gekte slaat toe

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door babywensanoniem, 1 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minimi12

Minimi12 Actief lid

8 sep 2013
    354
    0
    16
    Ik herken het heel erg.
    Ik was zelf ook 20 en wou zo graag een kind dat ik mijn vriend beetje vergat. Het is nu dus wel uit onder andere daardoor maar wil het nog graag. Ik heb wel een nieuwe vriend en die wil het helaas nog even niet.

Maar als ik het je zo hoor zeggen ja de kleren enz is overdteven. Kijk als je een rompertje ofiets heb kleine dongen oké maar de hele kamer is wel een hele grote obsessie. Hahaha maar je moet inderdaad doen wat jij wil.
    Je vriend staat er achter en jullie willen het beide dus waarom ga je er niet voor. Je weet niet hoe het verloop. Ik zit nu al een jaar zonder pil en al die tijd met mijn ex ook gewoon gedaan zonder succes.
    Misschien duurt het bij jou ook wel langer en dan krijg je spijt dat je niet ieder ben begonnen .

Elke ouder zou het misschien moeilijk vinden om de eerste kleinkind te krijgen voor hun is het ook een hele om schakeling naar opa en oma. En ja je bent hun kleine meid dus wordt ook wel even slikken. Maar uiteindelijk zullen je ouders er ook echt wel blij mee zijn

Ik zal zeggen sstop met de pil er is nooit een juist moment om een kind re krijgen
    Je heb vaak zat mensen die hebben alles huis werk en dan zijn ze zwanger en verliest er eentje zijn baan.

Je weet niet wat de toekomst brengt maar je kan er wel aan beginnen door te stoppen. Met de pil

2. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Als ik jou was, zou ik eerst ff wachten totdat ik alles op een rijtje had. Zowel psychisch als financieel!
    Een kleintje kost nou eenmaal veel geld en het moet niet zo zijn dat jullie daardoor in de financiële problemen komen. Ik weet niet wat de reden is waarom jouw ouders het niet positief gaan opvatten, maar ik vind wel dat je je besluit niet moet laden leiden door wat anderen vinden. Het is jouw/jullie leven, jullie beslissing!

Echter, vind ik wel dat je je koppie een beetje gek maakt door allerlei spulletjes aan te schaffen terwijl je nog niet eens weet wat je nou wilt?! Ik denk persoonlijk dat je het jezelf er niet makkelijker op maakt en daarbij komt ook nog, dat als jullie ervoor gaan, die "stress" niet bevorderlijk is voor het krijgen van een baby.

Je zegt zelf dat het inmiddels een obsessie is geworden en dat is nooit goed! Ik hoop het niet voor je, maar zoals hierboven ook al werd gezegd...straks heb je een hoop tegenslagen en dan komt de klap alleen nog maar harder aan lijkt me!

Sterkte en succes in ieder geval!!

3. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hoe graag je ook wil, je bent er volgens mij nog niet klaar voor. En dat weet je zelf eigenlijk ook wel, anders was die pil allang de prullenbak in gegaan. Niet verkeerd bedoeld, maar ik denk dat je andere zaken in je leven eerst wat op orde moet hebben. Je bent ook nog jong, qua leeftijd heb je echt nog wel even. En als ik heel eerlijk ben vind ik een relatie van anderhalf jaar ook nog niet zo lang. Wonen jullie al die tijd ook al samen?
    Ik weet niet hoe de relatie is met je familie en waarom zij met je zouden breken bij een zwangerschap maar dat is iets waar je voor jezelf uit moet komen. Gaat dat ooit veranderen? Waarom wel/niet? En hoe ga je er dan mee om?

Verder is het belangrijk om je geldzaken op orde te hebben. Een eigen bedrijf waar meer in gaat dan uit.... dat is niet best hoor! Kijk dat eerst even aan en probeer te sparen. Het zou toch ook wat zijn als je zwanger bent of net een kindje hebt en dat je vreselijk in de stress zit vanwege schulden en alles wat daarbij komt kijken? Kind kost nou eenmaal ook geld. En laat je niet ompraten door kreten als: kind heeft alleen maar liefde nodig. Want die luiers, voeding, kleertjes, flesjes en weet ik veel wat nog meer moeten wel gewoon betaald worden.

Een verstandige volwassene kan een verlangen uitstellen.

4. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Wij hebben gewacht tot een moment dat we meer stabiel waren. Ik vond dat heel moeilijk en voelde me soms echt rot. Nu ben ik blij dat we dat gedaan hebben. Ik kan mijn kinderen nu meer bieden (niet alleen financieel) dan toen.

5. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    je Wilt dit half jaar nog zwanger worden? Was het maar zo makkelijk..
    waarom ben je bang voor je ouders?
    vind het wel ver gaan dat je nu alles al in huis hebt! Is toch leuker om daar mee bezig te zijn als je zwanger bent?
    en als je vriend zijn bedrijf niet loopt of niet goed loopt... Hoe wil je het dan doen met de financiën? Je bent nog erg jong.. Dus waarom de haast?

6. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een kindje krijgen lijkt me het allermooiste wat er is en ik gun iedere vrouw die hier ook zo over denkt dat het ook daadwerkelijk lukt! Maar je moet wel even met je neus op de feiten worden gedrukt meis.. Helaas is het niet voor iedereen zo vanzelfsprekend om zwanger te worden (zie mijn lange weg). Ik begrijp dat als je het zo graag wilt het een "obsessie" kan worden, bij mij is het inmiddels ook een obsessie, alleen uit dat zich anders. Als jij al een hele babykamer, inclusief inhoud klaar wilt hebben staan, moet je dat uiteraard helemaal zelf weten! Maar mocht je niet eenvoudig zwanger worden, denk ik dat juist die klaarstaande babykamer je erg veel pijn kan doen.
    Zelf heb ik een voorbeeldje.. Mijn zusje had een heel lief, klein spijkerjurkje gekocht voor een dochtertje van een vriendin. Om de een of andere reden heeft ze dat nooit gegeven en gaf ze het aan mij.. Voor het geval ik ooit een meisje zou krijgen. Het jurkje ligt gewoon in mijn kledingkast en kwam ik laatst weer tegen.. Tranen rolde over me wangen. Het is erg confronterend als het niet lukt om zwanger te worden. Ik hoop voor jou, wanneer je besluit te stoppen met de pil, het snel raak is. Maar wees je er van bewust dat het niet zo vanzelfsprekend is...

Wat je ouders betreft, klinkt als een lastige situatie, waar een verhaal achter schuil gaat. Je moet doen waar je je goed bij voelt. Als je ouders echt om je geven, zullen ze het contact heus niet verbreken! Ik kan me voorstellen dat ze de situatie niet ideaal vinden.. Korte relatie, vriend met een eigen bedrijfje dat nog in de opstartfase zit, financieel niet optimaal.. Zijn wel dingen die je goed tegen elkaar moet afwegen. Een goed gesprek met je ouders, goede vriendin of de huisarts kan je misschien anders tegen de situatie aan laten kijken. Misschien is een psycholoog ook niet verkeerd.. Niet omdat je gek bent, maar om het in je koppie allemaal een beetje op een rijtje te krijgen.

Sterkte met je besluit, laat je niet gek maken door wat anderen zeggen of denken. Het is jullie keuze!

Deel Deze Pagina