Maagzuur, wanneer naar de dokter?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 3 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik heb ruim 2 weken geleden een behoorlijk hete pasta gegeten, zaten allemaal pepertjes in. 's Avonds kwam er letterlijk uit het niets een hele sloot maagzuur omhoog, het leek alsof ik moest overgeven, kon het nog net doorslikken.
    Maar sindsdien verga ik van de maagzuur. Het is niet afgelopen weekend, maar het weekend ervoor ff 2 dagen weggeweest. Maar sinds vorige week maandag weer terug. Heb er de hele dag last van. Ik voel het niet echt opkomen, geen last van m'n borstbeen, maar het zit echt in m'n keel te branden. Ook last van oprispingen..
    Heb al van alles geprobeerd, rennies, gaviscon. Gestopt met melk drinken, geen vette en kruidig eten.
    Maar niks helpt. Inmiddels heb ik een hele vieze smaak ervan in m'n mond en ik stink ook uit m'n mond. Het belemmert me behoorlijk.
    Hebben jullie nog tips, ik word er gek van! Ben geen type om meteen naar de huisarts te rennen...

2. Manque

Manque Niet meer actief

Misschien was het zo zuur dat je keel en maagklep ervan beschadigd is en voel je dat? Ik zou even bellen met de assistent en vragen of zij het nuttig acht om een afspraak te maken.

3. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Wat vervelend he, brandend maagzuur. Ik had er altijd heel veel last van. Na 1 acupunctuur behandeling was ik er helemaal vanaf.
    Nu is jouw probleem een acuut probleem, dus geen idee of het in jouw geval ook werkt. Maar het valt misschien te proberen....

4. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik zou dan ook even bellen, je hebt alle reguliere middelen al geprobeerd.

5. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik zou inderdaad ook even bellen. Hopelijk ben je er snel vanaf!

6. Justme1985

Justme1985 Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.028
    641
    113
    Ik heb door de zwangerschap enorm last van maagzuur :$ bij de zwangerschap van mn zoontje ook en hielpen rennies op het eind ook niet meer. Ik heb toen omeprazol (10mg) gebruikt en dat werkte echt geweldig!!
    2 weken terug had ik ook weer zo vreselijk veel last van het zuur dat mn slokdarm enorm brandde en een rennie dus niets deed. Toen ook een omeprazol genomen en nu al 2 weken geen last meer gehad. Omeprazol is een maagbeschermer trouwens....

Je zou idd zoals hierboven gezegd natuurlijk de h.a. even kunnen bellen en kijken wat zij zeggen. Als het nog niet noodzakelijk is om langs te komen zou ik eens omeprazol proberen.
    Gewoon te koop bij Kruidvat en is eigen merk.

Sterkte ermee want het is echt geen prerje :(

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik zou ook even bellen. Je loopt er al ruim 2 weken mee & hebt vanalles al geprobeerd.
    Misschien toch wat bedchadigd daarbinnen?

8. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ik was ook al aan het denken dat er misschien wel iets beschadigd is. Door een zwangerschap kan ik me voorstellen dat het lang duurt maar niet zo en ook omdat je zegt dat t na de pasta is gekomen. Zou t even laten nakijken.

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik denk inderdaad maar dat ik even een afspraak ga maken. Ben altijd geneigd om af te wachten, zo heb ik bv zo lang gewacht met bellen van de verloskundige dat het hoofdje van m'n dochter al te zien was. Wilde haar niet lastigvallen.:roflmao:
    Maar die huisarts zit er natuurlijk ook niet voor niets..
    Heb er echt gruwelijk last van, gevoel alsof ik er bijna in stik, blijf het maar wegslikken en het doet pijn..
    Thanks dames!

10. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Dat kan inderdaad heel erg zeer doen. Succes! Hopelijk heeft de huisarts een oplossing voor je acute maagzuur. Sterkte Zara75.

11. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik weet dat het bijna niet mogelijk is voor je maar zou je niet zwanger kunnen zijn?

Daarvan herken ik vreselijk aanblijvend maagzuur...

12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Nee, ben niet zwanger.
    Ben nu een paar weken aan de pil, ivm een komende cryoterugplaatsing. Heb gisteren een echo gehad om te kijken naar het endometrium en heb geen baby gezien. :p

13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.264
    113
    Ik zou er na laten kijken, misschien een kleine beschadiging. Ik blijf voorzichtig mijn vader heeft er te lang mee rondgelopen en bleek bij hem ernstig te zijn.

Niet om je bang te maken maar eerder om aan te geven dat dokters er niet voor niks zitten en liever een keer te vaak dan een keer te laat.
    (Zeg ik ondanks ik zelf ook niet snel bel, zelf een half jaar rondgelopen met pijn en bleek galstenen, hele dag zware voorweeeen maar bleken echte weeen te zijn)

Deel Deze Pagina