gekwetst deel II

Discussie in 'De lounge' gestart door VrouwtjeRomy, 9 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Volgens mij creeer je dan alleen maar een afstand. Sowieso heeft haar dochter dan al een andere achternaam en moet ze ook nog eens weten dat de man die haar opvoed als papa eigenlijk niet haar vader is maar wel van haar broertje/zusje die dus ook zijn achternaam draagt..
     
  2. Tuurlijk wil je het liefste dat je kids dezelfde achternaam hebben. Maar mijn kinderen hebben dat ook niet en ik heb dat naast me neergelegd.
    Mijn dochter heeft de achternaam van mijn ex en mn zoontje mijn achternaam.(zijn wel van dezelfde vader)
    Het is niet anders, en ze zullen er echt niet minder hecht om worden hoor!
     
  3. VrouwtjeRomy

    VrouwtjeRomy Niet meer actief

    Ik vind het helemaal geen kwaad antwoord. Ik dacht precies zo maar het is inderdaad ook iets anders om het te denken en om het echt te doen, de stap is heel groot om te doen, niet groot om te denken. In je hart zit dat meisje al en maak je haar al 2,5 jaar mee dus qua gevoel veranderd er niets.

    Ik heb net een gesprek met hem gehad en hij heeft gezegd dat hij gewoon de dingen er steeds verkeerd uit gooit terwijl hij het niet zo bedoeld en hij wil S. heeeel graag als zijn dochter hebben zonder twijfels en hij wil heel graag met mij trouwen als ik wil trouwen met een dikke buik (wat ik niet wil haha)

    Ik antwoorde dat ik het op dit moment even niet weet en gewoon goed moet nadenken over alles wat er in een korte week is gebeurd. Hij snapte dat heel goed en zei dat we dan gewoon wachten met erkennen tot we gaan trouwen hij wil heel graag met mij als gezin verder gaan en hij wil mij en S. nooit kwijt.

    Mooie woorden van een lieve man. Op dit moment vind ik het wel lief maar doet het me niet zoveel als normaal, er zit vooral veel verwarring in mn koppie dus we gaan even de komende 6 maanden rustig afwachten en nadenken en gewoon lekker genieten en als ik er klaar voor ben gaan we het alsnog doen en anders gewoon daarna.
     
  4. hellen83

    hellen83 Actief lid

    16 nov 2008
    461
    0
    0
    ik heb niet alle reactie gelezen hoor maar wilde even snel reageren.

    het eerste wat ik dacht...Zoo die geeft zich bloot over zijn gevoel voor je dochter! wat stelt hij zich kwetsbaar op (zeker voor een man).

    die reactie er achter aan zie ik dan ook als pure zelf bescherming om niet gekwetst te worden. je hebt immers zijn aanzoek toch ook afgewezen.

    succes liefs Hellen
     
  5. draga

    draga Fanatiek lid

    4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Ik ben blij dat je begreep wat ik bedoelde.
    En als ik dit zo van je lees komt het vast wel goed;)
    Ik wil je alvast een mooie slanke bruiloft wensen:D
    Misschien word het hem wel teveel en schaamt hij zich diep van binnen voor zijn gevoel ten opzichte voor zijn 'echte' kind.
    Als je begrijpt wat ik bedoel. Dat hij onbewust zich meer vader voelt voor zijn eigen kind. Misschien moet je dat aan hem vragen. Of zoek ik nu iets wat er niet is?
    In ieder geval jij kent hem natuurlijk en ik niet dus dan is het makkelijk oordelen voor mij. Jij weet hoe hij zich gedraagt naar de oudste toe. En als het zo'n slechte man is had je hem niet blootgesteld aan je kind;).
    Ben blij dat je een goed gesprek hebt gehad en misschien moet je het even laten bezinken en na je bevalling het onderwerp weer oppakken.

    Veel succes.
     
  6. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    ik heb niet alle reacties gelezen hoor, maar hier mijn mening: Hij zegt eindelijk wat je graag wilde horen en het kwam behoorlijk oprecht over. Dat hij daarna gaat stuntelen is niet leuk en kan komen door het feit dat hij een twijfelaar is. Maar het kan ook komen door het feit dat jij bijna garanties afdwingt en die kan hij natuurlijk niet geven. Ik geloof dat hij het goed bedoelde...dat geloof ik echt.
    Ik vind de opmerking van 'schizofrene reactie' trouwens bijzonder ongepast en slecht ingeschat.

    Veel geluk met Het Hele Gezin
     
  7. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.265
    510
    113
    Bij deze reactie wil ik mij graag aansluiten.
    Zo kwam zijn reactie op mij, als buitenstaander, ook over.

    Meis, ik wens jullie heel veel liefde, geluk en gezondheid, nu nog met z'n 3-en, dalijk met z'n 4-en:):):):)
     
  8. FairyLaughs

    FairyLaughs Niet meer actief

    ik denk dat hij zich af moet vragen ... wat WIL ik als mijn vriendin (jij) overlijdt..

    wilt hij dat S. opvoeden net als zijn eigen kind, of laat hij S. dan opvoeden door jouw ouders, of iemand anders?

    nou als zijn antwoord is.. JA ik wil S. dan heel graag opvoeden als mijn eigen kind samen met haar broertje/zusje, want ik ben haar/hun vader...

    nou dan is het toch duidelijk? dan moet hij niet zo moeilijk doen en haar adopteren!!

    en als het antwoord nee is.. nou dan was het voor mij duidelijk !! (maar hij ziet zichzelf als haar vader dus Nee zal het wel niet zijn)
     
  9. butterfly1984

    butterfly1984 Fanatiek lid

    Waarom stelt hij zichzelf de vraag: stel dat het uit gaat?
    Is er iets wankelends in jullie relatie?
    Want als je zeker van elkaar weet dit is de ware, met hem/haar wil ik verder, waarom stelt hij die vraag dan?
    Daar ga je toch niet vanuit, dus die beredenering snap ik niet.
     
  10. VrouwtjeRomy

    VrouwtjeRomy Niet meer actief

    Totaal geen wankel, meer realisme.

    Hij wil S. heel graag erkennen en is nu ook bezig om vanalles te zoeken over hoe dit werkt e.d. Ik heb dit al uitgezocht maar heb even genoeg moeite gedaan en moet even alles laten bezinken.

    Tot mijn verbazing ging hij op eigen houtje alles uitzoeken, wat er moet gebeuren en hoe we het moeten regelen, wat de kosten zijn enz. enz.

    Wie weet komt het dan toch goed ;)

    T blijft gewoon een schatje, wat hij ook flikt haha.
     
  11. Jazzie

    Jazzie Bekend lid

    6 dec 2008
    787
    0
    0
    ik moet stilletjes lachen. volgens mij is jouw vriend net zo communicatief gestoort als de mijne!!! een super schat. maar wat er af en toe uit die mond rolt dan zeggen dat hij t niet zo bedoeld en ik t verkeerd begrijp! idd de hele wereld zou dat verkeerd begrijpen.

    maar als t echt zo'n schatje is. zou ik zeggen volg jouw gevoel.
     

Deel Deze Pagina