb je er aan?
    iedereen kiest voor zich....

deze ergenissen heb ik al veel te vaak meegemaakt tijdens mn zwangerschap... ik werd daar altijd zo geirriteerd over , idd het komt over alsof KV echt slecht is. (al bedoel je dat miss niet zo)

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn ervaring is dat heel veel dames maar beginnne aan borstvoeding omdat het ze opgedrongen wordt door iedereen.. Ook (vooral) hier op het forum wordt er vrijwel direct afwijzend gereageerd als je over fv begint.
    Als er niet zo opgedrongen zou worden dan hadden deze moeders gewoon hun gevoel kunnen volgen een gelijk een goede start gemaakt hebben (bv geven als je er niet 100% achter staat is echt niet plezierig). Waar gaat dat in vredesnaam heen dan?

Je voelt je echt regelmatig een moeder die 'slechte' voeding aan je kindje geeft als je hier bekend maakt dat je fv gaat geven.

@Bastet, ja het luchte op haha. Al was het de moeite niet want zij leert het toch nooit... Maar ja, ik was even mijn frustraties kwijt :p.

10. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Pffff haha, ik lag me rot en erger me ziek en dat in 1 topic ;)

Ik ga er verder maar niks over zeggen, alleen dat ik totaal geen spijt heb van mijn keuze voor fv, en dat ik bij een evt 2e kindje weer direct fv ga geven (ja dat weet ik nu al). En verder moet ieder het voor zich weten :D

11. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

26 feb 2010
    555
    187
    43
    Ik snap je niet zo goed Oleander. Als het je een worst zal wezen welke keuze flesvoedingsmoeders maken, waarom schrijf je dan zo fanatiek mee in een forum dat gaat over de reeds gemaakte keuze voor flesvoeding? Je opmerkingen, zo ook de laatst geciteerde, getuigen ervan dat je toch graag zieltjes wilt winnen voor BV...
    Als het je niets kan schelen, moet je ook niet een topic over de keuze voor flesvoeding gaan veranderen in een discussie over flesvoeding versus borstvoeding.

En dat geldt overigens ook voor Dirksmama.

Heel fijn dat jullie je zo geweldig en goed voelen met het feit je al zo lang borstvoeding geeft, maar hou toch eens op het op te dringen aan anderen. Zeker aan mensen die hun keus al gemaakt hebben en het beu zijn dat te moeten verantwoorden!

12. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    het lijkt wel de BV maffia hier!!!! :D:D

13. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Tsja en nu kan ik het toch niet laten... Topic is nu toch al behoorlijk "vervuild" met antwoorden waar niet om gevraagd wordt :p

Ik vraag me nu eigenlijk af wat de bv moeders in dit topic doen, ga lekker naar je eigen "hoekje"... Meelezen prima, maar hou je commentaar (waar helemaal niet omgevraagd wordt) lekker bij je :D
    Er zijn niet voor niets aparte gedeeltes voor borstvoeding en flesvoeding gemaakt...

Zou wat zijn zeg als ik in een bv topic even mijn mening ga geven op bijv een moeder die een kind van 2 of 3 jaar nog bv geeft, dan zou ik heel bvgevend NL over me heen krijgen, dus daarom zeg ik maar niet wat ik daarvan vindt.. Nu weet ik ook wel dat er verschil zit in meningen en feiten, maar toch.. het gaat me even om het voorbeeld ;)

14. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    ben ik helemaal met je eens!
    en aangezien sommige bv-gevende moeders hier wel iedereen veroordelen die kv geven ga ik het wel zeggen: ik vind het raar dat kinderen van 2/3 jaar nog bv krijgen!
    (maar daar gaat het in dit topic niet over)

15. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ja, pas maar op hoor! Straks komen we jullie beschieten met onze melk! ;)

16. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere

:d :d :d

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Tja, als je hier een topic opent met de vraag

'welke comfort voeding gebruiken jullie en wat is jullie ervaring'

Komt Dirksmama met het volgende antwoord:

'Bv is lichter verteerbaar en gaat dus reflux en spugen beter tegen'

Kunnen jullie een beetje meekrijgen waarom ik zo opgefokt werdt van haar.. Dat was dus haar antwoord toen op mijn vraag.

Dan denk ik echt 'fl*kker toch een eind op, dat is toch niet wat ik vraag ofzo??' Sterker nog, het komt niet eens in de buurt bij mijn vraag. Houdt toch lekker je mond dicht als je niks zinnigs te zeggen hebt. En dat vind ik van iedereen die in het flesvoeding gedeelte mensen gaat afvallen op hun keuze en MENING voor flesvoeding.
    En ook voor de fv mama's die in de bv topics mensen gaan afvallen over hun keuze en mening over het geven van bv..

Ik vind het persoonlijk ook echt zielig als een kind van een bepaalde leeftijd nog bv krijgt. So what.. Moet ik dat nou echt gaan verkondigen in een bv topic waar gevraagd wordt hoe lang iemand al bv geeft?

Waar gaat het dan heen?
    Laat elkaars keuze toch lekker met rust.

En vooral, probeer niet zomaar mensen te pushen omdat je wilt dat alle twijfelende mensen maar bv moeten gaan geven...!!!

Als mensen twijfelen en jullie mening willen hebben wordt dat echt wel gevraagd. Ik zou zeggen, leef je lekker uit in die topics.

18. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0

Ben het helemaal met jouw verhaal eens!

19. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Heel irritant ja...

20. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Laat jullie toch niet zo opnaaien! :) Je hebt een keuze gemaakt en daar sta je achter, klaar. Het is vervelend als je geen antwoord op je vraag krijgt maar dat negeer je dan toch lekker, je gaat je dan toch niet verantwoorden tegen iemand die het toch niet wil horen? Zonde van je energie, kun je beter in je kindje steken of in andere leuke dingen en mensen!

Deel Deze Pagina