Concentratieverlies

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 6 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Nu ben ik altijd al ietwat chaotisch geweest, maar het laatste jaar is het wel heel erg.
    Ik maak de stomste fouten en heb soms het gevoel watten in m'n
    hoofd te hebben.
    Zo ben ik vanmorgen de afslag om naar m'n werk te komen straal voorbij gereden, waardoor ik dus te laat om m'n werk kwam.
    Heb een hele stomme fout gemaakt bij het opmaken van de kassa.
    En ik vergeet een hoop. Kan soms moeilijk m'n hoofd erbij houden. Hierdoor loop ik op eierschalen, want wil niet mijn baan kwijt raken.
    En ik heb geen idee waar het door komt; thuis loopt alles goed, m'n dochter slaapt al maanden door, dus ik heb geen excuus.
    Ik heb een poosje terug een thuistest gedaan, om te zien of ik bezig ben met in de overgang komen, maar die was gelukkig negatief. ( voor zover zo'n test te vertrouwen is natuurlijk)
    Had gelezen dat dat een oorzaak zou kunnen zijn.
    Ik vind het echt vervelend..zou het nog kunnen komen door de zwangerschap of is dat al te lang geleden?
    Zijn mijn klachten herkenbaar?

2. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Ik heb het ook, misschien in iets mindere mate, maar toch. Voel me ook vaak heel druk en chaotisch. Ik ben thuismama, maar kan me voorstellen dat het voor jou héél vervelend is wat werk betreft!

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mijn ervaring is inmiddels dat ik na iedere zwangerschap wat meer vergeetachtiger wordt. En dat wordt gewoon niet meer beter :) Mijn man grapt wel eens dat de kinderen een deel van mijn hersenen mee krijgen bij de geboorte :p

4. Nati

Nati Niet meer actief

Ik heb op het moment precies hetzelfde, met name op mijn werk! Ik kan mijn hoofd er amper bij houden. Ik ben supersnel afgeleid en maak niets af. Je wil niet weten hoe schuldig ik me voel hierover.

Maar ook thuis, ik begin iets en stop er snel weer mee (echt niets voor mij, normaal maak ik af waar ik mee begonnen ben) en het lijkt wel of ik me nergens toe kan zetten.

En net wat jij zegt, mijn dochter slaapt super op het moment en ze is in een makkelijkere fase aanbelandt, dus het kan ook geen vermoeidheid zijn of zo.

Vorige week ben ik ook compleet verkeerd naar een winkel gereden, heeft me een paar kilometers extra gekost, echt zo stom. :)

5. Prinsesje14

Prinsesje14 Niet meer actief

Vreselijk zo herkenbaar! Ik vergeet nog mijn kopje koffie te pakken. Kom er eind van de dag achter.. "owja, ik had koffie gezet " is me nu al regelmatig voorgekomen. -_-

6. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ik heb het ook sinds ik zwanger ben heel vreemd! :(

Voorbeeld laast bij de Vrouwenarts ik had echo gehad enzo en toen zei de arts tegen me: ''Je moet een afspraak maken voor over 10/11 dagen''
    Dus ik zij dus bij weggaan ok '' Ik maak een afspraak over 10 dagen''
    En mijn vriend was mee en keek me aan zo van :(
    Ik was en ben steeds helemaal de kluts kwijt terwijl ik dat nooit eerder heb gehad ;)

7. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier helaas ook herkenbaar. En het is helaas ook niet minder geworden. Schrijf tegenwoordig alles maar op. De agenda van mijn telefoon piept om de haverklap met een reminder. :)

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Zo herkenbaar!

9. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    misschien een vitamine tekort? dat kan dat ook veroorzaken, ja kan even naar de huisarts gaan en t voorleggen en dan eventueel bloed prikken

10. Nati

Nati Niet meer actief

Daar zat ik ook aan te denken, maar die ziet me alweer aankomen. Een tijd geleden (nog voor mijn zwangerschap) zat ik ook een hele tijd niet goed in mijn vel (vermoeidheid en lusteloosheid) en toen ben ik ook op van alles gecheckt, maar zonder resultaat.

11. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Misschien klinkt dit heel negatief: maar ben je niet gewoon een beetje depri / op?
    Ik herken het namelijk ook, exact wat jij en de anderen zeggen, en ik wijd het aan mn depressie!

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Misschien ben je onbewust toch met andere dingen bezig in plaats waar mee je bezig zou moeten zijn.
    Heb ik de was aan gezet en als ik thuis kom moet ik nog de vuilniszak legen. Wat eten wij vanavond. Of je bent met je dochter in je hoofdbezig kan ik mij helemaal voorstellen. En misschien zou je wat dingen meer los moeten laten.

En ach meid. Een kindje krijgen daarna een baby dat brengt nog al wat te weeg. En mijn verstand en geheugen is nog steeds niet terug na mijn depressie van 2012. Vroeger had ik geen agenda nodig tegenwoordig moet ik 10 keer kijken of ik de tijd niet vergeet.

Ben in gedachten te veel met andere dingen bezig en dat lijd af.

Misschien je zelf eens verwennen leuk boek lezen je focussen op iets anders.

13. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ik herken het ook hoor.
    Heb ooit eens in een artikel gelezen dat de structuur van je hersenen schijnbaar ook echt veranderd tijdens & na een zwangerschap omdat je brein zich nu op andere dingen focust. (die belangrijk m.b.t. het kind zijn.)
    Hierdoor zou je dus idd "minder" hersencapaciteit overhouden voor andere zaken....

Leek mij wel een hele plausibele verklaring! :)

14. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Misschien even je vitamine B12 laten controleren.
    Tijdens je zwangerschap wordt deze lager, je baby heeft deze stof hard nodig. En ook als je BV geeft.
    Simpel bloedonderzoekje.. En je weet het.

15. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Zo herkenbaar, vorige week spoot ik nog haarlok onder m'n oksels ipv deo. En ben zo vaak m'n sleutels kwijt. Mijn korte termijn geheugen functioneert maar half. Op het werk schrijf ik gelukkig alles op, maar anders....paar jaar terug had ik dit nog niet hoor.

16. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Heb je ook andere klachten? Watten in je hoofd gevoel komt me bekend voor en kan met een (traagwerkende) shildklier te maken hebben.

Deel Deze Pagina