Hi dames, Ik durf niet zo goed testen, noch te zeggen dat ik over tijd ben eigenlijk. Omdat ik ontzettend ziek werd van het te veel bezig zijn met het zwanger worden heb ik me vanaf deze maand een beetje meer afstand beloofd. Ik kon niet meer eten, werd er misselijk van, ben 8kg afgevallen, enz ... Ik heb oa geen ovulatie tests gebruikt deze maand, .. Echter ben ik volgens mijn kalender nu 3 dagen over tijd. Ik ben reeds 6 maand pilvrij en heb zo goed als meteen een stabiele regelmatige cyclus gekregen van +- 28 a 29 dagen. Echter deze maand heb ik een tussentijdse 'bloeding' gehad 7 dagen na mijn menstruatie. Deze bloeding duurde 8 dagen, dit was telkens een beetje bruin bloed bij het naar toilet gaan. Dit is de eerste keer dat ik dit had. Deze eindigde op 27/02 en 06/03 diende ik weer ongi te worden (wat nog niet gebeurd is en het lijkt qua gevoel ook nog niet meteen te gebeuren). Moet ik dit zien als een menstruatie en ben ik dus toch nog niet over tijd? Ik durf echt niet meer testen want kan voorlopig even niet nog een negatieve test aan ... Graag jullie raad, ervaringen en advise.
Het enige wat je kunt doen is testen... Hoe naar je dat ook vind.. Het kan best zijn dat je eerder menstrueerde. Maar dat is wel onwijs vroeg.. Ik kan geen ander antwoord geven dan testen..
Als je alleen bruin bloed bent verloren is het geen menstruatie te noemen. En als het in dat geval een kleine hoeveelheid per dag is, waar je geen tampons of meerdere maandverbandjes voor nodig hebt gehad ook niet. Als je nu overtijd vent zou ik even testen! Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent. Mocht je niet zwanger zijn, en je menstruatie komt niet binnenkort zou ik de HA raadplegen wat te doen.
Bedankt dames voor jullie berichtje! Geeft mij iets meer moed, al wil ik nog niet mezelf blij maken met de gedachten dat Ik misschien zwanger kan zijn. Het was idd enkel bruin bloed en enkel bij het naar toilet gaan .. Wil dus zeggen dat ik vandaag 4 dagen over tijd ben, ik wil toch echt zeker zijn, dus probeer te wachten tot zaterdag ochtend voordat ik een testje doe. (indien mijn ongi er toch niet nog door komt) Hoop dat ik kan wachten tot dan en mezelf niet te gek ga maken. Ik plaats nog een berichtje of het resultaat positief of negatief was ! Bedankt!
Ik lees even mee. Hier ongeveer hetzelfde verhaal. Ik ben nu 10 maanden met de pil gestopt. Mijn cyclus is alleen erg onregelmatig. Daarom gebruik ik ovulatietesten. Kon tot nu toe mijn ovulatie niet goed vinden (alleen heeeeeel licht streepje) en deze maand was hij opeens behoorlijk donker. Nu 12 dagen later nog steeds niet ongesteld. Af en toe wat krampjes en bijzonder moe. Al kan dat laatste er ook mee te maken hebben dat ik net een nieuwe baan heb Zit ook met spanning af te wachten. Dus leef met je mee Noukie! Heb jij inmiddels al getest?
Nouki, wat spannend! Maar snap je angst om te testen. Jonkie, 12 dagen geeft je nog wat tijd. Gemiddeld duurt het 14 na je ei-sprong (en tel je de dag van de positieve test niet mee). Ook ik kom even in de spanning delen. Had verwacht vandaag ongesteld te worden, maar nog niets. Normaal krijg ik een paar dagen van te voren al last van wat bruinverlies, nu niet. Durf niets te hopen. We zijn juist deze maand bij de ha geweest, dus zou te mooi zijn als dat overbodig blijkt. Maar ben ook heel bang voor valse hoop. Twee stressvolle weken achter de rug, dus kan ook dat hormonen in de war zijn. Nog even afwachten dus.... Sterkte met de spanning!
Hi dames, fijn dat jullie nog even aan mij denken. Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden en het voelt ook niet alsof het meteen zal gaan gebeuren ... Ik had 06/03 ongi moeten worden, maar nu 11/03 nog steeds niets. Ik heb gistere avond dan toch maar een testje van KV gewaagd, maar deze was negatief. Ik ben compleet radeloos, verder voelt mijn baarmoederen gevoelig, weet niet goed hoe het te omschrijven, maar het voelt als lichte tintelingen / steekjes, als ik recht sta of ga zitten voelt het ook gevoelig aan, had gisteren rugpijn onderaan langs beide kanten en 's avonds begon alles wat pijn te doen (hoodpijn, ...) .. Mijn darmen liggen ook al een paar dagen erg overhoop, al heb ik daar wel vaker last van (al is het nu best hevig). Ik wacht nu tot morge ochtend om opnieuw een testje te wagen. Zijn er nog vrouwen die reeds even over tijd waren voor alleer ze voor het eerst positief testte ? Ik ben echt radeloos
Wat vervelend Nouki, en verwarrend. Dit is precies waarom ik niet durf te testen, hoewel ik misschien juist ook wel rustigers wordt als ik tenminste iets weet (pas 1 dag overtijd) maar ik maak mezelf behoorlijk gek. Twijfel om toch vanavond te testen, zodat ik tenminste ergens mee kan rekenen. En Nouki, ik heb wel meer verhalen gelezen van meiden die pas 1,5 week na NOD positief testten. En anders na het weekend langs de huisarts?
Ondertussen reeds 2x getest, maar negatief .. Nog steeds geen ongi ook niet Word gek van onzekerheid, ik ben in de war, ben blij omdat ik over tijd ben en zwanger denk te zijn, maar bij elke test word ik de grond ingeboord