Dringend! Want het staat in de oven...

Discussie in 'De lounge' gestart door Mus, 25 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Ja ik weer!! Maak ik net lasagne.. kijk ik op het pak....

Ten minste houdbaar tot 1 mei 2009.. HM!! Er zitten alleen harde bladeren in (ziene r goed uit, lijkt me niks mis mee) en er zat een zakje poeder in voor de saus. Deze poeder viel er wel als een klont uit, maar goed.. ik het in ht water gegooid en goed doorgekookt. Nu moet het nog eens drie kwartier in de oven op 200 graden.

Ik ben 16,5 weken zwanger.. zouden jullie dit nog eten? Mij lijkt het op zich best te kunnen.. maar toch...

2. augustus

augustus Niet meer actief

Ik zou het zelf wel eten. Volgensmij kan dat geen kwaad hoor.

3. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Ik zou het wel eten....er staat tenminste houdbaar tot....er was laatst een uitzending over de houdbaarheid van producten en daar bleek dat producten veel langer houdbaar zijn dan wij denken. Bij jou gaat het ook nog eens om een poeder....de kans dat daar iets mis mee is lijkt me wel heel erg klein.

4. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

ik zou het gewoon eten,het zijn maar gedroogde kruiden en geen vlees over de datum dus...en trouwens het wordt toch heel goed verhit ;)

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik persoonlijk zou het niet doen, maar ik eet al geen product wat een dag over datum is ..

6. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Hihi.. thanks meiden! Ik dacht het zelf ook wel.. maar toch he.. ik kan geloof ik beter een "t" in mijn naam verwerken... MUTS!! :-D Haha

7. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik ben ook panisch voor producten die over datum zijn, dus ik persoonlijk zou het ook niet eten!

8. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Hahahahha.....ach ja....gooi het maar gewoon op de hormonen...doe ik ook!!;):D

9. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Ik zou het nog gewoon eten, ik eet zelf ook wel eens dingen die net over de datum zijn (behalve gepasteuriseerde dingen zoals zuivel en zo, dat kan niet). Maar zo'n pak bestaat uit harde pasta en sauspoeder. Poeder gaat heel lang mee, blijft heel lang goed dus en pasta ook, mits het niet in de zon heeft gestaan.

Lijkt me geen kwaad kunnen hoor, ook voor een zwangere niet.

10. chantal1984

Meiden we hebben het toch over mei 2009 ?? dat is 7 maanden over datum ...

Snap niet dat mensen dat kunnen eten ... Er staat niet voor niets ten minste houdbaar tot .. ;)

11. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

ik had laatst kaneel nodig in een recept,dus ik gooi er kaneel in en dacht dat potje heb ik wel al lang hahaha wat bleek is dat spul al sinds 2006 afgelopen en heb het nog regelmatig gebruikt hahahaha,ben er nooit ziek van geworden dussssssssss hahahaha :):):):)

12. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Bij mij op die potjes heeft mijn vriend de labels eraf gehaald om ze te 'personalizen' haha, maarja gevolg is indd dat wij aan de kruiden ook niet meer zien tot wanneer ze houdbaar zijn. Ik gebruik ze nog dagelijks. En als ik straks zwanger ben ook nog steeds ;)

De t.h.t. datum is een richtlijn. Na die datum kunnen ze 'de kwaliteit van het produkt niet meer garanderen' maar dat betekent absoluut niet dat het bedorven is. Je zou het kunnen vergelijken met de garantietermijn op een produkt. Smaakt het voor het verstrijken van die datum niet goed, dan kun je het produkt terugsturen. Erna niet meer.

De te-gebruiken-tot-datum is een ander verhaal, die kun je beter direct weggooien....

Maarja tot wanneer iets houdbaar is is ook weer sterk afhankelijk van hoe lang het buiten de koelkast heeft gestaan en dat soort factoren. Als je vlees direct je boodschappenkar inlaadt en daarna nog een uur door de winkel gaat dralen zal het eerder bedorven zijn dan dat je het na 5 minuutjes direct in een goede koelkast zet.

13. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik zou het niet eten. Zit niet voor niets een houdbaarheidsdatum op.. Vind alleen het idee dat het misschien niet goed meer is al vies.. En lust het dan al niet meer..:)

14. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik zou het gewoon eten, je kan het sebiet proeven.. als het niet lekker is weet je genoeg :d en anders sta je morgen aan de Race :D das toch ni zo erg? ikzelf kijk niet naar datums :D ik kook en eet gewoon wat ik koop... en als dat al eens over datum is (net als de beschuiten van van de week) is het maar zo... im stil here. ps vroegr stond er nergens een houdbaarheid datum op. net als koffie... als je verse koffie een dicht pak hebt die maar tot 2009 goed is... is het nog steeds goed hoor.. als het nou al een jaar open staat oke.. maar als het dicht is kan het bes t:D

15. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    gewoon eten :) je hebt het al gekookt en staat in de oven kan wel bacteriën die er waren zijn nu dood..

16. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Whaha achteraf gezien moet ik ontzettend om mezelf lachen... maar nog 5 minuutjes en het is klaar.. jullie hebben gelijk, ik waag het er gewoon op. Volgens mij kan het ook geen kwaad.. Bedankt hoor!! Mocht ik er toch last van hebben gekregen, zal ik het uiteraard nog even laten weten.. haha!!

17. chantal1984

Gelukkig hebben ze in de tijd tussen vroeger en nu heel veel bij geleerd ;)

Maar goed ieder voor zich uiteraard :D

18. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Haha, ok, eet smakelijk, maar ik weet zeker dat het wel goed komt hoor! :)

19. Cupcake

Cupcake Bekend lid

27 aug 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL
    De tht is een indicatie.
    Tegenwoordig MOETEN ze een indicatie geven.
    Maar je kan dat nog wel ruim nemen hoor.

Zeker met poeders, pasta's. etc.

Ik kreeg laatst chocola van een oudere dame.
    Wij lekker opgepeuzeld..
    Smaakte erg lekker.
    Komt het uit 2008:D
    Ach ja niks aan het handje...
    Kon mevrouw ook nisk aan doen.
    En ik had er niks van!

Neem het ruim.
    Kijk met verse producten is het een ander verhaal.
    De houdbaar tot ...
    Daar kan je nog 1 dag bijnemen en dan kan je het "wegflikkeren"

Melk drink ik ook gewoon nog 1 dag na dato :p

20. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    owja melk die eigenlijk al slecht is... zolang hij nog lekker smaakt, hij niet zuur is en geen brokken in rond zwemmen drink ik hem ook nog hoor :D

Deel Deze Pagina