gekrabbeld Door kat op buik!!is dit gevaarlijk?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door 81kaatje, 19 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 81kaatje

81kaatje Actief lid

26 mei 2015
    391
    43
    28
    nou geloof het of niet dames....ben net gebeld Door de gynaecoloog en die hebben het beter uitgezocht en ze zegt nu dat ik het wel moet gaan halen en moet laten prikken op toxoplasmose.pffff.
    ik word ook nog onzekerder Door al die verschillende adviezen.en dan weer wel en dan weer niet.ze zei dat ik inderdaad niet hetblossrn vaccin mag hebben maar de combinatie.
    nog 2.5 week birds...ik kan niet wachten!!

2. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ja dat geloof ik helemaal dat je super onzeker word zo.
    Je kan niet meer dan het op je af laten komen. Ik hoop dat de 2.5 heel snel gaan voor je!

3. Newmom1986

Newmom1986 Actief lid

13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    Jeetje wat vervelend! Zoals ik al zei, ik heb de kennis niet in huis hoor!! Maar het lijkt me dat zoveel mensen worden gekrabt door hun katten in de zwangerschap. Daarom!

Ik hoop dat het gaat meevallen voor je en zou goed nadenken over je beslissing voor wel of niet nu nog een prik nemen.

Veel geluk en sterkte voor je bevalling!!! Heerlijk straks je kindje in je armen!

4. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Wat een gedoe voor je zeg. Ben wel blij dat ik zelf een dtp heb korter dan 10 jaar terug. Heb toch regelmatig een kattenkrab en maak me daar ook niet druk over, maar blijkbaar neemt gyn het nogal serieus toch.

Sterkte!

5. 81kaatje

81kaatje Actief lid

26 mei 2015
    391
    43
    28
    Dank jullie wel dames!

6. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Sterkte! Hoe snel heb je de uitslag?

7. 81kaatje

81kaatje Actief lid

26 mei 2015
    391
    43
    28
    Ik ga toch geen prik halen.

8. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Je hoeft nu ook nog maar 2,5 week tot de uitgerekende datum toch?
    Dan is de kans dat je kindje besmet wordt sowieso heel klein.
    Zit even te lezen, maar overal is het echt kattenpoep en geen krabbels. En dat de risico's na het eerste trimester afnemen.
    En verder in de zwangerschap de kans op besmetting bij het kindje steeds kleiner wordt en de gevolgen ook.

9. 81kaatje

81kaatje Actief lid

26 mei 2015
    391
    43
    28
    de toxoplasmose laat ik dinsdag wel prikken in het ziekenhuis inderdaad.ik heb zoveel gelezen en zoveel gebeld ..werd er gek van.de huisarts wilde het tetanus vaccin opzich geven en daar zit kwikverbinding in,dat stofje wil ik gewoon absoluut niet in mijn zwangere lijf gespoten hebben.de ene buisluiter zegt dat het kan de andere niet.in de combi van dtkp zit het al jaren niet meer,overheid heeft het expres eruit laten halen.de dtkp is niet op voorraad.mochten ze het bestellen ben ik sowieso te laat,de 72uur zijn al voorbij dan.ik ben ook vaker gekrabd,ook tijdens zwangerschap.kat kwam alleen toen niet buiten
    ik ga ervan uit en hoop dat het risico inderdaad erg klein is...

10. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Misschien dat een dierenarts nog adviezen heeft?
    Die heeft denk ik meer verstand van het overdragen ervan dan de huisarts en gyn

11. 81kaatje

81kaatje Actief lid

26 mei 2015
    391
    43
    28
    dierenarts zei dat ik alleen op de wond zelf moest letten ivm de kattenkrab ziekte.toxoplasmose was ze niet voor.over de tetanus durfte ze niks te zeggen en verwees me naar de huisarts.

12. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Hier thuis lopen ook twee katten rond waarvan ze mij soms - door het spelen- krabben. Althans 1 kat doet dat uit enthousiasme. Probeer je jezelf niet al te druk te maken, je hebt het goed ontsmet. Ik heb dat overigens nog nooit gedaan:oops:... En heb ik in 10 jaar tijd geen tetanus prik gehad.
    Wel heb ik in het verleden de katten krab ziekte gehad, door een kat die altijd buiten was. Dat ging heel erg (snel) ontsteken en er is een blijvende bult op mijn duim ontstaan, dat voelt nu aan alsof er per ongelijk een bot extra geroeid is. :p

13. 81kaatje

81kaatje Actief lid

26 mei 2015
    391
    43
    28
    komen ze wel buiten?

14. gemini020

gemini020 Actief lid

28 sep 2014
    444
    57
    28
    T
    Tetanusprik kan je inderdaad beste zo snel mogelijk krijgen maar kan volgens mij tot 3 weken. Maar heb je deze inderdaad niet laatste 10 jaar al een keer gehad? Misschien heb ik die info gemist hoor.
    Ben je ook voor (of begin van) je zwangerschap op toxoplasmose getest? Hier is dat niet standaard en als je niet weet of je toxoplasmose had voor dit incident, dan levert de test misschien niet zoveel informatie op en wel heel veel zorgen.

15. 81kaatje

81kaatje Actief lid

26 mei 2015
    391
    43
    28
    Nee tetanus prik is 11jaar geleden voor laatst gezet.hier testen ze niet standaard op toxoplasmose,dus werkelijk geen idee.eigenlijk ben ik voor de toxoplasmose niet zo angstig,ik was meer bang voor de tetanus.

16. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Het zou niet eens in me opkomen om de huisarts of VK te bellen als mijn kat mij krabbelt. En ik wordt regelmatig (tot bloedens toe) door dat kreng gebrabbeld.

Deel Deze Pagina