Vanmorgen alles lekker gepland, Kylian zijn ontbijt geven, brood voor Jan klaarmaken, spinazie snijden (ja in een briljante ingeving had ik gekozen voor de verse variant) en dan snel even de afwas wegwerken, dan konden we daarna nog even naar de markt en ik had om 10 uur nog een afspraak. De eerste twee dingen gedaan en dus verder met de spinazie, vlug even snijden (tja als je zelf al in de termen vlug en even denkt moet er al een gaan branden). Want binnen 2 minuten zie ik het mes niet alleen de spinazie snijden maar ook mijn vinger. Snel mijn hand eronder want het bloed hevig en dan naae de deur om die open te trekken en naar Jan te gillen dat hij onmiddelijk beneden moet komen met een beschrijving van het gebeurde erbij. Jan stormt de trap af nog in zijn ondergoed, ondertussen sta ik al met mijn vinger onder de kraan te spoelen. Mijn wereld wordt een beetje draaierig en ik vraag me af of mijn maag het zal houden. Ondertussen bekijken we de schade (ja zo nieuwsgierig ben ik dan ook wel weer) Er prijkt een diepe snee in mijn linkerwijsvinger, zo aan de zijkant en dan schuin, door mijn nagel, naar boven. Jan klapt het klapje wat ontstaan is weer terug en sommeerd mij te blijven staan. Ondertussen kleed hij zich aan en pakt de ehbo trommel/doos/ding. Dan is het een tripje naar de dokter, die komt met de heel prettige mededeling dat ik niet naar het ziekenhuis hoef (was een opluchting). Mijn vinger wordt stevig ingepakt en ik krijg te horen het in ieder geval 2 dagen te laten zitten en mijn vinger hoog te houden. (lekker makkelijk met een ukkie van 1,5 jaar in huis) Groetjes Anita
He bah meid.. dat is wel schrikken... Gelukkig valt de schade mee en misschien leer je zo dat je niet zoveel dingen (en al helemaal geen spinazie snijden) moet doen voor 10 uur sochtends!
Ik moest wel lachen om je manier van schrijven.. maar heb toch wel medelijden met je hoor! Idd AUWWW! Sterkte met je zere vinger!
Ja die verhalen ken ik! Even snel wat uien snijen met een nieuw aardappelschil mesje Dat voelt ook niet fijn in me duim! En ik viel toch echt bijna flauw en hield het niet meer uit! Succes ermee met een kleine van 1,5 is dat zeker lastig allemaal!
Brrr hou maar op! Ik werkte toen ik 16 was in een pizzaria, heb toen een deel van mn rechterwijsvinger met een bladvleesmachine afgesneden. Kon ik met een zakje vinger en helemaal onder het bloed naar de EHBO. Brrrr... (en je vinger onder de kraan zou ik niet doen, gaat je bloed alleen maar meer van stromen) Succes met je vinger!
Deze beschrijving had ik er niet bij nodig. Mijn maag draaide spontaan even om...Vooral de melding van de nagel... Ben blij dat ik het niet hoef te zien....en dat terwijl ik normaal de ergste medische ingrepen zit te kijken op tv en dan gerust nog wat zit te snacken onderwijl ook Leuk joh...hormoontjes! Maareuh...au! Je had vergeten vlees erbij te kopen ofzo? Kan je beter toch nog ffies langs de supermarkt hoor...je moest toch nog naar de markt. (sorry kon t niet laten! *kijkt schuldig* ...ben zelf ook soms zo handig hoor...maar dan meestal met hete pannen en strijkijzers...kan aan mij altijd zien als ik gesteken heb...minstens 1 verbrand plekje ergens op n vinger ) Ietsje voorzichtiger zijn met jezelf de volgende keer. En onthoud: EERST wakker worden, DAN pas extreem scherpe messen hanteren...vooral bij dit soort acties die je "snel even" doet. Moet je nu nog terug om de dokter te laten kijken of t goed aan elkaar groeit weer? Gelukkig je man niet te erg laten schrikken. Heb ik wel ooit gedaan bij mn ex...die duvelde bijna de trap af door mij En t was alleen n spin... Sterkte iig! geen fijne plek om zoiets te hebben...lekker veel zenuwen
o jee meid, je wilt niet weten hoeveel ik zulke ongelukjes heb gehad. Ook heel vaak in me vinger gesneden en de laatste keer ook best diep gegaan. verbrand aan de strijkijzer of aan de oven... gestoten met me tenen aan de tafel aan de stoel... veel beterschap
ja ben bang dat ik dit nog lang moet horen Mijn man smsde net om te vragen of ik nog pijn had en hoe die aanvoelde. Dus ik sms netjes terug dat het aanvoelt als een scherpe snijdende pijn. Krijg ik terug dat dat gevoel wel kon kloppen omdat het mes tenslotte goed scherp was de lolbroek. Groetjes Anita
Auw! Inderdaad lekker plastisch beschreven, ik kan het zo voor me zien. Daarvoor toch ook? Groetjes, Didier
Lol ja ok... eigenlijk zijn t altijd net kinderen...alleen als ze ziek zijn... (lol! Ik schreef...als ze zwanger zijn...ehehehe...kan je zien waar mijn gedachten zijn )
He jak meis. Heb jij weer. Gelukkig hoefde het niet gehecht te worden. Heel veel sterkte met je vinger.
Succes met je vinger! Volgende keer maar gewoon de spinazie uit het pakkie :-D Ik dacht dat je en lijstje met alternatieven had voor scheldwoorden
nou je kunt natuurlijk alternatieven zoeken voor de vloekwoorden die eigenlijk niet mogen maar geloof me op dat moment denk je daar echt niet aan hoor. Ben bang dat Kylian gisteren heel wat verboden woorden heeft gehoord Nee het was gewoon een poging om de titel netjes te houden Groetjes Anita