gekregen spullen verkopen??

Discussion in 'De lounge' started by tuc, Sep 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

Jun 5, 2011
    1,180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Ik bewaar al het kleine spul voor als we ooit een tweede kindje hebben, en anders bewaren voor het volgende neefje of nichtje ;)

2. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

May 17, 2012
    2,195
    464
    83
    Female
    Ik verkoop de dingen die ik heb gekregen niet. Ik geef wel dingen weg. Bewaren doe ik alleen als het echt waarde voor me heeft (geboortepakje, eerste flesje etc.).

3. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Ik zou er geen problemen mee hebben als iemand het zou verkopen.

Waar ik wel enorm veel problemen mee had was toen mijn zus een vriendin van haar meende te helpen door de babykleertjes en gewone kleding/schoenen van haar kinderen aan een vriendin te geven die erg krap zat. Vervolgens zag ze kleertjes terug op MP.
    Dat is in mijn ogen not done.

4. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Gewoon verkopen hoor.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat vind ik idd ook een ander verhaal.

6. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Ik zou eerst kijken of iemand in de familie het kan gebruiken, zo niet, verkopen..

7. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik zou denk ik alles weggeven, mijn oom zamelt o.a. kleding in voor gezinnen in Roemenië. Maar anders dan dat heb ik er geen probleem mee als het te klein is. Bij grotere dingen (meubels e.d.) zou ik wel overleggen

8. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,847
    19,216
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ligt er een beetje aan wat het is. Grote / dure dingen zou ik we even overleggen. Maar kleding en kleiner speelgoed? Pfff, nee hoor. Van sommige dingen weet ik na een paar jaar niet eens meer van wie het was.

9. angel229

angel229 Niet meer actief

Dingen die geen verdere (emotionele) waarde hebben. Ik had ook erg veel leuke kleertjes voor dochter. Die krijgt ze binnenkort voor haar poppen.

Speelgoed ga ik binnenkort ook uitzoeken en dan mp op!

10. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Ik vind het prima als iemand wat verkoopt wat ze van ons hebben gekregen. Mijn zus heeft onze kraamkadoo's doorverkocht, en leuke dingen voor de inmiddels peuterdochters van gekocht. Toch mooi dubbelpret van mijn kado?!

Kleertjes (al gedragen door een ander kindje) die ik heb gekregen zal ik niet op marktplaats zetten, maar geef ik gewoon weer door. Nieuw gekregen kleertjes verkoop ik wel. Waarom niet? Koop ik weer wat nieuws voor voor mijn kindjes.

11. lies276

lies276 Niet meer actief

Toen onze tweed op komst was, hebben wij een duowagen gekocht.Die wilde ik verkopen op mp, maar inmiddels was mijn zusje ook zwanger van haar tweede en ook op zoek naar een duowagen.
    Zij heeft hem toen voor een vriendenprijsje van ons gekocht.
    Zij verkocht hem later, wel met vette winst op mp.
    Dit vond ik toch een beetje lullig en zou dat zelf nooit gedaan hebben.
    Wat ik hiervan heb geleerd dat ik dingen die ik van plan ben om te verkopen, niet meer voor een vriendenprijsje wegdoe.

12. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,847
    19,216
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    @Lies: Die ervaring hebben mijn ouders ook met een zus. Die hadden ze toen geholpen met een brommertje, omdat ze krap bij kas zat en dringen veroer nodig had om op haar werk te komen. Vervolgens verkocht ze hem gewoon. Ik heb daarvan geleerd om, als ik mensen iets geef om te helpen, om dan duidelijke afspraken te maken op het moment dat ik het geef. Dus: je mag het gebruiken, maar als je het niet meer nodig hebt krijg ik het graag terug. Of je mag het hebben, maar als je hem doorverkoopt dan delen we de opbrengst. Zoiets.

Dat gaat natuurlijk niet op voor iets dat je 'gewoon' cadeau geeft.

13. tuc

tuc Niet meer actief

oei ja iets met winst op mp verkopen vind ik wel kunnen maar niet ten koste van je eigen zus. Dan zou ik de winst gedeeld hebben met jou.

14. MissXX

MissXX Fanatiek lid

Oct 9, 2011
    2,027
    0
    0
    Nijmegen
    Ik ga niet alles bewaren natuurlijk.
    Nieuwe kleding en artikelen die ik cadeau heb gekregen bij geboorte of verjaardag verkoop ik eventueel via MP. Mits dit in zeer goede staat verkeert en het nog goed te verkopen is. Tweedehands dingen die ik eventueel gekregen heb om het wat makkelijk te maken, geef ik weer door aan een ander.

15. MissXX

MissXX Fanatiek lid

Oct 9, 2011
    2,027
    0
    0
    Nijmegen
    Uhhh.. Als ik een kinderwagen (nieuwprijs 1000) heb gekocht voor 500 en verkoop hem voor 600.. Tsja dan is die 100 euro denk ik gewoon voor mezelf! Krijg ik een kinderwagen cadeau en verkoop ik hem voor 250, dan zou ik denk ik het gehele bedrag aan oorspronkelijke eigenaar geven.

16. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja. Ach. Ik zou mn zusje dat ding niet verkopen maar in bruikleen geven ;)

17. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Als het een cadeau was (voor geboorte, verjaardag, whatever), dan doe ik er mijn zin mee. Verkopen, doorgeven, ... dan is het gewoon van mij.
    Als het geleend is, dan geef ik het terug en zou ik het nooit verkopen.

18. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    Tot nu toe is het meeste weer doorgegeven of naar de kringloop gegaan. Anderen blijmaken met onze spullen!

Share This Page