Gekrabd door de kat

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sam0110, 18 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Zonet ben ik gekrab door mijn kat en het bloedde, ik heb het met isobetadine en alcohol ontsmet.
    Zou ik bloed moeten laten nemen want ik ben niet immuun voor toxoplasmose.

2. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Ik denk dat het wel meevalt. Ik ben zo vaak door onze katten gekrabt, (ook) in mijn zwangerschap. Maar als je je zorgen maakt, zou ik de verloskundige bellen. Succes!

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik ben ook regelmatig gekrabt door mijn kat tijdens het spelen, gister nog, ook met bloed, maar mijn vk vond het geen reden om verder onderzoek te doen, het gaat puur om ontlasting (kattebak verschonen, in de tuin werken) en dan je handen niet wassen en dan bv aan je mond komen, dat kan besmetting veroorzaken.

4. Riannechilly

Riannechilly Actief lid

15 dec 2008
    135
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Dordrecht
    Ik denk dat je even goed de wondjes in de gaten moet houden en dat je even moet aankijken bijv. komen je katten buiten? Dan lopen ze wel door tuinaarde en dat is niet zo fris, dan zal ik wel even contact opnemen met de vk. Als ze binnenkatten zijn en de bak is goed schoon, dan hoef je je denk ik niet zo ongerust te maken. Maar goed je kan altijd je vk bellen om info te vragen natuurlijk :)
    Liefs Rianne

5. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Nee de poes komt nooit buiten en is dus niet door aarde heen gelopen.
    Het is door mijn kleding heen gegaan.

6. mamaloew

mamaloew Actief lid

24 apr 2008
    203
    0
    0
    Limburg
    zou toch even bellen met de ha.Een kennis was gekrabd door de kat en heeft uiteindelijk met bloedvergiftiging (of zoietsweet het niet goed meer ) in het zh gelegen als hij iets later was had hij er niet meer geweest.
    Evt een tetanusprik halen.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik denk ook niet dat er zoveel kans is op toxoplasmose. Kattenkrabben zijn vaak wel heel vieze krabben die snel kunnen ontsteken. Maar je hebt het gelijk ontsmet, dus ik denk dat dat ook wel mee zal vallen. Anders vraag je het morgen even aan de assistente ofzo van de ha voor de zekerheid.

8. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Niets aan de hand hoor.. De kans dat er iets me je is is heel klein en je zal toch even moeten afwachten. Een tetanusprik kan niet achteraf gegeven worden (en zeker niet als je zwanger bent).
    Je kan even de assistente bellen maar maak nou niet gelijk een afspraak.. een huisarts heeft meer te doen

9. ilseD

ilseD Lid

10 jan 2006
    95
    0
    0
    Ik had specifiek aan m'n gynaecoloog gevraagd waar ik nu allemaal moest op letten bij onze katten omdat ik niet immuun ben (we hebben er 3!), en ze zij me dat toxoplasmose echt alleen van de kattenbak komt, en zeker niet via krabben enzo (heeft ze letterlijk gezegd). Ze zei wel van regelmatig mijn handen te wassen als ik aan de katten kwam, maar dat ik ze voor de rest helemaal niet moest "verwaarlozen" en me niet te veel zorgen moest maken.

10. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    ik weet wel(van mn vorige huisarts) dat als je gebeten ben door een kat dat je antibiotica moet hebben maar weet niet of het ook geldt bij krabben :rolleyes:

11. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Als je het n iet vertrouwd,gewoon ff de ha bellen en vragen aan de assistente

12. netta1981

netta1981 Lid

31 aug 2007
    65
    0
    0
    Juridisch secretaresse
    Tiel
    oke een krab lijkt onschuldig, kattenontlasting niet als je niet imuum bent... maar hoe zit het met kattenurine?
    Mijn kater plast nog wel eens op de was bijvoorbeeld en die (besef ik me nu ik dit lees) pak ik regelmatig per ongeluk vast :x

13. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Urine maakt niks uit,het gaat om het poep,en dan moet je het ook echt aangeraakt hebben en naar binnen hebben gekregen

14. netta1981

netta1981 Lid

31 aug 2007
    65
    0
    0
    Juridisch secretaresse
    Tiel
    kijk, dat is een snel antwoord haha.
    Ik had er eigenlijk ook niet eerder bij stilgestaan, maar juist door te lezen kan je onzeker worden ;)

Het eerste wat ik doe als ik merk dat ik er aan gezeten heb is mijn handen wassen maar de poep raak ik sowieso niet aan. Mijn man verschoont de bak :)

15. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Ja doe je goed om gelijk je handen te gaan wassen,
    en lekker he als je man dat doet,hier doet mijn man ook de kattenbak,alleen moet er wel vaak achteraan gaan dat hij hem verschoond hihihi

16. henkie24

henkie24 Niet meer actief

hoop dat ie dat op de vieze was doet? niet als je net alles gestreken hebt! :D

17. netta1981

netta1981 Lid

31 aug 2007
    65
    0
    0
    Juridisch secretaresse
    Tiel
    dat hoort bij de man ;) zien dat zelf niet of willen het niet zien :)

Maar sinds hij weet dat hondenontlasting geen kwaad kan, ben ik de halve dag aan het ruimen van onze pup ;)

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

De toxoplasmose-parasiet zit ook in de darmen en dus ontlasting van binnenkatten! Aarde is pas besmet als er weer katten in poepen.
    Toch is de kans dat je dmv een krab toxoplasmose oploopt klein.
    Als het goed heeft gebloed wordt die kans nog kleiner.
    Hoe is het nu? Is het rood, klopt het?
    Dan is het ontstoken en zou je even navraag kunnen doen bij je huisarts.
    Er bestaat wel zoiets als kattenkrabziekte, maar dat is niet schadelijk voor de foetus:
    http://www.rivm.nl/ziekdoordier/zoon_op ... ziekte.jsp

19. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Nee het staat niet dik of rood dus het hersteld snel en goed.

Deel Deze Pagina