Gekregen kaartjes, waar laat je ze?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door tummetje, 25 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij staan ze nog steeds in de boekenkast :)
    Wordt tijd dat ik ze eens opruim.. wil ze gaan inplakken.

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik heb ze niet uitgestald. Er hingen al genoeg slingers en ballonnen enz. Ik heb ze wel allemaal bewaard!

3. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Super bedankt, heb een paar leuke ideeën gelezen! :D

4. linde90

linde90 Niet meer actief

wij hebben nylondraad langs de muren gespannen en ze daar met knijpertjes aangehangen.
    nu komen de kaartjes in een album terecht, maar het draadje blijft hangen , daar zie je niets van omdat het doorzichtig is.
    En in december gaan daar de kerstkaartjes weer aan.

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    wij hadden 2 linten voor de kastdeuren gehangen en de rest van de kaartjes met een plakbandje aan t raamkozijn gehangen, zag er gezellig uit!

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Wat een leuk idee van die schatkist! Een leuke manier om kaartjes, eerste pakje, kraamboek enz te bewaren! Ga ik zeker wat mee doen!

xx sas

7. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Wij hebben een lint gespannen in de kamer en daar de kaartjes aan gehangen. Nu zijn ze ingeplakt in het foto boek, samen met de foto's van mijn buik, de echo's en de foto's van toen ze net geboren was en het geboortekaartje.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben onze kaartjes op een deur geplakt.. stond hartstikke leuk. Dit keer ga ik wel een slinger maken, daar hebben we nu de ruimte voor.
    Na een tijdje (week of 4-6) heb ik ze weggehaald en ze ingeplakt samen met de "hoera! zwanger kaarten"

9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij ook; idd een erg gezellig gezicht (hoewel ik blij was dat ze op een gegeven moment weer weg waren.)
    Naderhand heb ik ze in een album geplakt. Gewoon om later nog eens te kunnen (laten) zien van wie we allemaal een kaartje hebben gekregen en met hoeveel van die mensen we nog contact hebben, hahaha! Heb overal wel bijgeschreven wie het zijn en waar we ze van kennen, aangezien het album met de kaartjes die mijn ouders hadden gekregen bij mijn geboorte vol zat met kaartjes van mensen waarvan mijn moeder geen idee meer had wie het waren ;)

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij hadden een lijn gespannen, diagonaal door de woonkamer. Hieraan hingen alle felicitatiekaarten. Verder had ik boven de televisiekast een lijn laten spannen waaraan we dus alle gekregen kleertjes hebben gehangen. Toen we het gingen opruimen daarvan een foto gemaakt, die dus weer in het fotoboek komt.
    Ik heb alle felicitatiekaarten in een plakboek gedaan. De Hoera-zwanger-kaarten heb ik samen met buikfoto's, echo's, en andere aanverwante zaken in een ander plakboek gedaan.

Zojuist las ik bij het topic Postcrossing een idee om kaarten leuk te bewaren. Daar schreef iemand om een stuk schuim (piepschuim of schuimplastic te bekleden met stof en dan de kaarten met spelden daaraan op te hangen. Als je er een plank achter doet, dan kun je ergens neerzetten of je bevestigt m aan een deur.

11. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Oh, das ook wel een geinige, ja! Wij hebben in de gang een stukje muur 'bekleed' met een soort piepschuim, daaroverheen behangen en geschilderd, zodat het er verder hetzelfde uitziet als de rest van de gang. Daarop hangen we nu met punaises alle leuke foto's die we van onze kleine man hebben gemaakt :D
    Had voor de kaartjes ook wel grappig geweest, idd!

12. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum
    ik hing alle gebkaartjes op de duer in de woonkamer en daarna ingeplakt in een fotoalbum

13. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    wij hadden 3linten aan de deur van de meterkast en daar heb ik ze opgehangen.
    nu gaan we dit weer doen.

liefs doris

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb geen kasten waar ik kaartjes kan opzetten, dus ik heb aan de rolluikkasten (in mdf) van die kleine oogjes bevestigd en daaraan linten gehangen.

Vermits we pas getrouwd zijn, hangen de linten nog vol met huwelijkskaartjes, maar deze gaan weldra plaats moeten maken voor de kaartjes van de geboorte. :)

Ik heb in totaal 3 oogjes opgehangen. Uiterst links, uiterst rechts en midden tussen de 2 ramen. Dus heb ik een slinger van links naar het midden en van het midden tot rechts. Dan heb ik nog aan elk oogje linten naar beneden hangen, omdat ik ze anders niet gehangen krijg. Oogt heel netjes! ;)

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Hier hingen ze aan linten met knijpertjes aan de deuren. Later in een plakboek geplakt

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Wow, dan mag ik hopen dat je er niet teveel had. Een enorm leuk idee maar wij hadden over de 125 kaarten :$

17. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij hadden er 80 of 90, weet niet meer precies. Ik weet niet of je dat veel vind :)

18. mroos

mroos Niet meer actief

Bekijk bijlage 62498

Dit hing bij ons in de woonkamer, maar daar moet je maar net een plekje voor hebben:)

19. Peentje

Peentje Actief lid

29 jan 2009
    302
    0
    0
    Brabant
    Eerst in de woonkamer en na een tijdje ben je ze beu.......leukste uitzoeken (opa, oma, etc. en bewaren en de rest is bij ons weggegaan

20. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    ik heb een soort geboorte doos gemaakt voor zoonlief waarin ik zijn 1e pakje heb gedaan, de cd van de echo, de krant van zijn geboortedag, speciale dingen die we in het ziekenhuis hebben gebruikt, en de kaartjes....

voor dit frummeltje wordt hetzelfde gemaakt....of misschien laat ik hem maken, er zijn zoveel leuke te krijgen....bv: www.geboortexpress.nl

Deel Deze Pagina