Baarmoederhalskanker

Discussie in 'De lounge' gestart door Tranquila, 10 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tranquila

Tranquila Bekend lid

23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Sinds 2 maanden voldoe ik aan alle symptomen van bmhk. Maar zocht er niks achter. Tot ik gisteren dacht laat ik eens de ha bellen. Zij wou mij nog dezelfde middag zien en heeft een uitstrijkje genomen. De uitslag kan ik binnen 2-3 weken opvragen. Er is natuurlijk nog niks aan de hand maar ben toch geschrokken heb de hele nacht niet geslapen. Ik weet niet precies wat ik met deze topic wil maar ben wel benieuwd naar andere verhalen. Bijv. wel de symptomen maar uit eindelijk niks aan de hand of toch wel? Weet trouwens ook niet of dit de juiste rubriek is?

2. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik begrijp dat je schrikt als je denkt dat je bmhk zou kunnen hebben. Maar welke symptomen denk je dan aan? Want zover ik weet zijn tussentijdse bloedingen en eventuele pijn bij geslachtsgemeenschap "de symptomen" en die heb ik ook wel eens gehad. Toen omdat ik een bacteriele vaginitis had. Gewoon helemaal onschuldig dus.
    Mijn uitstrijkjes (hier in zweden al standaard in het bevolkingsonderzoek vanaf 21jr) waren altijd normaal.
    En dan nog: met symptomen en een eventuele gedachte aan bmhk zijn er nog zoveel "stadia" voor - alles van onrustige cellen tot echt kanker.. Het meeste prima te behandelen!
    Ik zou proberen rustig te blijven! Het komt vást goed.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Wat zijn je symptomen? Het is spannend en ik hoop dat je een goede uitslag krijgt. Hopelijk kun je wat vinden als afleiding.

4. Tranquila

Tranquila Bekend lid

23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Tussentijdse bloeding elke dag.
    Bloeden na gemeenschap.
    Vermoeidheid.
    Hevige menstruatie anders dan anders veel bloed/ stolsels.

Bedankt voor de geruststellende reacties. Maar het blijft door mijn hoofd spoken. Ook omdat in recent. Een ouder en die rotziekte ben verloren.

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hoe lang geleden heb je je periodieke uitstrijkje (bevolkingsonderzoek) laten maken en wat was daarvan de uitslag?

6. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik snap je schrik maar ik zou absoluut niet op de zaken vooruit lopen. Ik wil je klachten niet bagatelliseren maar ik heb dat ook allemaal en mijn uitstrijkjes zijn altijd goed geweest. Wel heb ik endometriose.

7. Ik heb ook veel symptomen maar uitstrijkjes zijn goed gelukkig.
    Wel pcos wat ook veel kan verklaren.

8. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Lastig hè die onzekerheid en het wachten?
    Ik had het juist omgekeerd. Geen symptomen en pap3b bij mijn eerste uitstrijkje tijdens het bevolkingsonderzoek.
    Ik schoot even flink in de stress maar mijn gynaecoloog zei dat het met pap3b nog jarenlang duurt voor je bmhk kan ontwikkelen.
    Vrijwel altijd zijn ze er op tijd bij en kun je behandeld worden.
    Bij mij hebben ze de onrustige cellen weggebrand en daarna 2 goede controles gehad.
    Wel wordt ik al zenuwachtig als ik bedenk dat ik op mijn 35e weer een uitstrijkje moet ( al duurt dat nog ruim 2 jaar)

Succes met wachten, duim voor je dat het goed is!

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Hier ook die symptomen maar een goed uitstrijkje

10. Tranquila

Tranquila Bekend lid

23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    @merah ik heb nog niet eerder een uitstrijkje laten maken, ook nog nooit opgeroepen..

@MamaChantal dit stelt me echt gerust.

@Koekie1 dat lijkt me heel heftig om mee te maken. Hopen dat je over 2 jaar een goede uitslag hebt.

Ik ga de komende weken proberen mijn gedachtes te verzetten. Ik hou jullie tzt op de hoogte van de uitslag.

11. bangerikje

11 jun 2017
    7
    8
    3
    Sterkte tranquila! Zit zelf ook in onzekerheid dus begrijp een beetje hoe je je voelt...

12. esje1984

esje1984 Actief lid

12 apr 2017
    271
    317
    63
    NULL
    Rotterdam
    Ik heb nu al 2 jaar symptomen wat op baarmoederhalskanker lijkt.

Bloed na gemeenschap
    Pijn tijdens gemeenschap
    Heel soms Bruin/bloederige afscheiding
    1x keer een hele hevige menstruatie gehad met enorme stolsels.

Wanneer deze symptomen weer opspelen dan weet ik dat mijn cellen onrustig zijn. Mijn uitstrijkjes zijn gelukkig altijd bij pap 2 gebleven, maar ik ben wel drager van het hpv virus die baarmoederhals kanker veroorzaakt.
    Na mijn bevalling moet ik weer een uitstrijkje doen, omdat deze net voor mijn zwangerschap weer pap2 was. En worden ook mijn onrustige cellen weggebrand.

Dus ik zou me niet zo druk maken, het hoeft niet altijd ernstig te zijn. En mocht dit wel zo zijn dan is dit vaak heel goed te behandelen!

13. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Weet je ondertussen al iets meer?

Deel Deze Pagina