gekste zwangerschaps-dementie/verwardheid- actie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door muis26, 28 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klasien1978

Klasien1978 Bekend lid

6 nov 2008
    576
    0
    0
    Docent
    Oslo, Noorwegen
    ik begin een beetje last van taalproblemen te krijgen.
    ben Nederlandse, en woon in Noorwegen.

Als moeder spreek ik thuis vaak NL met mijn zoon... maar Noors of Engels met mijn man. Op mijn werk spreek ik Noors en Engels... ik ben docente Engels, en ik merk dat ik steeds vaker woorden uit de 'verkeerde' taal ertussendoor gooi.

ik loop ook heel vaak vast midden in een zin. dan weet ik ineens niet meer wat ik wil gaan zeggen, of waar ik het over had. heeeel irri.

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    hahaha herkenbaar hoor. Ik heb ook nog een redelijk erge:

Ik moest me twee weken geleden weer melden bij de gyn. en aan de balie vroegen ze naar mijn naam. Was ik toch mijn eigen naam vergeten!
    Gelukkig kwam ik er na een seconde of vijf weer op (wat dan heel lang voelt!) maar de dames van achter de balie lagen echt in een deuk!

:oops: :oops: :rolleyes: :oops: :oops:

3. Klasien1978

Klasien1978 Bekend lid

6 nov 2008
    576
    0
    0
    Docent
    Oslo, Noorwegen

ik kon laatst niet meer op mijn eigen geboortedatum komen... nee alsof die de afgelopen 30 jaar veranderd is..... :rolleyes:

4. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Leuk topic :D

Vaak heb ik idd ook, het niet op woorden komen, omdraaien of heel verkeerde woorden gebruiken ed :)

Het allerergste vond ik toch echt wel:Op de verjaardag van dochterlief, een lieve vriendin de hele middag geen drinken aangeboden! :( schaamde me dood :oops: En nog wel als ik eraan terug denk, maar zij deed niet moeilijk verder, maar ik vond het zoooo erg!

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Oh er schiet me er nu 1 te binnen van vorige keer.. Jelle was al geboren, ik denk een week of 3-4 oud en ik was naar mijn moeder gegaan. Sta ik buiten op straat komt haar buurvrouw, (die mij ook al kent vanaf baby zijnde,) Jelle even bewonderen...

Na vele ah's en oh's en wat een schatjes, vraagt ze wat is het eigenlijk? (Jelle had neutrale kleren aan) Dus ik zeg met een stalen gezicht: "Een meisje"

:confused: :confused: :oops: :) :confused:

Het duurde echt een paar seconden voor ik in de gaten had waarom mijn moeder zo vreemd naar e stond te kijken... :) :)

6. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Bluesky oooh wat erg! hahaha

Maarja, veel mensen zijn toch ook zo dom..Ok Jelle had neutrale kleding aan, maar mijn dochter heeft weinig haar nog, maar wel vaak roze aan en mensen op straat of in de winkel blijven nog vragen wat het is of zeggen gewoon elke keer "hij en/of kereltje" enzo :(

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Oh, dit is echt grappig. Ik heb zelf volgens mij nog niet zulke hele erge dingen uitgehaald. Ik vergeet wel alles wat los en vast zit en ik gebruik soms ook verkeerde woorden. Maar verder valt het dus bij mij blijkbaar erg mee, haha.

8. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    :) Geweldig topic!

Ik heb nog niet heel veel grappige dingen gedaan. Typfoutjes en over m'n woorden struikelen wel, maar da's alles...

9. muis26

muis26 Fanatiek lid

ahahahahahhahahahah ohhhhh ik lig echt dubbel af en toe hihi
    op dat moment kan je wel door de grond zakken! zo naar voel je je dan. maar tis hier wel heel grappig om te lezen!

10. muis26

muis26 Fanatiek lid

mijn vriend en ik hebben 2 speelgoedwinkels...
    ik heb dus nu ook echt heeeel erg dat ik soms dingen drie keer vraag aan klanten... is het een cadeautje? en later nog een keer, was het nou een cadeautje?
    hihihihi heel erg... of vandeweek zei iemand TWEE KEER het is voor verjaardag en ik doe er gewoon een sint papier om heen dom dom dom dom.. gelukkig kunnen de meeste er wel om lachen en maak ik er een geintje van :p

11. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Nou, ik strooide net toch de hele inhoud van mijn portemonnee (inclusief een heleboel kleingeld) over de grond in de supermarkt :rolleyes:

Oh, en ik word heel vaak afgeleid. Dat ik midden in een zin ineens over iets anders ga praten...

12. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Haaaaahahahaha ohhh ik lach me rot, net zo leuk als het topic " wat riep jij tijdens de bevalling" :) (aanrader voor de mensen die deze ook leuk vinden;)

Ik zég vooral hele rare dingen. Dan wil ik twee woorden zeggen en zeg ik ze verkeerdom of door elkaar echt heel erg. En laatst heb ik tegen iemand een heel verhaal gehouden over spinazie terwijl ik ervan overtuigd was dat ik spaghetti zei! Mijn collega keek me wel een beetje vreemd aan maar die dacht dat het wel zo zou horen. En ik had echt NIKS door!

13. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Whaha hier nog 1 met zwangerschapsdementie, ik vergeet heel veel..
    Mijn vriend had vorige week al tegen me gezegd dat hij morgen moet voetballen, dat was ik dus echt vergeten he. Maar dan ook echt, kan me er niks van herinneren :) :oops:
    Ach en zoveel meer vergeet ik, zal wel niet helemaal met mijn hoofd erbij zijn. Gaat wel weer over ;) :D

14. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Hier douchegel in mijn haar gesmeerd ipv. shampoo, mijn mobiel in de koelkast gelegd (waar ligt dat ding nou toch), vergeet afspraken, nou zo kan ik nog wel even doorgaan..

15. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    oei, herkenbaar... :oops:
    leuke blunders van mij de laatste tijd:

-je eigen postcode niet meer weten. en we wonen er al drie jaar! gelukkig hielp vriend me uit de brand. die kon er later ook wel om lachen! zo stom: ik wist het écht even niet meer...

-midden in een verhaal geen flauw idee mee hebben wat je aan het vertellen was.

-afspraken vergeten, door elkaar gehaald.

-mezelf buitengesloten bij hond uitlaten.

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Vorige zwangerschap had ik nog een eigen zaak en was ik noteerde ik af en toe afspraken gewoon op een verkeerde dag in mijn agenda. Dan stond er opeens een klant voor de deur, terwijl ik dus totaal niet voorbereid was. Echt erg, terwijl ik daar normaal echt hier punctueel in ben.
    Oh ja, en ik ben de hond een keer vergeten van de dagopvang te halen. Stond ik al thuis op de oprit met de auto, bedacht ik me opeens dat ik de hond niet had opgehaald.

Tot nu toe gaat het redelijk bij deze zwangerschap, alleen weet ik soms echt niet meer wat iemand voor antwoord heeft gegeven. Mijn man heeft van de week 3 keer iets uit moeten leggen over de computer.

Na de bevalling was ik zo oververmoeid, dat ik niet meer kon praten, woorden rolden in willekeurige volorde mijn mond uit. Het vervelende was, ik wou echt dingen vertellen, maar het ging niet. Mijn man kon er ook niets van maken. Zelf hoorde ik pas na een paar zinnen dat ik volslagen onzin uitsloeg.

17. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    Ik vergat ook me postcode laatst.. zoo stom
    en soms als ik drinken pak in de keuken, dan laat ik het gewoon op het aanrecht staan, ga ik zitten.. pas even laten dringt het door dat me glas nog op het aanrecht ligt! dat heb ik nu al een paar keer gehad :oops:
    En laatst wil ik in de auto stappen om boodschappen te doen, merk ik dat ik de huissleutel niet bij me heb! en ik zou me toch zweren dat ik de huisselutel in m'n hand had.. dus ik me ouders bellen voor onze huissleutel, doe ik de deur open, blijkt het dat die in de binnenkant van de deur nog zat! :oops:

18. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    hihihi, leuk topic dit!

Ik heb ooit een lijstje gemaakt met dingen die ik in de supermarkt moest halen. Een van die dingen was echt belangrijk, de rest minder. Uiteraard stap ik de deur uit zonder lijstje.

In de supermarkt dacht ik "verhip geen lijstje"... maar ja ik dacht dat mijn geheugen nog wel goed genoeg zou zijn dat ik het lijstje niet nodig had.

Natuurlijk kwam ik thuis met van alles en nog wat... niet een van de dingen stond op het lijstje. :oops: :p

19. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Mijn kerel heeft er last van...telt dat ook? :)

20. sinada

sinada Niet meer actief

Ik zet alleen de verkeerde dingen in de koelkast. of ik wil een glas pakken en doe de koelkast open

dom dom dom

Deel Deze Pagina