Als je een kat kan lenen van iemand, dan ben je de muizen vaak zo kwijt. Muizen gaan vaak weg als ze kat ruiken. Zeker als je hem ook nog even op zolder laat lopen. Overigens hoeft een muis niet altijd te piepen. Wij hebben er ook 1 gehad, beest nooit horen piepen. Wel eens gezien en een paar dagen laten had de kat hem.
Heb je geen kat? Anders duw je die een uurtje op de vliering Die van ons vangen ook huge ratten (niet op zolder hoor!) Dus als het een rat of muis zou zijn ben je van je probleem af. Anders vliering open, val naar binnen duwen, vliering dicht. En dan na een dag of 2 kijken of er iets in zit. Hoeven jullie niet de vliering op Tenzij het natuurlijk inderdaad honderden beesten zijn, dan heb je iets meer vallen nodig. Maar dan zou je ook iets meer trippel geluidjes horen.
nee hoor. ouders hebben ene muizenplaag in de schuur gehad, er zaten er waarschijnlijk wel een stuk of 20. nooit piepgeluiden gehoord. alleen geknaag en'geritsel.
Is ook zo, maar wat moet ik er aan doen dan? Als ik slaap kun je wel 10 bommen naast me neergooien, dan slaap ik nog. Ik kan er niet echt wakker van liggen Het is niet anders.
Misschien vleermuizen? Wij hebben ze ook op zolder tussen het dakbeschit het klinkt als muizen en de ontlasting ziet er haast hetzelfde uit. Het geritsel is ook hetzelfde.
Ik woon op het platteland en wij hebben hier van die gruwelijk grote spinnen... maar heb ze nog nooit horen lopen... wel gevoeld. Toen liep die over mijn blote voet heen... geloof me, het is alweer een jaar of 4 geleden, maar ik voel hem nog steeds.... had ik hem nou gehoord, dan had ik hem niet gevoeld, maar hij mij wel....