Net kunnen lopen; welk soort schoenen?

Discussie in 'Verzorging' gestart door shampoo, 23 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Sinds een week loopt onze dochter redelijk goed. Ze heeft nu nog bayschoentjes (antislipzool) maar we willen nu goede schoenen voor haar kopen. Alleen nog niet met een heel erg harde zool omdat ze echt nog aan het leren lopen is. (Ze kan al wel goed los lopen op straat) Ik had begrepen dat je die hele harde zool pas na zo'n 6 weken goed kunnen lopen aan moet schaffen.

Welk soort zool en schoen adviseren jullie?

Groetjes shampoo

2. tiktaktoetje

tiktaktoetje Actief lid

24 mrt 2009
    170
    0
    0
    het beste is je kindje zo veel moggelijk op de blote voeten laten lopen daar door ontwikkelende de voetn zich beter. Maar als je kinder schoenen wil aanschaffen moet je goed opletten op de maat. dat is het aller belangrijkste. En zorg er voor door een flexibele zool maar met en stevig contrefort dat is de achterkant waar je hiel zit. want dat zorg voor de steviggeid van de schoen en niet de loopzool. moet ook niet TE soepel zijn maar niet stijf.

3. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Binnen loopt ze altijd op blote voeten (of op antislip sokjes). Maar het is echt voor de stukjes die we nu ook buiten lopen. Heb je een voorbeeld van een merk of maakt dat niet zoveel uit?

4. tiktaktoetje

tiktaktoetje Actief lid

24 mrt 2009
    170
    0
    0
    Het ligt er aan wat voor voet er in moet. Ik zit in de schoenverkoop (heb centificaat pasvorm adviseur) maar nog nooit kinderschoenen verkocht. dus met merken zit ik niet echt in de kinderschoenen. als je maar op de maat contrefort let want niet alle verkopers hebben er voldoende verstand van laat je goed informeren.1,5 cm groter kopen dat de VOETmaat Niet schoenmaat.

5. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Dankjewel!!! Super!!!

6. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Toen onze dochter net kon lopen hebben we shoesme schoentjes gekocht met de flexzool. Dus met de witte stippen aan de onderkant. Ze zeiden dat ze er alleen binnen mee kon lopen maar ze heeft er bijna 4 maanden ook buiten op gelopen. Dat ging prima, alleen de neuzen sleten wat sneller. De zool is nooit versleten...

Er werd ons namlijk verteld dat het niet verstandig was om meteen hele stevige schoenen te kopen voor de kleine baby-voetjes. Ze moest eerst twee maanden goed zelf kunnen lopen voordat ze echte schoenen kreeg.

7. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Die draagt onze dochter nu ook die shoesme schoentjes. babyproof. Die bedoel jij denk ik ook? Maar ik vind dat ze er weinig steun in heeft. Haar voeten gaan een beetje naar binnen staan en de achterkant van de hiel propt wat op heb ik het idee.
    Van de week maar eens naar een goede schoenenwinkel voor een goed passend schoentje.
    Bedankt!

8. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Hier loopt onze zoon van 18 maanden ook sinds 2 weken. Ik wacht nog even en dan koop ik dichte winterschoenen.

9. Jip27

Jip27 Bekend lid

28 mrt 2010
    758
    0
    0
    Juf in het basisonderwijs
    Noord-Nederland
    HAllo allemaal

ik heb ook tijden in een schoenenwinkel gewerkt. De schoenen die we daar verkochten hadden allemaal een mega soepele zool. Elephantjes bijvoorbeeld (verkopen ze tegenwoordig ook al bij van haren dacht ik) deden t altijd goed en nog een merk maar ik weet t ff niet meer. Als je naar de betere zaken gaat als Ziengs en schuurmans kunnen ze je goed adviseren. Tip: ziengs heeft een outlet topmerken, de schoenen van vorig jaar voor erg weinig...echt een aanrader zeker voor de kids!!

Enne in huis gewoon op blote voetjes/ sokjes/ oid laten lopen das t beste voor de afwikkeling en de ontwikkeling van de voetjes!!!!

Een klein trucje is het dubbelvouwen van de schoen, als dat kan en de hiel is wel stevig dan is de zool flexibel. Zooltjes die niet dubbel te vouwen zijn (naar binnen overigens, dus neus naar hak) daarin kunnen kids hun voeten niet voldoende afwikkelen)

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi shampoo, wat leuk dat je dochtertje nu goed loopt:). Wij hebben ons laten adviseren bij een goede schoenenwinkel in de buurt. Dan worden ook gelijk de voetjes opgemeten. Wij begonnen met schoentjes van Shoesme "baby proof". Binnen inderdaad lekker op blote voetjes of antislip slofjes/sokken

11. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Meiden bedankt voor jullie reacties! We zijn vrijdag naar een goede schoenenzaak gegaan en zij hebben ons heel goed geholpen! We hebben prachtige, goede schoentjes voor onze meid. :)

Deel Deze Pagina