Gekregen speelgoed/kleertjes etc. verkopen op mp??

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 29 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Echt? Nou ja!

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik zeg: Lang leve marktplaats :D

Zie het probleem niet, anders beland het in een doos op zolder en dan...wordt de gever daar gelukkiger van dan?!?

Z'n geboortepakje lijst ik in en de lego van m'n man heeft m'n schoonmoeder al die jaren bewaard en dat bewaar ik ook wel natuurlijk...maar het merendeel wat niet meer past of waar niet meer mee gespeeld wordt gaat op marktplaats of wordt weggegeven.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Nouja.. Ik geef kleertjes meestal weg en als iemand dan vraagt wat ik er voor wil hebben... Zeg ik "neem maar wat leuks mee voor Anne"
    En dan verwacht ik geen duplotrein of iets anders duur.
    Gewoon een leuk boekje is ook prima. Gaat om het idee zegmaar :)
    Voor mijn part is het 14e hands... Gaat erom dat dochterlief leert dat je niet alles weg hoeft te gooien en dat het leuk is om dingen weg te geven.

Leuke is dat ze nu ook vaak spulletjes bewaard omdat ze die zelf graag aan een specifiek kindje wil geven (en nee, daar krijgt ze dan niks voor. Hooguit complimenten van de ontvanger)
    Zo ligt er nu een autostoelspeelding klaar voor "babynoud" want dat is een jongetje, die houden van auto's en babynoud is zoooooo lief :)

Ook zijn veel kleren verdwenen naar mensen die het gewoon goed konden gebruiken. En daarbij heb ik echt niet gekeken wat ik van wie heb gekregen en hoe vaak ze het heeft aangehad. :)

Maar bijv het kinderkamertje dat we hebben gekregen gaat binnenkort wel op MP.
    Dat kan ik toch moeilijk tot het einde der dagen gaan bewaren.
    Ook de kinderwagen en de doomooseat zijn op MP gezet.
    Dingen zijn enorm duur en bewaren als je geen kinderen meer wilt vind ik ook niet zo heel handig.
    Zo ruim woon ik nou ook weer niet :)

Maar wel bewaard zijn kleine dingetjes waar wij emotionele waarde aan hechten. Dr eerste kleertjes, dr favoknuffel (nu nog in bed natuurlijk.. Net als mijn favo-knuffel van vroeger ook bewaard is gebleven en samen met papa's knuffel op dochters slaapkamer staat)
    En ook de hele little people verzameling gaat niet weg.
    Gewoon omdat dat onverslijtbaar en bovenal gewoon super speelgoed is. Zo zal de Lego en playmobil (vroeger van papa en inmiddels fanatiek aangevuld) vast niet weggegooid, verkocht of weggegeven worden.

Maarja.. Geen villa, geen externe opslag... Dus keuzes :)
    E die worden niet gedaan aan de hand van wie het ooit gaf maar aan de waarde die wij er zelf aan hechten.

4. susy26

susy26 Niet meer actief

dat geeft toch niks.. als je kindjes er niks meer om geven, en het staat maat te staan..dat is toch ook zonde? Kun je er net zo goed een ander blij mee maken toch.. en of het nou gekregen is , dat maakt toch niks uit..moet je toch zelf weten wat je met die spulletjes doet.

Deel Deze Pagina