Hallo moeders! Mijn zoontje is 4 maanden.... heeft een bedritueel... eerst badje, dan nog een fles, ik praat nog wat zachtjes tegen hem... en leg hem in bed... na 2 minuten slaapt hij. Dan slaapt hij een uur of 4 en daarna komt hij weer voor de fles. Drinkt deze 3kwart leeg en na een boertje slaapt hij weer. Hij slaapt met een speen. De eerste 4 uur, gooit ie zelf zn speen, na een kwartier, uit zijn mond en slaapt rustig verder. Maaaaaaaar het probleem (nu al bijna 2 weken). Deze jongeman wordt om 03.00/04.00 wakker, en huilt. Ik doe de speen in zn mond, aai em over zn bolletje... en meneer slaapt weer.. 3 minuten later: meneer huilt... de speen is uit zijn mond.. ik doe de speen terug.. meneer wrijft in zn gezicht en de speen gaat er weer uit. Hoppa, ik haal zn fles... maar hij weigert deze.. . Hoppa speen weer terug in zn mond... meneer wrijft weer.. ennnn de speen is er weer uit. Hij begint nu harder te huilen (Logisch). Ik pak hem uit zn bedje.. loop een minuutje met hem rond.. hij slaapt alweer in me armen... Leg hem weer in zn bedje... en meneer wrijft weer in zn gezicht en is weer wakker en huilt weer. Ik neem hem mee naar beneden. Verschoon zn luier, leg hem in de box... zonder speen. Wat denk je?? Juist, meneertje slaapt... Ik drink nog wat... snoep stiekem een chocolade koekje... ga nog even naar het toilet.. en deze jongeman slaapt nog steeds. Ik pak hem uit de box en loop naar boven, leg hem in zn bedje.. zn speen leg ik in de hoek van zijn bed. En meneer slaapt door tot 7.15/07.30... Het is frustrerend... ook omdat mijn man alleen maar 's nachts werkt... en ik dus dit alleen moet aanpakken en overdag de halve dag alleen met hem ben... het begint me een beetje op te breken. En de jongeman ook, hij heeft zn slaap nodig. Mijn vraag nu... Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt? Waarom wrijft ie de heletijd in zn gezicht? Overdag doet hij dit bijna niet... en slaapt hij goed. Zijn het de tandjes die doorkomen? Liefs! Xxxx
begrijp ik het goed. Jij legt hem in bed. Hij komt 1 keer voor de nacht voeding en jij doet daar moeilijk over? tuurlijk vervelend dat je heen na het flesje niet gelijk weer terug kan leggen maar als jij elke nacht en half uur bezig ben lijkt me dat heerlijk alfa je kind vier maand oud is
Eens met blauwespeen, ik moet er wel 20x uit per nacht minimaal.. Maar ik snap dat je het vervelend vind, je kunt zijn armen strak langs zijn lichaam vast leggen met een lakentje. Dat helpt hier weleens tegen het wrijven.. Succes!
Ik herken het ook, steeds op hetzelfde uur wakker en wrijven ter hoogte van de bovenlip en het neusje. Hier denk ik een tandje dat stilletjes aan door aan het komen is
Ik geloof ook niet dat het probleem in de nachtvoeding zit als ik TS goed begrijp, maar meer in het feit dat haar zoontje dus zichzelf steeds wakker wrijft.. Wat je misschien kan proberen is ongeveer 15 minuutjes te wachten van zodra je hem in bed terug legt? Vaak komen ze daarna in hun diepere slaap
Ik denk tandjes, onze dochter heeft dat ook rond die leeftijd gedaan. Toen het tandje erdoor was ging het weer goed. Overigens heeft ze dit met alle 8 tanden gedaan die ze in haar 11 maanden bestaan heeft. Hoelang gaat dit nu zo?
Het zou goed kunnen zijn dat hij een inslaap huiltje heeft. Onze dochter heeft dat ook. Word geregeld "wakker" s'nachts. We horen het verschil tussen een slaap huil en een wakkere huil. Zodra het over gaat in een wakkere huil, gaan we erheen. Dit om te voorkomen dat we erheen gaan terwijl ze nog "slaapt" en we haar dus wakker maken door binnen te komen. Probeer hem eventjes te laten mopperen. Je hoort zelf snel genoeg wanneer het over gaat in huilen en je er ff heen moet. Kijken of hij dan zelf weer in slaap valt. Succes!
Dankjulliewel. Ja mijn vraag was gericht op het wrijven. Is vast een fase... vorige week moest ikzelf naar de dokter en die heeft gelijk naar mijn zoontje gekeken ivm oorpijn.. maar alles was goed. Xxx