Gekwetst

Discussie in 'De lounge' gestart door Lynx, 23 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ik sta er ook wel zo in hoor. Wij hebben het er thuis ook regelmatig over gehad en mijn man wil en durft het echt niet. Dat respecteer ik dan ook en ben nu zelf naar oplossingen aan het zoeken.

Edit: dat betekent niet dat ik ts niet begrijp waarom ze zich gekwetst voelt, is ook een nare situatie en reactie van haar man geweest. Maar wat betreft sterilisatie sta ik er wel anders in :)

GossipGirlxoxo en Malbec vinden dit leuk.
  2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.159
    113
    Ik denk dat dit:
    bij mij ook meespeelt. De tijden dat wij condooms gebruikten moest ik 95% van de gevallen het initiatief ervoor nemen om te zorgen dat het ook echt gebruikt werd.
    Daardoor is het dan nog "mijn probleem" ipv "ons probleem" of "zijn probleem". Terwijl hij degene was die geen kind meer wilde en ik nog wel...

Maar als de man er zelf consequent mee omgaat zal dat ook anders voelen lijkt me. Ik ging even teveel uit van hoe het hier ging

GossipGirlxoxo, femkes en Malbec vinden dit leuk.
  3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Het gaat hier hetzelfde hoor ;)

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    @ Eppo mijn boosheid is nu wat gezakt. Vanmorgen zeker nog niet. Er gaat ook nog zeker een gesprek over volgen, maar niet waar de kinderen bij zijn.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Maar dat is dan toch het grootste probleem? Als hij daar niet zo moeilijk over zou doen, is het ook niet perse nodig om zich te laten helpen.

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ja klopt

7. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Er is al veel geschreven, hopelijk heb je daar wat aan.

wil even inhaken op de ma en lange nasleep. Erg herkenbaar voor mij, zelf over eenzelfde periode dezelfde klachten gehouden. Uiteindelijk bleek er nog een stukje placentaweefsel te zitten. Zou echt aansturen op verder onderzoek. Als er nog wat zit kan het alsnog gaan ontsteken met alle gevolgen van dien. Daarnaast is het gewoon slopend als je zoiets rottige niet kunt afsluiten en verwerken.

veel sterkte! Zowel lichamelijk als met je man

Lynx vindt dit leuk.
  8. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.188
    113
    Vrouw
    Wat een vervelende situatie met je man @bonnie1. Ik hoop dat jullie het snel wat uit kunnen praten.

Ik merk verder dat alle opmerkingen in dit topic over de verantwoordelijkheid van anticonceptie wel wat denkstof opwerpt bij mij. Ik denk ook wel makkelijk over die knip en man staat er gelukkig positief tegenover. Ik zou allerminst blij zijn als man die verantwoordelijkheid bij mij legt in verband met niet durven. Soms is het geen kwestie van durven, maar gewoon doen. Alsof vrouwen tijdens de bevalling alles direct durven dat ze moeten doen.

nizzie86, Oilell, Gewooniemand en 9 anderen vinden dit leuk.
  9. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    En als hij nou niet wil?

Spectre vindt dit leuk.
  10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Hier gelukkig een man die dat zelf riep, maar ook 't voorbeeld daarvan heeft gehad. Zijn vader heeft 't ook gedaan. Daarentegen heeft hij januari de doorverwijzing gekregen en tot op heden nog geen afspraak gemaakt, maar daar laat ik 'm vrij in. Zijn lijf en hij moet er achter staan. Tot die tijd gebeurd er gewoon niks, bedoel "zo'n vaart zal t niet lopen" is nu bijna 5 maanden oud en ligt heerlijk in z'n ledikantje te slapen.

Dat soort gevleugelde uitspraken blijven 'm tot in lengte der jaaaaaaren achtervolgen. Hij had t beter kunnen roepen toen we voor de eerste bezig waren, dat kostte 3.5 jaar.

En het is niet als zijnde "pikstraf" maar mijn lijf kan een zwangerschap echt niet nog een keer aan, fut hebben we er toch ook al nog niet voor en de spanning van de tweede, derde en vierde zijn we nog niet vergeten. Vertrouwen in een condoom is leuk als back-up maar niet als hoofdmiddel als je t mij vraagt en alleen die lucht vind ik al walgelijk. De pil kan ik niet meer tegen, hebben we geprobeerd na de komst van m'n dochter en bovendien ben ik nu 37 dus totaal ander risico categorie qua trombose.

soovi vindt dit leuk.
  11. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.188
    113
    Vrouw
    Ik vind het gewoon te makkelijk. Welke vrouw wíl er een ding in haar baarmoeder of elke dag een pil met hormonen slikken? Het komt mij over dat mannen ontzien moeten worden of vrouwen dat toelaten. Het zegt veel over mijn huidige gemoedstoestand hoor, dat ik het zo ervaar, waarin ik man ontlasten vóór mijn eigen ontspanning zet. Iets waar ik momenteel erg tegenaan loop.

12. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.742
    113
    Vrouw
    Maar werd jij als vrouw dan verplicht om iets te nemen of een ding in uw baarmoeder te steken ?

13. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Bedankt dames voor jullie steun en reacties. Had ik even nodig.

Oilell, toch3 en JupitR vinden dit leuk.
  14. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Nou hier zo’n vrouw die er eentje wil ja.. totaal geen moeite mee, lekker niet meer ongesteld én beschermd. Heerlijk!

ikke24 vindt dit leuk.
  15. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Maatschappelijk gezien wordt het wel van vrouwen verwacht.

Saartje33 vindt dit leuk.
  16. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Is dat zo ja? In onze vriendengroep zijn er toch echt heel veel mannen die een knipje hebben gehad of die er binnenkort eentje nemen. Ik ervaar dat dus helemaal niet zo. Missschien ook afhankelijk van je omgeving?

17. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.188
    113
    Vrouw
    Nee, het is zowat vanzelfsprekend en ik heb er niet anders over nagedacht dan dat ik "natuurlijk" de pil slikte (in de jaren voordat oudste geboren werd).

In die zin klopt het natuurlijk niet dat ik het zo vanzelfsprekend vind bij man. Andersom mag het in zijn algemeenheid niet vanzelfsprekend zijn dat de bal bij de vrouw ligt.

Ik zie het ook niet echt als optie om de rest van je vruchtbare leven condooms te gebruiken, maar dat ligt dan ook weer aan de situatie met mijn man. Als je dan beide geen kinderen meer wilt, kan de man beter een knip dan de vrouw onder het mes.

Oilell, Gewooniemand, ClaireDeLune en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik weet niet hoe oud je bent, maar dat had ik tot een paar jaar geleden ook (met de pil), totdat ik daar afkeer van kreeg. Daarnaast had ik gewoon last van de pil en dat wilde ik niet meer.

19. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik ben 33. De pil hoef ik absoluut niet meer, die heb ik zo’n 14 jaar geslikt en nooit last van gehad. Tot ik ermee stopte toen we voor onze zoon gingen, nou voelde me veel fitter! Dus daarna een spiraal gedaan, ik voelde totaal geen verschil, was beschermd en ik werd ook nog eens niet ongesteld, nergens meer omkijken naar.

Nu twijfel ik of ik mij ga laten steriliseren of de spiraal weer neem. Heb geen angst voor sterilisatie maar ik word dan wel gewoon ongesteld en dat wil ik dus juist niet en mag dan even ook niet tillen en werk in de kinderopvang, dus of dat nou zo handig is.

Heb je enkel de pil gebruikt?

20. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Van meisjes wordt vaak vanaf de 16 verwacht dat ze aan de pil gaan of een spiraaltje nemen, om zwangerschap tegen te gaan, want een condoom kan scheuren of vergeten worden in de heat of the moment of de jongen weigert 'm gewoon vanwege het gevoel. Dat is niet alleen in mijn omgeving zo. Je bent als meisje de pineut als het misgaat, daarom bescherm je jezelf. Dat is niet persee een kwestie van vrije keus.

Kinderwens87, nizzie86, Oilell en 11 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina