Ik las net dit artikel: https://www.hartvannederland.nl/nieuws/opmerkelijk/oranje-tompouce-eten-hart-van-nederland-panel Nu ben ik best benieuwd hoe jullie je tompouce eten Ik til het dakje eraf. Leg dat met de glazuur kant naar boven naast het andere deel. Dan pak ik de onderste helft, die zet ik erop. En dan hap ik hem zo naar binnen. Met mijn handen dus. Je kunt zo heel makkelijk, zonder klodders room te knoeien, hem op eten.
Ik til de bovenkant eraf en leg die met het glazuur boven op het bordje. Met een vorkje eet ik de room op maar niet helemaal tot de onderkant want er moet een klein laagje room op blijven zitten. De ene keer eet ik boven en onderkant apart en de andere keer leg ik de bovenkant terug op de onderkant en eet het dan op. Dit wel met de vingers.
Ik haal de bovenkant eraf en neem om beurten een hapje van de bovenkant en de onderkant met vulling. In beide handen dus een deel
Bovenkant er af en dan eerst de onderkant met vulling en daarna de bovenkant. Dit alles met mijn handen. E volgt al mijn voorbeeld en L moet hem hem nog op eten met een vorkje, maar dan ook eerst de bovenkant er af en dan eerst de vulling, dan de onderkant en dan de bovenkant
Ik laat hem heel. Neem dan eerst een hapje van de bovenkant. Dus mijn ondertanden in het midden van de room en met boventanden op het glazuur. Het hapje daarna bijt ik op datzelfde plekje de onderkant met de andere helft room . En na die 2 hapjes is er dan een perfect hapje van de tompouce af, waar ik dan helemaal trots op ben hahaha Snappen jullie het nog?
2 manieren hier; Of van onder naar boven, dakje er af & dan de bodem met de room opeten (lekkerste voor het laatst) Of op z'n zij op een bordje leggen zodat ik er gewoon stukjes af kan hakken met m'n vorkje.
Van binnen naar buiten, eindigend met het lekkerste stuk: het glazuurdakje Dus ik lepel met mijn vork de room ertussen uit. Dan met mijn handen eet ik het onderste stuk, en daarna het glazuur stuk.
Ik zou willen zeggen met mes en vork maar in werkelijkheid schuif ik hem van het bordje zo m'n giegel in. Dus in z'n geheel, 'afhappen'.
Ik haal het dakje eraf, probeer met een vork stukken van die tompouce te hakken, steek een uitgehakt stuk in m’n mond en neem tegelijkertijd een hap van het dakje.
Ik eet eerst het glazuurdakje eraf en daarna eet ik de helft van de room op. Dan pak ik de onderkant vast met dus de helft van de room en die eet ik dan gewoon op.
Ik haal het dakje eraf en die plak ik met het glazuur tegen de onderkant. Zo heb je alle smaken in 1x en kan je hem zonder knoeien opeten.
Bovenkant eraf en apart leggen. Room met een vorkje eraf eten, dan de onderkant met mn handen en schappen en erna hetzelfde met de bovenkant.