geslacht per ongeluk gezegd

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door asilah, 2 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asilah

asilah Actief lid

23 mrt 2008
    160
    0
    0
    per ongeluk zei ik vandaag, met haar gaat t goed, over de baby,mn collega keek me gelijk lachend aan en zei heb je je nou versproken? ik zei nog nee hoor maar werd ontzettend rood en dat zag ze, shit denk ik steeds hoe stom kon ik zijn.
    HOe gaan jullie ermee om ? hebben jullie dit ook weleens gehad?
    ik probeer voortaan maar te zeggen, de baby ;)

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Haha ja dat risico loop je als je het geslacht wilt weten maar niemand het mag weten verder.
    Wij weten het geslacht en hebben het meteen tegen iedereen verteld....lekker makkelijk!

3. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Hebben wij ook gedaan, alleen ik heb het wel een beetje met de naam, want die wete niemand in onze directe omgeving, alleen praat ik wel de hele tijd over jonathan **oeps** naja boeiend, na de geboorte weten ze het ook ;)

4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Naam houden wij wel geheim voor iedereen, maar mijn dochter van 4 jaar hebben wij meteen verteld wat het geslacht is met 16 weken (ze was ook bij de echo maar lette totaal niet op haha) en sja, die kan dr kleppie niet houden natuurlijk ;)
    Ah en wij zijn niet zo moeilijk, tis zo makkelijk als iedereen het weet!

5. lenatje

lenatje Actief lid

9 nov 2008
    364
    0
    16
    Haha inderdaad ik zou daar ook geen goei in zijn.
    Daarom dat men vriend zei dat we het niet willen weten.
    Dan kan ik het zeker niet verraden :D
    Enkel een nadeel met kleedjes, geboortekaartjes en doopsuiker.
    Wil een echt meisje of jongetje van maken.

Groetjes Helena en :baby:

6. asilah

asilah Actief lid

23 mrt 2008
    160
    0
    0
    ik denk dat ik dat maar ook doe, ben dr dan gelijk vanaf, mn man zal t niet zo leuk vinden die wilde het geslacht sowieso verrassing houden, juist om dit soort dingen maar goed ze komen dr toch achter

7. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Mensen trekken erg snel conclussies als ze weten dat jij het geslacht weet......
    Ze gaan constant opletten of je hij/ of zij zegt.... en dat is (vind ik) zo'n onzin.....
    Dat probleem had ik bij mijn zoontje ook....
    ik zei VOORDAT ik wist wat het was..... ook HIJ.... maar nu had ik me opeens versproken.....
    Nee ik praatte nog precies hetzelfde, maar zij trokken opeens conclussies...!

Gewoon laten praten, zolang jij niets bevestigd, weten ze echt niets...
    Je kan ook proberen je de volgende keer bewust te verspreken.... alleen dan met het andere geslacht....
    Dit kan ook tegen iemand anders... bv een andere collega waarmee je collega uit je verhaal, mee praat..... :)
    Dan zeg je opeens dat het met je knul goed gaat.... oeps... :oops:

8. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Een collega van mij had zich ook versproken door over 'haar' te praten, ik heb er toen niets van gezegd.
    Met meisjes valt het eerder op dat je je verspreekt dan met een jongen.

Ik weet niet of je collega vrienden of familie van je spreekt, bij mij zou het niet uitmaken als collega's het weten.

9. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Wij hebben het tegen iedereen verteld; vond ik veel makkelijker dan nadenken hoe ik sprak. Bovendien: wat maakt het voor een ander uit wat je krijgt? Als de verrassing voor jullie zelf al eerder kwam dan maakt het toch voor een ander niet meer uit? Kijk als je het zelf niet wilt weten en degene die de echo maakt verspreekt zich.... Dat lijkt me heel erg, maar als je het zelf al weet is het toch ook waar je over wilt praten? Ik had heel sterk dat ik wilde uitroepen dat ik een meisje kreeg! Geweldig vond ik het en dat mocht de hele wereld weten!
    Ik vind het jammer voor je dat je er van baalt, maar misschien kun je er nog wat moois van maken? Geniet van je zwangerschap iig!

10. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Tja ieder een ander visie natuurlijk.....
    Ik vind het wel fijn om iets voor mezelf te houden....

maarja als het voor een ander echt niet uitmaakt....... waarom doen sommige dan zo'n grote moeite om erg te zitten vissen?
    Vorige keer werden mensen zelfs kwaad dat ik het niet wilde vertellen..!
    Las bij "babynamen" dat zelfs namen/geslachten bij kleine broers/zussen worden ontfutseld........

(in het algemeen)
    Respecteer gewoon dat iemand het niet wil zeggen...
    en al laat iemand per ongeluk iets vallen... doe dan net of je het niet gehoord hebt....
    Dat is mijn mening....

11. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

zo hebben wij het ook gedaan, ideaal, gelijk van het gezeur af, alleen in onze omgeving zijn er mensen die het gewoon niet willen weten nog, dan zeggen we wel dat ze niet kwaad moeten worden als erover gesproken wordt, ik ga niet voor anderen op mijn tenen lopen.

12. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Zo hebben wij het idd ook gedaan. Ik had me anders toch wel een x versproken, ik ken mezelf ;) En bij meisjes valt verspreken idd eerder op, omdat je een baby vaak 'hem' noemt als je het geslacht niet weet.
    Maar als je niet wil dat andere mensen het weten, kun je even naar die collega toe gaan en vragen of ze het voor zich houdt?

13. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik heb er totaal geen last van alleen mijn ouders en broer wetne het geslacht en zijn ouders veder niemand zijn broers/zussen en vedere familie en vrienden van ons weten niets ik heb grote familie maar die weten het ook niet en verspreek me tot nu toe nog geen 1 keer.
    dus heb er geen last van

14. Ik zeg 5 keer hij en dan 5 keer zij. Ze hebben echt geen flouw idee en zijn helemaal blij als ik een keer hij of zij zeg... Laat ze lekker in die waan ;)

15. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik spreek altijd in de HIJ vorm, of de baby, zo weet je niet of het een meisje of een jongen is, en als je zij zegt tsja dan weet iedereen genoeg. Ik heb dat ook heel vaak, moet erg goed oppassen, en zeg dan ook vaak de 'kleine'..

16. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben het deze keer ook gewoon verteld. Vorige keer wilden we het geheim houden en dat ging heel lang goed. Tot ik bij de Hema een stapel kleeertjes stond af te rekenen en er ineens een goede vriendin achter mij stond....... Tja, die wist het toen dus wel, dus daarna hebben het ook onze ouders maar verteld, want we vonden het niet zo leuk dat zij het wist en hun niet.
    Deze keer maken we er geen geheim van, is wel zo makkelijk, kunnen we ook gewoon ongestoord een leuk jongenskamertje maken en krijg je geen gevis. Daar ergerde ik me behoorlijk aan, van die mensen die je zogenaamd onopvallend zaten uit te horen en op alle slakken zout gingen leggen om er maar achter te komen wat je in je buik hebt.

17. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    En zelfs als je het gewoon zegt doen sommige mensen vaag. Wij maken er geen geheim van dat het een jongen is, maar als je dat zegt vragen sommige mensen nog of je ze in de ze*k zit te nemen.. Ja, dahaaag.. dan moeten ze het zelf maar weten hoor! :)

18. asilah

asilah Actief lid

23 mrt 2008
    160
    0
    0
    pff, ik maak t ook moeilijker dan t allemaal is, zolang die kleine gezond is kan t me niet schelen denk ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit overkomen is

19. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ghehe... Ik heb het de hele tijd over 'hem' en nu zei laatst een vriendin: 'oooooh... nu weet ik wat het wordt!'

Dus ik zei: hahaha, dan weet je meer dan ik

:)

Alsof je t met 12 weken al kunt weten... :rolleyes:

20. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

zo had ik een echo met 11 weken en daarvan een afdruk, en toen zeiden een paar mensen, het wordt een jongetje hoor, we weten het zeker, kijk maar naar zijn beentje, heel stevig, dan wordt het een jongetje, na de 20 weken echo kon ik niet wachten ze te vertellen dat we toch echt een meisje verwachten, heheheh :evil:

Deel Deze Pagina